Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen bud på krisen indenfor børnetøj...

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 7. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle.

Du har fået rigtig mange gode svar, så her tror jeg ikke at jeg kan bidrage med noget nyt. Derimod så tror jeg at denne "finans-krise" er blæst meget op i medierne, der er opganstider og nedgangstider og sådan har det altid været.

Så tror jeg også at når mødre først har fået smag for dyre og lækre børnetøjsmærker, så sadler de ikke pludseligt om og begynder at købe føtex/bilka fordi krisen kradser.... enten køber de mærketøjet brugt, eller bytter med andre over qxl, trendsales mv. og ellers bruger de timer i kø for at komme til lagersalg. og så er der dem der handler som de altid har gjort, men skruer måske ned andre steder.

Jeres webshop er helt klart én af de største på markedet. I har et stort udvalg, ofte gode tilbud, og god service, det ved folk og derfor vil de komme tilbage til jer. Det er jeres styrke og det må i ikke ikke ændre ved.

Men jeg kan også godt blive bekrymret for alle disse mærker der bliver sat ned med 10-25%, på helt nye kollektioner.... selvfølgelig er det lækkert for den enkelte forbruger, men jeg står og skal ud og sælge min allerførste kollektion om ganske kort tid.. så jo jeg bliver også nervøs, for kan jeg overhovedet få den pris skal ha for mit tøj?? Det må tiden jo vise, men det bliver spændende. 

Jeg har dog tænkt mig at satse på FÅ netbutikker, og flest fysiske butikker.

Jeg syntes også at det kan blive ret overvældende (som forbruger) at nye kollektioner bliver så hurtigt sat ned. For det første så frister det mig ofte over evne, og jeg får købt en masse tøj som ungerne egentlig ikke har brug for (tøjskabet bugner!)  og for det andet så er det jo egentlig lidt fråseri... hvis der f.eks går hul på drengens bukser, jamen så gider jeg ikke engang lappe dem, for der er jo 10 andre par i skabet.... og sådan tror jeg at der er mange der har det.... ja der er sandelig sket meget med vores forbrugervaner gennem tiden...

og så lige en tankevækkende ting... én af mine bekendte fik den idé (som der er blevet diskuteret til hudløshed herinde) hun ville starte en webshop med lækre børnetøjsmærker, vel at mærke uden at låne penge i banken, og så på fritidsbasis.

 Hun var helt og aldeles tændt på denne ide, at hun slet ikke tog imod gode og velmenende råd, som LÆD VÆR!, KØB EN EKSISTERENDE WEBSHOP, HVIS DET ENDELIG SKAL VÆRE. ELLER FIND EN ANDEN BRANCHE.  Men nej, hun var lidt af den idé at når JEG kunne producere børnetøj, så kunne hun i hvert fald også SÆLGE børnetøj.... hun brugte to hele dage på at ringe til samtlige børnetøjsmærker der var at finde her i DK... det passer jo så heller ikke, men hun har i hvert fald ringet til langt over 30 mærker... og det var alle ligefra småfolk, katvig, norlie og mange andre...

Det var ikke småting hun fik af vide under disse opkald, bortset fra at hun fik nej og atter nej alle steder, blev hun både kaldt godt dum, uholdbar idé osv. osv... til sidst fik hun fat i ét mærke som havde for nylig flyttet sin produktion fra kina til europa, og alt var åbenbart gået galt ved dem, så de når ikke at komme med en ny kollektion før vi kommer til efter/vinter 09.... men sælgeren ved denne virksomhed havde så et "godt tilbud" til hende.. han ville sælge hende den mislykkede kollektion til meget billige penge, da den ikke kunne sælges til nogle af de andre butikker.... hmm... behøver jeg at sige at hun HAR opgivet drømmen om sin webshop.... i hvert fald for nu..... 

 

Hilsen Nanna.

 

ps. Helle, jeg vil meget gerne med i den gruppe du har dannet, men når jeg forsøger at tilmelde mig står der "adgang nægtet"?

