Hej aminoer, Er der nogen der ved, hvad prisen på en spørgeskemaanalyse typisk ligger på? Jeg tænker på fx tilfredshedsanalyser til medarbejdere eller kunder i en virksomhed. Jeg skal give et tilbud på en analyse med 30-50 spørgsmål, som skal uddeles i hardcopy til 35 medarbejdere. Prisen skal være inkl. databehandling og afrapportering. Mit eget bud er omkring 30.000 kr. Er det helt hen i vejret? Håber nogen kan hjælpe. Pft, Sarah |
Hej Sarah,
30,000 er måske lidt for meget.
Jeg udgår fra at de 35 medarbejderne er i den samme virksomhed, at du ikke behøver ud og rekruttere nogen for at finde frem til "råmaterialet", og at du ikke skal lave interviews med medarbejderne face2face.
Hvis du selv skal udforme spørgeskemat ligger det jo en del arbejde i det, hvis du ikke skal så er det kun indtastning og analyse tilbage.
Udformning/design af spørgeskemaet, hvis du ikke bruger en skabelon eller kombinerer tidligere undersøgelser, vil typisk tage 1-2dage (maks 2).
Præsentation for ledelse eller afdelingsleder skal også tages med i beregningen, og afsættes tid til. Ev. en powerpoint præsentation og en rapport i word.
Du ved selv, hvor hurtig du er til at indtaste data, det vil være den tid du bruger på opgaven. Hvis det overvejdemde er ja/nej, skalerede spørgsmål (1-5 mv..) går det hurtigt. Lav et test for at se hvor hurtigt du vil kunne taste ind daterne, måske et gennemsnit på 10-15min per skema er hvad du ender med. Dvs 1 dags arbejde.
Uanset hvad, vil det mest realistiske nok være et eller andet sted mellem 4-5 dages arbejde og en gage på 15-21,000.