Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TYPO3 priser- Taget i røven???

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej Aminoer,

Jeg har som ivrig smuglæser, fundet mange svar herinde, og jeg håber i også kan hjælpe mig på vej her...

Jeg har fået designet et site til 15.000,- ex moms.

Dette inkluderer en ”CMS Light” løsning med layout, frontpage, context, contact, kodning og ét flash element, dette lyder rimeligt, og er også godkendt for længst.

Siden er super flot, og jeg er meget tilfreds med layoutet!!!

Men nu ville jeg gerne have ekstra moduler lagt på, og det er her kæden falder af...?

Først foreslår de at opgradere siden til TYPO3, hvilket jeg synes lyder super fornuftigt, da modulerne her er frit tilgængelige og man i fremtiden ikke er låst fast til én progammør!

Men de tager 13.000,- ex moms EKSTRA for at kode til "Typo3 CMS" i forhold til "Light CMS" ?

Det synes jeg lyder dyrt da jeg jo allerde har betalt for at få kodet til CMS én gang, kan det passe at det er så meget dyrere at kode til TYPO3?

De opkræver 10.000,- ex moms for design af nyhedsbrev!

Deres timepris er 750,- det vil sige at de skal bruge over 13 timer på at udfærdige et design til nyhedsbrev, som grundlæggende er lavet og godkendt?...det er næsten to arbejdsdage, og når man tænker på at modulet/extensionen ligger frit tligængelig, minder dette om bondefanger!?!.

Jeg har en kontakt formular som jeg gerne ville tilføje afkrydsningerfelter til så man på den måde kunne krydse de kataloger af, man ønskede tilsendt...

Dette opkræver de 5.000,- / 10.000,- ex moms for?

Det skal forstås på den måde at det bliver 5000,- for en løsning hvor jeg IKKE selv kan uploade billeder af katalogerne og 10.000 for en løsning hvor jeg selv kan uploade billeder... 

Sidst men ikke mindst har de taget 12.000,- ex moms for design af galleri og 3 flashelementer, lyder lidt overdrevet?

Jeg håber meget på i kan hjælpe mig her!

Al hjælp er velkommen!

De absolut bedste hilsner

Jesper Sørensen

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 13:50

Jo, det lyder lidt dyrt alt sammen! men der er vel ingen som siger at du skal lige bruge det firma?
Men der er firma'er som taksere dyrt, det er ligesom der er forskel på B&O og panasonic, men det er stadig et fjernsyn man køber.

Jeg tror der er mange som gerne vil hjælpe dig her på amino, til en overkommelig pris på typo3 udvikling.

Mvh Kevin

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 13:51

Der hvor jeg faldt ned af stolen var ved design af nyhedsbrev for 10.000 kr. og kontakt formularen er godt nok også pænt dyr. Så jo jeg vil mene at det er meget dyrt. Jeg vil råde dig til at indhente et tilbud fra et andet firma.

Fra København
Tilmeldt 26. Oct 08
Skrevet kl. 13:54

Hej Kevin og Martin,

Tak for de hurtige tilbagemeldinger...

Problemet er at de jo er i gang med siden og alt layout ligger hos dem.

...ville gerne have nogle priser jeg kunne true dem med, og hvis det ikke hjælper...giver jeg opgaven til den Amino, som byder bedst på den!

Mange hilsner

Jesper Sørensen

Tilmeldt 24. Oct 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Det lyder MEGET MEGET MEGET dyrt. Men igen så drejer det sig om hvor meget arbejde der er i de enkelte opgaver.

VI har en partner i Asien som vi bruger til alt IT arbejde. De er super gode og priserne er meget mere "workable".

Skulle du være interesseret i et tilbud der er billigere så kontakt os endelig med mere info og så får vi fremsendt et uforpligtende tilbud.

Best regards

ISO24
www.iso24.co.uk

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 14:00

Hej Jesper,

Det er altid utroligt svært at udtale sig om hvad der er rimeligt og urimeligt i sådanne forhold.  Når det så er sagt, så ville jeg nok mene at overgangen fra CMS Light til Typo3 er at betragte som et helt nyt site - Men igen, jeg har ikke sat mig ind i om de to systemer deler kode mv.  Typo3 er ganske rigtigt udbyggeligt, men det som du nu oplever forstærker min mistanke henimod at netop Typo3 er stort og besværligt at bruge, i forhold til konkurrenterne såsom Joomla! CMS og Drupal.  Nyhedsbrevet til 10,000 lyder helt forkert - Idet de netop selv også samtidigt tilbyder dig Typo3 - som jo har formålet for dem at gøre det nemmere at tilbyde yderligere funktionaliteter såsom nyhedsbrevet.  Angående galleriet - Svært at sige om det er rimeligt - Det kommer an på om det i sig selv er så avanceret at det er et helt system, eller blot endnu en tilføjelse til Typo3, hvor prisen så igen er ret høj.  Det kommer også an på hvad du mener med "Flashelementer" - Flash kan være alt fra små-knapper til hele systemer, så det er meget svært at bedømme.

Kort sagt - Jo, det lyder umiddelbart dyrt, men med det forbehold at der kan laves utroligt mange forskellige løsninger indenfor dine beskrivelser her.

Morning.dk - Websites, CMS, Webshops og web-hosting - Teknik og design

Fra København
Tilmeldt 26. Oct 08
Skrevet kl. 14:00

Hej ISO24,

Hvordan skal jeg kontakte dig?..via hjemmesiden?

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 26. Oct 08
Skrevet kl. 14:05

Hej Morten,

Siden er slet ikke kodet endnu, så det er derfor jeg ikke kan forstå det kan koste så meget ekstra?

Det er små/medium flash elementer...se dem på www.scandesigns.dk/jesperformance

Tak for hjælpen:)

/Jesper

Tilmeldt 24. Oct 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:07
Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 14:21

Jeg syntes umiddelbart at det dyre element i så fald er, at idet man ser priserne som du præsenterer dem, så bør udbyderen af tilbuddet se det som en samlet sag og give et tilbud passende dertil.  Det andet virker meget segmenteret og ikke passende til situationen hvor du rent faktisk beder dem om flere faciliteter på samme tid, så de rent faktisk kan planlægge og udvikle sig henimod en samlet løsning.

Morning.dk - Websites, CMS, Webshops og web-hosting - Teknik og design

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)