 

 

 

 

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Nanna

Kan du ikke lige sende mig en mail på mail@houseofkids.dk

 

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 7. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle. Har lige sendt dig en mail :0)

 

Hilsen NAnna

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er i berørt af de  tyske webshops der i børnetøjsbranchen ???   I min branche (tøj til unge) er de tyske webshop lige begyndet at annoncer kraft på DK google (især de sidste 2-3mdr.), PT er der 3-4 store som er på banen.   De er svære at slå, da de ofte gange med noget minder i tyskland og har større udvalg (større baggrunds land)  Og hvor distributør, gange hvis også med lidt mere. Så alt i alt tror jeg Dker skal til at tænke nyt hvis de tyske shops ikke skal over hale os inde om. 

Nogen der har tænkt  over det ???

 

 

Besøg min side her:  streetwear

 

.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

der må være andet, man kan gøre end at sætte prisen ned, for at lokke kunder til..

Kunne du i stedet for at give en rabat vedlægge en gratis ting?
Måske fx et pladeselskab vil sponsorere 100 mgp-cd'er mod gratis reklame på forsiden af din shop.. "køb for 500,- kr. og få en gratis cd".. det kunne også være at man fik en overraskelse med i købet, fx noget man kunne bruge til mandelgave og som var pakket ind. Lomax gør det fx, og vi har også tidligere tænkt på at gøre det.. har bare ikke lige haft tid/mod til at kaste mig ud i det.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Apr 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:
Kunne du i stedet for at give en rabat vedlægge en gratis ting?
 .

I mine 16år som tøjsælger, er der kun en ting der dur har jeg lært.  KØB RIGTIG IND, og IKKE FOR MEGET... Er det ikke det rigtig, så bliver man straffet...

 

Besøg min side her:  streetwear

 

.

Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Jeg tror også at krisen er opreklameret. Vi havde lige en uge eller 2 som var meget stille, men nu er der allerede fuld knald på igen... og vi er IKKE gået med på rabatbølgen Wink At kaste om sig med rabatter tror jeg er at skyde sig selv i foden, for som du selv er inde på så er det vigtigt at holde serviceniveauet højt, om man kan ikke både det ene og det andet. Jeg vil også hellere tiltrække kunder der vægter kvalitet og service højere end prisen - det er her man finder de loyale kunder...

Men men men dig Helle, kan jeg jo ikke give gode råd, det er jo dig der er eksperten her, du har været på markedet længe og med stor succes - Så jeg tror bare du skal stole på dig selv og holde den linie du hele tiden har lagt!

Mvh. Pernille

www.lillebi.dk

 

Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver at dine veninde vil starte på fritids basis - ja men det er jo her fokuset er. Det er utroligt let at starte en online netbutik og rigtigt skægt. Men at få den til at blive en sund forrenting kræver hårdt arbejde, lige som alt andet. Og børnetøj på nettet er en af de mest konkurrence præget områder med mange der må lukke. Så det første spørgsmål må være : gør man det for at have en hobby som man elsker (og ja flot børnetøj kan godt være en hobby!) eller skal der tjenes penge?

Vi startede i 2009 med en online netbutik med legetøj og børneudstyr og det går over alt forventning - men kun det kræver en indsats og mange forberedelser inde projektet blev skudt af - og jeg kan se at der de succesfulde piger har meget meget lange arbejdstider inden for faget (hatten af for jer).

 

Karen

 

 

 

Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget let at starte en netbutik og rigtigt skægt. Så his din veninde ønsker at køre det som en lækker fritidsbeskræftigelse er det jo helt ok. At få en netbutik der handler med børnetøj til at give overskud er straks en helt anden sag. Vi startede i 2009 en online netbutik med legetøj  efter rundinge forberedelser - og det går rigtig godt.  Men segmenteringe og nichen er på plads og jeg tror heller ikke at jeg kunne få tøj på nettet til at blive en levevej. Branchen er i opbrud med mange der må lukke. Det bliver interessant at se hvem der overlever da også flere af de store har probelmer.

 

Karen

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)