Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er fradragsberettiget og hvordan?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg skal lave min selvangivelse, der faktisk ikke består af mere end fire beløb, i forbindelse med min virksomhed.

Jeg har to gange indtægt og to gange udgifter.

Den ene udgift er et skrivebord og den anden er software købt over internettet af virksomhed i USA, hvorfor der ingen moms er på denne.

Hvad og hvor meget af disse er fradragsberettiget, og hvordan angiver jeg det på min selvangivelse/årsopgørelse.

Alt hjælp modtages også links hvor jeg evt kan læse lidt om det.

Med venlig hilsen
Ronni

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25
Begge udgifter kan fradrages 100%. Få en revisor til at udfærdige regnskabet og selvangivelsen, og brug tiden på at skaffe mere omsætning i stedet for. Det lærte jeg selv på den hårde måde

Casper

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:47
Tilmeldt 7. Oct 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:54
En revisor vil nok være temmelig overdrevet og fjerne hele overskuddet, samt give underskud.

Virksomheden er en bibeskæftigelse ved siden af mine studier, så tiden til at aktivt at skaffe mere omstæning er det heller ikke lige til.

Jeg kigger på bogen der, men er der nogen der kan henvise til hvor der står hvad der fradragsberettiget og hvor meget? En slags liste hvis det findes?

Med venlig hilsen
Ronni

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:03
Hvad der er fradragsberettiget og hvad der ikke er, kan der skrives tunge bøger om. Eller 2½ side i Iværksætterord, som er Franciskanerseriens begynderbog, altså for helt nye iværksættere. Den koster 49 kr.

Begge dine to udgifter er udgiftsberettiget - og det er faglitteratur, som f.eks. Iværksætterord, også.

Hvis du bor i København, så tjek her

for der bliver god tid til networking efter mødet, og så kan du jo spørge mig om det, du ikke allerede har fået læst dig til...

Men hvis du vil have den generelle regel, så må du trække alle de udgifter fra, som er "nødvendige for at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten" i dit firma. Det er fortolkningen af de tre små ord, der skrives bøger om :-)

Mange hilsner

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:08
Jeg er enig i at det vil være lidt voldsomt med en revisor til det antal bilag. Du laver et stykke papir hvor du opgører indtægterne minus udgifterne, og derved fremkommer det overskud du skal selvangive. Du skal i princippet også lave en status med opgørelse over aktiver og passiverne, men den er nok ret enkel i din situation.   

Hvis du skal have noget litteratur om hvad der er fradragsberettiget og hvad der ikke er, kan Annettes bog være en mulighed, men den er ikke bindende for skattemyndighederne. Det samme gør sig gældende med populær litteratur som "Skatten 2006", "Revisormanualen" o.l. Det er Ligningsvejledningen man skal have fat i. Den ligger på Skats hjemmeside og er bindende for myndighederne men til gengæld heller ikke specielt læsevenlig for ikke fag-folk. 

Jeg er iøvrigt enig med Carsten i det med fradragsspørgsmålet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)