Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et godt råd vdr. køb af aktier

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det sådan at jeg har fulgt utroligt meget med i bil-verdenen. Selvom jeg kun er 23 år gammel, har jeg virkelig forstand inden for området. Og aktier generelt.

Da jeg ikke har penge nok til så mange ting længere efter som jeg har investeret i mit eget DJ- & musikudstyr. Derfor giver jeg jer et utroligt godt råd til alle jer der forhandler meget med aktier.

Det drejer som om kæmpeproducenterne Porsche og VW.

Situationen er nemlig sådan, at Porsche har længe gerne ville have fingre i VW og lige pt ejer Porsche 42,6% af alle VWs aktier. De har a planer at opkøbe op til 75% ved enden af 2009.

Da VW er den 3.-største bilproducent på verdensplan, vil Porsche automatisk være nr. 1 eller 2 på verdensplan. 

Når dette sker, vil aktierne stige utroligt meget. Det er næsten sten sikkert.

Hilsen
Ilija ;-) 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:06

Bortset fra at denne spekulation allerede på købstidspunktet for folk som mig er inkluderet i prisen !

Har du kigget på selskabets regnskab og regnet ud hvad aktien rent faktisk er værd - og hvor stor en del af markedsprisen er rene spekulationer?

VH Jørgen Olsen

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:45

Er dit bud så, at man skal købe VW-aktier, fordi Porsche vil betale en høj pris for dem, eller skal man købe Porsche-aktier, fordi de vil få VW-aktierne billigere end markedet forventer?

Hvad er de konkrete trigger-punkter, som vil udløse et kurshop? For det må der jo være, hvis man skal kunne gøre en god handel på baggrund af en forventet begivenhed som denne. Er der ingen usikkerhed/triggerpunkt, vil den forventede udvikling allerede være medregnet i prisen, som Jørgen skriver ovenfor.

(note: Jeg kender ikke konkret til Porsche/VW-sagen, så jeg har ikke selv noget svar på ovenstående eller holdning til investeringens potentiale).

Hvis jeg skal komme med en generel kommentar til aktiekursudvikling ved større opkøb, så ses det ofte, at aktiekursen for det købende selskab falder. Det sker, hvis det vurderes, at man køber for dyrt. Det er altså ikke en given ting, at aktierne tordner mod himlen ved offentliggørelsen af større overtagelser.

Fra Vanløse
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 13:46

Nu er det sådan at jeg mente at købe aktier hos Porsche, da jeg har på fornemmelsen at den vil stige i løbet af 2009 hvis ikke der så i starten af 2010.

At opkøbe nogle hos VW og derefter sælge til VW til en høj pris. Det lyder lidt som i en film..hehe, men kunne være en realitet. 
Jeg vil tro at Porsche godt vil betale rigeligt for VW aktier.

VW havde for længe siden lavede en aftale vdr. Motore i Porsche Biler. For den aftale fik Porsche aktier i VW. Det er der ikke så mange der ved men det er skam sandt.
Dengang gik aktierne ned længe...men nu er de på rette kurs igen i forhold til hvad de var før. Årsregnskabet vil også komme ud snart jo og Porsche VIL få en fornuftig årsregnskab, siden de har solgt utrolig mange af deres produkter [især biler] i løbet af året.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:49

Tusind tak for "rådet" - nu vil jeg straks lægge hele min opsparing i Porsche :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:51

Er der nogen der har lyst til at bytte den oplysning for et tilgodebevis fra Sterling eller nogen Roskilde Bank aktier? Wink

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)