Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheder søges til specialesamarbejde om ”Strategisk forretningsudvikling i teori og praksis”

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter fem års studier nærmer mit hovedværk sig med kraftige skridt, nemlig specialet. Når julen er rundet er jeg fuldtids specialestuderende med de positive og negative effekter dette kan have. Det mest positive er, at jeg får lov til at fordybe mig i et emne som jeg finder stor interesse i.

Arbejdstitlen for mit speciale er ”Strategisk forretningsudvikling i teori og praksis”. Da jeg indledningsvist har valgt at definere mit specialefelt til at skulle omfavne teori såvel som praksis, giver det mig den udfordring, at jeg skal ud og se på hvordan moderne danske virksomheder arbejder og tænker om strategisk udvikling af deres organisation og forretning.

Derfor søger jeg på nuværende tidspunkt virksomheder der kunne have interesse i at få belyst, analyseret eller udviklet deres strategiske forståelse af forretnings- og organisationsudvikling.

Lidt om mig
Inden jeg kort fortæller mere om mit specialeprojekt, vil jeg give et kort rids af, hvad jeg er for en person. Jeg hedder Niels Larsen og er studerende på tredje semester af min Cand.IT i Informationsvidenskab. Jeg har bygget min kandidatuddannelse op af forskellige organisationsudviklende discipliner som eksempel Vidensdeling i Organisation, Organizational Change and Development og undervisning i Systemisk Proceskonsultation.
Ud over det, har jeg igennem min bacheloruddannelse fået undervisning i Organisationsanalyse, Organisation og Teknologi, Kommunikation i Organisationer og Innovation. Jeg har ligeledes ved siden af mine studier fungeret i mange forskellige sammenhænge fra Kapelmester på Handelshøjskolens Revy 2006, over kommunikations- og supportmedarbejder på Datakontoret, Aarhus Universitet, til kursist på kurset Vækstiværksætter på Center for Entrepreneurship (Aarhus Universitet).

Specialefeltet
Igennem den sidste del af min uddannelse har jeg opbygget en stor interesse i det strategiske arbejde som foregår i organisationer og virksomheder. Jeg er meget fascineret af den betydning som en strategi kan have for en virksomhed såvel som dens ansatte. Ligeledes er jeg meget interesseret i hvordan forskellige forretningsmodeller og forståelser af innovation kan have indvirkning på en virksomhed og dens medarbejderes succes.

Formålet med mit speciale er, at jeg kommer til at analysere og belyse hvordan arbejdet med strategisk forretningsudvikling udvikler virksomheder. Jeg vil tage udgangspunkt i eventuelle strategiprocesser som foregår i forskellige virksomheder, og ud fra disse, se på forretningsmæssige og organisatoriske modeller, som virksomhederne arbejder med i deres udviklingsarbejde. Disse modeller vil jeg forsøge at sætte ind i en teoretisk og organisatorisk sammenhæng.

Samarbejdspartner og indgangsvinkler søges
Da jeg endnu kun er i opstartsfasen med mit speciale, er jeg stadig åben over for input og mulige indgangsvinkler til at betragte ovenstående felt, og derfor er jeg meget interesseret i, at høre fra virksomheder eller organisationer der har såvel ressourcer som interesse i, at diskutere og arbejde med strategisk forretningsudvikling i et sammenspil med en specialestuderende.

Hvis din virksomhed, eller en virksomhed du kender, kan have interesse i ovenstående er jeg meget interesseret i at høre nærmere. Ligeledes er jeg også meget interesseret i at afholde et formøde med disse virksomheder, hvor jeg kan komme nærmere ind på mine nuværende tanker og ideer omkring indholdet og resultaterne af et samarbejde omkring min specialeproces.

Virksomheden skal helst ligge i Århus eller omegn

Jeg kan kontaktes på tlf.: 29 61 49 95, eller mail: niels@itprovides.dk.

De venligste hilsner Niels Larsen

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig!

Har du søgt i Incuba Science Park? Der er ikke mindre end 80 sjove iværksættervirksomheder at vælge imellem Smile

Viser lige din profil til bossen på mandag og ser, hvad han siger.

Held og lykke!

LotteA

Fra København V
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers henvend dig hos dit regionale væksthus, de kender sikkert mange virksomheder, hvor I kunne få gensidig glæde af hinanden....

Hvis du kommer i knibe, er du velkommen til at skrive til mig. Vi har en efter diverse kurser vi efterhånden har afholdt opbygget en stor kontaktflade blandt iværksættere.

dbh

Jesper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)