Hej
Der er helt klart et PMS problem i jeres branche....
I en anden tråd blev der spurgt til hvad der skulle investeres i, hvis man havde 100.000 kr. til det formål. Ét af svarene var ferie. Som Martin Thorborg også skriver et eller andet sted, så har både forretningen og mennesket bag, godt af lige at træde et skridt til siden og angribe sin sin egen forretning fra en ny vinkel.
Jeg er selv ved at skulle have min hjemmeside udført af professionelle efter selv i årevis at have produceret mine hjemmesider på Frontpagemanér, og mødet med "web-folket" har mildest talt været en særpræget oplevelse. Det skriver jeg, fordi jeg igår (mandag) har været i film-studio for at se indspilningen af en reklame, der skal lægges på hjemmesiden og bringes i TV, - og mine fordomme har altid gået på at skuespillere er selvoptagede og selvovervurderende. Min oplevelse har så været, at skuespilleren er rigtig sød og nede på jorden, mens de web-designere jeg har mødt indtil nu bedst kan betegnes som nutidens primadonnaer, - blot må man her undvære den underholdningsværdi der kan ligge i nykkerne.
Frontpage, Adobe suite og Dreamweaver ligger på min harddisk (licenserne ligger i skuffen) - hvad ligger der så ikke hos en proff? Forestil jer så hvor svært det er at forklare mig hvorfor en hjemmeside skal koste 100.000 kr. - den opgave har ingen af de webdesignere jeg har mødet kunnet løfte.Ét er at man kan kode så css-stylesheet kan få baghjul, - men hvad får mine kunder der kigger på hjemmesiden ud af den oplevelse?
SEO er et andet folkefærd (overdrivelse fremmer forståëlsen, -undskyld) - men hvordan er nogen kommet på den idé at oprette 200 blogs med artikler der lovpriser og linker til min hjemmeside. Links på Amino er ok, - Martin Thorborg skriver i sine e-bøger at det bare er at komme igang ;-) - men disse blogs er, om ikke ulovlige, så dybt uetiske. Aviser er blevet dømt til at skrive ANNONCE henover hvis en annonce kunne forveksles med en artikel i avisen. Dén slags er tilsyneladende gået totalt hen over hovedet på SEO-folket i lutter begejstring og selvsving for indgående links.
Det er med andre ord, -efter min mening naturligvis-, gået så meget kodning og fikse Google-manøvreringer i det at kunden og slutbrugeren er blevet glemt i processen. Når så nogle, hvad enten det er et firma med ansatte eller en enkeltmand, her på Amino tilbyder hjemmesider til under 100.000 kr. så bryder helvede løs. Templates og <table> er YT, skriges der - men ikke ét argument for hvad det skal gøre godt for, - altså at de nu er yt og hvorfor det ikke er godt for dem der skal kigge på hjemmesiden.
Der er virkelig behov for at nogle IT-folk kommer lidt ud i sollyset. Der er lidt 80`er programmering over jer ( for dem der ikke var med i 80`erne startede ethvert spil med at taste kommandoen run""på en exc-fil) og nu er vi i 2008 hvor DVD én loader når den puttes i drevet.
Så Ferie er noget i trænger til, og så kan jeg www.dyr..... jo passende passe jeres kæledyr imens. Jeg kæler gerne med jeres computer dagligt (joke)
/Michael