Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække studiebøger og transport til Uni fra?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Med-Aminoer

Jeg har i et par år drevet mig et lille en-mands web bureau der laver hjemmesider for andre firmaer, private foreninger osv. Jeg har "snyltet" en del her på forummet og læst en masse af jeres gode iværksætter indlæg, og nu blev det endelig min tur til at "være med" Smile.

Udover mit firma læser jeg på Universitetet (software).

Mit spørgsmål er nu: Kan det forsvares at trække mine studiebøger og transport til og fra universitetet fra?

Jeg registrerede mit firma før jeg startede på studiet hvis det har noget at sige

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28

Nope!

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 17:57

Kort og kontakt - mange tak :).

Jeg tænkte bare at det måske var en mulighed når "de store virksomheder" jo også videreuddanner deres ansatte.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:16

Det kunne da også være fristende. Men siden du er ejer af dit firma og ikke ansat, er reglerne anderledes - meget mere stramme. Hvor man må betale mange typer uddannelse til ansatte - herunder også kompetencegivende og kurser, som ikke er direkte relevante for arbejdets udførelse - er det ikke tilfældet for personligt ejede virksomheder. Heller ikke selvom det er relevant for aktiviteterne i dit firma.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:21

Hej.

Ja det er sgu langt ude man ikke kan trække udgifter med stor relevans for ens firma fra. Jeg står f.eks. totalt uforstående overfor at man ikke kan trække kursusudgiften til et vognmandskursus fra - dybt latterligt.

VH Jørgen Olsen

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:30

Der kan være nogle enkle eksempler, f.eks. vognmandskursus, som du nævner. Men ellers er reglen nok fornuftig at have, der kunne meget hurtigt gå inflation i det - så kunne man starte et firma mere eller mindre for at få fradrag for sine uddannelsesudgifter.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:49

Den regel .- ligningsloens § 31 - som Annette omtaler hvorefter en arbejdsgiver kan dække en lønmodtagers udgifter til uddannelse selvom det ikke har noget med arbejdet at gøre, er faktisk en ren gavebod. Særligt ses i lyset af at det kan kombiners med en såkaldt bruttolønsordning, hvorved lønmodtageren reelt set får fradrag for udgifterne til  studierne og bøgerne

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 16:38

Hej gweb.

Du kan jo altid prøve at trække udgifterne fra. For nogle år tilbage forsøgte Lia Damén, hende stripperen fra Vejle, at trække udgifterne til sine brystimplantater fra. Jeg tror ikke det lykkedes, men om ikke andet, fik hun da noget PR ud af det Smile

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 20:38

Bøgerne kan man vel godt trække fra, så længe de er relevante for, at virksomheden virksomheden kan yde en service og kan udvikle sig?..

Det svarer vel lidt til, at man som tømrer køber en arbejdstegning til f.eks. et træhus hos en arkitekt, man køber træet og lægger nogle timer i at bygge det. Træet kan man jo uden diskussion trække fra, men det burde man da også kunne med tegningen (som her anses for et 'interlektuel produkt', der 'lærer' tømren at bygge netop dether hus) på samme måde som en bog?

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43

Jeg vil nu sige, den går ikke!

Men prøv.......!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)