Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Open Source CMS

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har brugt for et rimelig simpelt CMS.

Det skal være PHP/MySQL - og rimelig stilrent.

Sitet jeg skal bygge op skal være et site for fremvisning af malerier og med en kontakformular til bestilling af malerierne. Samt 1 profil side.

Der må gerne være rimelig med templates/themes at vælge i mellem.

Jeg kender Joomla, men synes der skal customizes for meget på det setup.

CMS Made Simple har problemer med billedupload pga. safemode restrictions.

Jeg tænkte faktisk på om Wordpress har et lækkert galleri modul som er indbygget i sitet?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:32

Hvis du mangler muligheden for at lave dynamiske formularer som jeg nok kunne forestille mig var problematikken så har jeg netop lanceret (om end der mangler noget dokumenation endnu) mit nye projekt redCOMPONENT.com

redCOMPONENT.com kan du købe et abn. til dit website også får du ellers fri adgang til at hente vores udvidelser til Joomla.

En af de første udvidelser er netop redFORM som er en dynamisk formular udvidelse til Joomla hvor du hurtigt og simpelt kan gå ind og lave lige præcis lige så mange forskellige formularer du vil - det tager få minutter per formular også kan du endda koble dem direkte sammen med nyhedsbrevs/mailingsliste systemer (pt. er ccNewsletter som er Joomla 1.5 Native og phpLIST som er open source understøttet men flere kommer til). Du kan se hvordan logikken bag systemet er ved at se på screenshots af redCOMPETITION som er en helt ny Joomla 1.5 Native konkurrence udvidelse.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 14:58

Jeg vil bare IKKE bruge Joomla pga. deres safemode restrictions..

Ellers er det cool i et CMS at kunne oprette egne formular til kontakt/form brug..

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:08

Du vil i ethvert dynamisk serverside programmeret system komme ud for problemer med php_safemode og open_basedir.

Istedet kan du vælge at finde en host der ikke bruger de 2 muligheder (til at løse den klassiske problemstilling) og istedet har et virtuelt setup.

Alle de problemer som folk typisk har med joomla eksistere simpelhen ikke på de webhoteller jeg udbyder - Det hele er sat op og bygget til at afvikle Joomla websites og jeg skal love dig for at det kører som en drøm.

Men som sagt vil du have de samme problemer ved alle andre systemer som kan meget mere end at hente data ud og ind af en database :)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 15:15

Hej Ronni,

Det er såmænd også fint med Joomla hvis folkene bagved kunne kode lortet til at virke i et none-dedicated eller none-virtualserver system.

Snakker vi shared hosting så er det no-go  har selv afviklet Joomla under disse og intet fungerer.

Der findes måder at undgå dette - kender godt php suhosin.. Safemode og open basedir giver jo brugere adgang til at skrive scripts som bevæger sig steder på serveren de ikke burde.

Men tråden var ikke for at starte religionskrig om Joomla og safemode, dem er der virkelig nok af.

Jeg kører sitet på egen server med safemode og ønsker derfor et CMS som kører under dette. Og så vidt jeg ved virker Wordpress fint, har bare aldrig rigtigt leget med det. Troede det var mere blog orienteret , men Google viser mig nogle andre ting.

Flere forslag?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:26

Det var nu ikke for at starte en religionskrig Stick out tongue

Mere blot at pointere at hvis du når på et kompleksitetsniveau for mulig funktionalitet og udvidelser som Joomla eller andre tilsvarende systemer har så er php_safemode ikke noget der skal være på serveren. PHP suhosin er heller ikke en optimal løsning og de har det med at kegle en masse websites ved hver anden opdatering Stick out tongue

Men altså vi kan da sætte tingene lidt på højkant også kan jeg banke et test hotel op til dig - Så kan du logge ind og installere Joomla 1.5.7 klar til brug på 30 sekunder også vil du opleve at _alt_ fungere 100% som det skal og der ingen problemer er. Jeg hoster immervæk flere 100 joomla websites og er den eneste udbyder i landet der rent faktisk ikke arbejder med andet end Joomla websites så det gør jo tingene lidt nemmere Big Smile

Anyways jeg tvivler på du finder noget særligt meget mere komplekst end WordPress hvis det skal fungere under php_safemode så det er nok det rigtige valg du er ved at finde frem til under de betingelser.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 15:40

Det er ok.

Korrekt nok, men det skal jo netop være simpelt .. Jeg søger jo netop noget simpelt OS CMS.

Well, jeg har egen webserver på shared med masser af muligheder for at oprette de gratis webhoteller jeg vil. Så lidt dumt skifte host for så at betale? :)

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 16:00

Arbejder med online salg og design.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 17:16

Hej Smith

Jeg vil anbefale drupal der er nogle godt billed visning moduler.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 19:26

Jeg har lige lavet et lignende site - baseret på Joomla - du kan checke det ud på her - Porcelæns Galleri - måske er det sådan noget du kigger efter.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)