Dato: 5/12/2006 10:25:32 AM Forfatter: Martin Thorborg
Det er ufatteligt at man i 2006 tillader at en enkelt virksomhed kan have et monopol på så vigtig en plads. Det er kun fordi det er de magtfulde banker der ejer PBS, at politikerne ikke tør gøre noget ved det. Det er ufatteligt at der ikke er nogen der har nosser til at sprænge skidtet og få lavet reel konkurrence på clearing af Dankort. Det er skadeligt for vores land og det er med til at gøre det sværere at starte en forretning.
Martin
Jeg er helt enig i den frustration. Endelig er gebyret for handel via internet rykket lidt ned , med møje og besvær fra 1,95 til 1,45. - Komplet vanvittigt at det overhovedet er der!
Et andet problem inden for genren: PBS''s "oversigter" over udenlandske betalinger, er for mig at se ekstremt ugennemsigtige.
Jeg sidder i øjeblikket og opdaterer et excelark hver gang der går en betaling igennem i vores betalingssytem, samtidig med at jeg prøver at følge med i dels vores netbankkonto og PBS''s "oversigter".
Det er næsten en umulig opgave og foreløbig har jeg ikke klaring på om vi bliver snydt. Er der nogen der har været ude for fusk/snyd eller noget der ligner? Og synes I bare det er super gennemsigtigt og nemt at følge med i disse betalingers korrekthed? Er der nogen der har indsigt i hvorfor det er skruet sammen som det er?