Hej Helle. Du har fået rigtig mange gode svar, så her tror jeg ikke at jeg kan bidrage med noget nyt. Derimod så tror jeg at denne "finans-krise" er blæst meget op i medierne, der er opganstider og nedgangstider og sådan har det altid været. Så tror jeg også at når mødre først har fået smag for dyre og lækre børnetøjsmærker, så sadler de ikke pludseligt om og begynder at købe føtex/bilka fordi krisen kradser.... enten køber de mærketøjet brugt, eller bytter med andre over qxl, trendsales mv. og ellers bruger de timer i kø for at komme til lagersalg. og så er der dem der handler som de altid har gjort, men skruer måske ned andre steder. Jeres webshop er helt klart én af de største på markedet. I har et stort udvalg, ofte gode tilbud, og god service, det ved folk og derfor vil de komme tilbage til jer. Det er jeres styrke og det må i ikke ikke ændre ved. Men jeg kan også godt blive bekrymret for alle disse mærker der bliver sat ned med 10-25%, på helt nye kollektioner.... selvfølgelig er det lækkert for den enkelte forbruger, men jeg står og skal ud og sælge min allerførste kollektion om ganske kort tid.. så jo jeg bliver også nervøs, for kan jeg overhovedet få den pris skal ha for mit tøj?? Det må tiden jo vise, men det bliver spændende. Jeg har dog tænkt mig at satse på FÅ netbutikker, og flest fysiske butikker. Jeg syntes også at det kan blive ret overvældende (som forbruger) at nye kollektioner bliver så hurtigt sat ned. For det første så frister det mig ofte over evne, og jeg får købt en masse tøj som ungerne egentlig ikke har brug for (tøjskabet bugner!) og for det andet så er det jo egentlig lidt fråseri... hvis der f.eks går hul på drengens bukser, jamen så gider jeg ikke engang lappe dem, for der er jo 10 andre par i skabet.... og sådan tror jeg at der er mange der har det.... ja der er sandelig sket meget med vores forbrugervaner gennem tiden... og så lige en tankevækkende ting... én af mine bekendte fik den idé (som der er blevet diskuteret til hudløshed herinde) hun ville starte en webshop med lækre børnetøjsmærker, vel at mærke uden at låne penge i banken, og så på fritidsbasis. Hun var helt og aldeles tændt på denne ide, at hun slet ikke tog imod gode og velmenende råd, som LÆD VÆR!, KØB EN EKSISTERENDE WEBSHOP, HVIS DET ENDELIG SKAL VÆRE. ELLER FIND EN ANDEN BRANCHE. Men nej, hun var lidt af den idé at når JEG kunne producere børnetøj, så kunne hun i hvert fald også SÆLGE børnetøj.... hun brugte to hele dage på at ringe til samtlige børnetøjsmærker der var at finde her i DK... det passer jo så heller ikke, men hun har i hvert fald ringet til langt over 30 mærker... og det var alle ligefra småfolk, katvig, norlie og mange andre... Det var ikke småting hun fik af vide under disse opkald, bortset fra at hun fik nej og atter nej alle steder, blev hun både kaldt godt dum, uholdbar idé osv. osv... til sidst fik hun fat i ét mærke som havde for nylig flyttet sin produktion fra kina til europa, og alt var åbenbart gået galt ved dem, så de når ikke at komme med en ny kollektion før vi kommer til efter/vinter 09.... men sælgeren ved denne virksomhed havde så et "godt tilbud" til hende.. han ville sælge hende den mislykkede kollektion til meget billige penge, da den ikke kunne sælges til nogle af de andre butikker.... hmm... behøver jeg at sige at hun HAR opgivet drømmen om sin webshop.... i hvert fald for nu.....
Hilsen Nanna.
ps. Helle, jeg vil meget gerne med i den gruppe du har dannet, men når jeg forsøger at tilmelde mig står der "adgang nægtet"?
|
Hej Nanna
Kan du ikke lige sende mig en mail på mail@houseofkids.dk
Mange hilsener Helle