Hej, Jeg vil gerne overtage et eksisterende domæne. Baggrund: Jeg har startet et lille firma. Jeg er registreret med cvr nr, men arbejder ikke endnu, da jeg skal arbejde med fødevarer og dermed først skal have godkendt mit køkken af fødevareregionen. Jeg har fundet på et firmanavn og ønsker at få fat på domænet. (xxxxxxx.dk). Når jeg søger på domænet kommer der ingen side frem, men jeg kan se at det er registreret Nov 2007 og er netop udløbet. Jeg ved så ikke om ejeren fornyer det. Jeg står på venteliste ved hosmaster.dk Nu havde jeg så tænkt mig at få registreret mit firmanavn og logo som varemærke ved Patent og Varemærkestyrelsen. Derefter ville jeg kontakte ejeren og høre om de vil sælge domænet. Jeg tænkte at idet jeg ejer varemærket, så kan de ikke oprette et firma med samme navn (går jeg ud fra) og derved kan de ikke bruge domænet til så meget. Er der nogen med viden og erfaringer indenfor området der kan guide mig? Er det en god fremgangsmetode eller er der bedre måder? Har jeg nogen chancer? Har ikke et særlig stort budget. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig på vej. Mvh Matilde |
Der kan gå op til et halvt år før domænet bliver 100% frigivet. Hvornår er det udløbet?
Hvis det er udløbet, så ville jeg ikke ringe. Hvis du er uheldig, så vækker du interessen for domænet hos nuværende ejer. Jeg ville tage chancen og håbe på at personen ikke fornyer. Personen kan lige indtil domænet er helt frigivet, generhverve domænet mod et beskedent gebyr på knap 100 kr, tror jeg.
Har du tjekket om du er den eneste der står på ventelisten for domænet?