Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aggressiv markedsføring på webdesign

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev i dag ringet op af en af mine faste kunder.
Han kunne fortælle at han lige var blevet ringet op af et andet firma der lever af at lave webdesign. De fortalte ham at de kunne se at han på nuværende tidspunkt brugte Lille-web men at De bestemt synes at han skulle skifte til dem.

bla bla bla bla bla

Først blev jeg rimlig harm sådan et knoldsparker firma ...... men måske er det ikke så slemt ... det er vel bare sådan man gør (undtagen mig selv!)

Bruger I andre den metode. At ringe rundt for at kapre andres hjemmeside-kunder?

Fra Ribe
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 19:08

Nu er jeg ikke i markedet for webdesign. Men jeg synes, at metoden er lidt for... ja, du siger selv 'aggressiv.

Det er fair nok at fremlægge fordele ved ens egne produkter. Det gør vi alle. Men det er ikke fair, hvis man gennem implicitte hentydninger kritiserer andre udbydere, som allerede er blevet valgt.

Håber, at andre har nogle kommentarer til dette absolut interessante emne :-)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:07

Vi har ikke benyttet opsøgende salg de seneste 4-5 år, men derfor kan jeg da godt have en holdning til det:

Det er jo en konkurrencepræget verden, vi lever i, og der vil altid være nogle, der byder ind på at overtage ens kunder. Det kan man modvirke effektivt ved at levere noget, der er bedre end det, andre leverer.

Hvis der benyttes en taktik med at nedgøre en konkurrerende virksomhed for at kapre en kunde, bør det få alle alarmklokker til at ringe hos den, der lytter til budskabet. Hvem har lyst til at købe noget, der ikke har én eneste kvalitet - og derfor udelukkende kan sælges på at nedgøre kvaliteten af andres arbejde?

Nu laver vi ikke hjemmesider (mere), men det hænder meget ofte, at vores kunder bliver ringet op af de mange cowboys i vores

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:23

Jeg er i samme båd som Thomas og har heller ikke noget opsøgende salg eller sælgere ansat og deler samme opfattelse.

Selvfølgelig er det en parameter at man kan tilbyde noget man måske selv synes er en teknisk bedre løsning - eller sælger som sådan men at gå målrettet efter et andet firmas kunder på den måde er nu alligevel lige over stregen efter min mening.

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 08
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 22:41

Kanvas er fint og hvis en accountmanager gør sit arbejde godt nok, behøves han/hun jo ej heller være nervøs for at der kommer en hurtig sælger og napper kunden ^^

Digital Communication | Integration

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:12

Emnet var jo som sådan vel heller ikke kanvas men derimod måden der blev kanvaset på.

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 08
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 10:17

Hvis man ikke må ringe til en potentiel kunde og informere ham om man har et stærkere produkt/alternativ, er der jo ikke meget fornuftigt i at lave opsøgende salg ... vel ^^

Digital Communication | Integration

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:45

Hvis du udelukkende mener man kan lave opsøgende salg ved at tilsvine andre firmaer så tror jeg måske snarer du har en lidt forenklet opfattelse af hvad opsøgende salg kan være.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 14:09

Hejsa

Nu er dette ikke om webmarkedsføring men et andet eksempel som ligner meget.

Blev i går kontaktet af en af de store inden for landsdækkende radioreklame, vi fik en længere snak om den tidligere store kampagne vi har kørt ved dem, da jeg på et tidspunkt fortæller ham at vi har indgået en års aftale med en mindre lokalradio som kun dækker Sjælland, Fyn og Sønderjylland starter han med at nedgøre deres produkt. Dette på trods af at jeg flere gange fortæller ham at vi kan se en stor effekt af kampagnen, både med hensyn til besøgende på websitet samt tilgang af nye medlemmer. Da jeg siger til ham at jeg ikke gider høre på at han tilsviner de andre og hvis han bliver ved kan hans firma "rende mig i røven" bliver røret klasket på med den besked jeg gider ikke snakke mere med dig.

Hvorfor kan man ikke bare respektere at der er andre på markedet, og at kunderne har lov til at vælge og få deres egne erfaringer.

Hvis nu han havde sagt, ja de er jo ikke så store men du kan jo selv se og mærke hvilken effekt det har, og næste gang du vil på landsdækkende reklame håber jeg da du indhenter et tilbud fra os, så havde han vundet meget. Det der sker nu er at jeg ikke gider spilde 2 sek. på deres firma i fremtiden, men vælger deres konkurrent når vi skal på landsdækkende radio igen.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 14:33

Ronnick. Jeg tror du skal læse igen hvad syndikatet skriver :-) Du er vist lidt for hurtig på aftrækkeren :-)

Men tilbage til emnet... Hvis man som kanvas sælger kun kan svine kundes nuværende produkt til, så mangler sælgeren en del i sin salgs træning/værktøjskasse. Det er ca. det dummeste man kan gøre...

Chris

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)