Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

har danske webmastere generelt dårlige nerver?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Folk stiller et spørgsmål for at få svar på det (sådan fungere det ihvertfald i mit hoved)

Nogle gange er et svar positivt, andre gange vil det være negativt.

Hvis/når svaret har negative elementer, så syntes jeg folk her en tendens til at gå fuldstændigt i selvsving og opfatte det som personlig kritik.

Mit hovederhverv er jo i IT infrastruktur branchen, men al den tid jeg ikke bruge med kunder, investeres i mine egne (primært online) projekter.

Jeg syntes kun jeg oplever dette fænomen når det har noget med hjemmesider at gøre. Er det fordi danske webmastere kommer så lidt uden for en dør, at vi er blevet som små oversensitive kodeprincesser, der bliver PMS så snart der bare er optræk til nogen har en anden mening om et emne?

Nu er det 3. gang på 2-3 dage jeg har en "så-kan-det-også-være-lige-meget-jeg-skrider-fra-det-forum" oplevelse, fordi man har tilladt sig at sige tingene som de er (set med mine øjne).

Personligt ville jeg da være henrykt, hvis der var nogen der havde fundet en fejl jeg ikke lige havde set, eller kunne se tingene fra en anden vinkel end min.

En anden ting jeg ikke forstår er når brugere opretter emner, bare for at linke til sine egne hjemmesider, for at få nogle billige incomming links til deres egen site. Det er sku lidt billigt (igen - set med mine øjne). Jeg er ikke begejstret for den slags useriøs spild af andre menneskers tid.

Ellers går det godt :) livet er skønt for satan, det er skyfrit,  der er massere af webtrafik og Google betaler altid til tiden...

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 07:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Der er helt klart et PMS problem i jeres branche....

I en anden tråd blev der spurgt til hvad der skulle investeres i, hvis man havde 100.000 kr. til det formål. Ét af svarene var ferie. Som Martin Thorborg også skriver et eller andet sted, så har både forretningen og mennesket bag, godt af lige at træde et skridt til siden og angribe sin sin egen forretning fra en ny vinkel.

Jeg er selv ved at skulle have min hjemmeside udført af professionelle efter selv i årevis at have produceret mine hjemmesider på Frontpagemanér, og mødet med "web-folket" har mildest talt været en særpræget oplevelse. Det skriver jeg, fordi jeg igår (mandag) har været i film-studio for at se indspilningen af en reklame, der skal lægges på hjemmesiden og bringes i TV, - og mine fordomme har altid gået på at skuespillere er selvoptagede og selvovervurderende. Min oplevelse har så været, at skuespilleren er rigtig sød og nede på jorden, mens de web-designere jeg har mødt indtil nu bedst kan betegnes som nutidens primadonnaer, - blot må man her undvære den underholdningsværdi der kan ligge i nykkerne.

Frontpage, Adobe suite og Dreamweaver ligger på min harddisk (licenserne ligger i skuffen) - hvad ligger der så ikke hos en proff? Forestil jer så hvor svært det er at forklare mig hvorfor en hjemmeside skal koste 100.000 kr. - den opgave har ingen af de webdesignere jeg har mødet kunnet løfte.Ét er at man kan kode så css-stylesheet kan få baghjul, - men hvad får mine kunder der kigger på hjemmesiden ud af den oplevelse?

SEO er et andet folkefærd (overdrivelse fremmer forståëlsen, -undskyld) - men hvordan er nogen kommet på den idé at oprette 200 blogs med artikler der lovpriser og linker til min hjemmeside. LinksAmino er ok, - Martin Thorborg skriver i sine e-bøger at det bare er at komme igang ;-) - men disse blogs er, om ikke ulovlige, så dybt uetiske. Aviser er blevet dømt til at skrive ANNONCE henover hvis en annonce kunne forveksles med en artikel i avisen. Dén slags er tilsyneladende gået totalt hen over hovedet på SEO-folket i lutter begejstring og selvsving for indgående links.

Det er med andre ord, -efter min mening naturligvis-, gået så meget kodning og fikse Google-manøvreringer i det at kunden og slutbrugeren er blevet glemt i processen. Når så nogle, hvad enten det er et firma med ansatte eller en enkeltmand, her på Amino tilbyder hjemmesider til under 100.000 kr. så bryder helvede løs. Templates og <table> er YT, skriges der - men ikke ét argument for hvad det skal gøre godt for, - altså at de nu er yt og hvorfor det ikke er godt for dem der skal kigge på hjemmesiden.

Der er virkelig behov for at nogle IT-folk kommer lidt ud i sollyset. Der er lidt 80`er programmering over jer ( for dem der ikke var med i 80`erne startede ethvert spil med at taste kommandoen run""på en exc-fil) og nu er vi i 2008 hvor DVD én loader når den puttes i drevet.

Så Ferie er noget i trænger til, og så kan jeg www.dyr..... jo passende passe jeres kæledyr imens. Jeg kæler gerne med jeres computer dagligt (joke)

/Michael

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 10:11
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ja, nu synes jeg jo at den tråd med serverplacering, netop var ved at blive interessant, da trådstarter valgte at gå i sort ;o)

Efter dit indlæg, sad jeg faktisk spændt og ventede på at tråden udviklede sig til noget mere, men det gjorde den bestemt ikke. Når folk ikke kan tåle den slags, så tror jeg bare at det hænger sammen med, at folk tager kritikken personligt. Det er jo deres 'barn' og du ved jo godt hvordan forældre reagerer, hvis du siger noget om deres børn ;o)))

De er bare ikke i stand til at se på det fra en professionel vinkel og det forhindrer dem i at modtage konstruktiv kritik.

Der var en fyr der spurgte om feedback på sit site forleden. Der var musik på siden og da man skulle finde 'modeller' på sitet, var det lavet som et diasshow uden tekstinfo.

Jeg skrev at musikken var en dårliig idé som tvang og at folk ikke har tålmodighed til at vente på et diasshow. Hans reaktion var, at musikken var besluttet og at diasshowet var besluttet........jeg tænkte blot, "Jamen godt så.......ville du blot have et klap på skulderen eller ville du have konstruktiv kritik?".

Når mit eget projekt kommer op at køre (forhåbentlig), så bliver jeg med garanti rigtig glad for konstruktiv kritik. Det er jo en god måde at blive klogere på ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ronnikc:

Jeg synes også den måde hvorpå du indgik i en yderligere dialog eller opsummerede med en tak for opklaringen i følgende tråd var befriende:

http://www.amino.dk/forums/t/40752.aspx?PageIndex=5

Men faktuel information tæller måske ikke? Wink

Jeg opgav at deltage yderligere i den tråd. Når folk ikke er i stand til at læse hvad man skriver og enten konkludere jeg har sagt noget helt andet, eller lægger ord i munden på mig - så er det formålsløst at bruge tid på at argumentere videre.

Hvis folk vælger at tro på de internet-rygter der er om dotDK i stedet for at se på fakta, så er det ikke en diskution jeg gider bruge min tid på.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)