Hej :-) Ville høre om hvordan jeg kommer igang med grafisk webdeisn + materialer der skal bruges....hvad er jeres erfaring Min interesse ligger kun i grafisk webdesign af hjemmesider og ikke programmering... |
hasdo:Hej :-)
Ville høre om hvordan jeg kommer igang med grafisk webdeisn + materialer der skal bruges....hvad er jeres erfaring
Min interesse ligger kun i grafisk webdesign af hjemmesider og ikke programmering...
Først og fremmest så bør du kigge lidt rundt på uddannelsesmarkedet. Grafisk design er ikke bare at kunne lave noget flot i photoshop. Alle kan lære photoshops teknikker, men det kræver man har en god viden omkring farvesans, symetri etc etc. Det får man som regel nemmest via noget uddannelse. Det behøver ikke være en 5 årig uddannelse, man kan også finde nogle kurser, aftenskoler og lign der kan hjælpe dig videre.
Derudover kan man også få både viden og inspiration via bøger.
Af værktøjer du skal bruge kommer det meget an på hvad du præcis ønsker at lave. Er det rent grafisk og kun til web vil programmer som Adobe Photohop og Illustrator nok være nogle vigtige værktøjer. Begge programmer koster en del, der findes andre alternative som enten er gratis eller billigere, men fordelen ved disse 2 programmer er at det i 90% af tilfældene vil være dem der bruges i virksomheder og på uddannelser, derudover er det også helt klart nemmest at finde guides på nettet der kan hjælpe dig videre i disse programmmer.
Derudover så er det ellers bare erfaring erfaring erfaring, leg med programmerne, udfordrer dig selv - Find en hjemmeside du vil gøre pænere, mere brugervenlig mm. og lav så et forsøg, ganske fiktivt. Få derefter Aminos øjne på det ved at vise det gamle og det nye forslag du har lavet. Sug den viden du får via f.eks. amino til dig og husk den til næste gang.
Følg med i branchen, læs blogs der omhandler grafisk design. Prøv at lave tutorials der udfordrer dine evner, men lad være med at følge dem til punkt og prikke, men tvist dem lidt og lav dine egne ideer ud fra teknikker du kan få lært af andre.
Ja der er kun en vej frem - og den er hård, men spændende - Held og lykke med det.