Jeg har planer om at starte en netbutik, hvor jeg gerne vil sælge barbergrej. Jeg har fundet en leverandør i Kina hvor jeg kan købe Gillette produkter hos, til gode priser. Jeg har fået et par vareprøver og kunne konstantere at det ikke er kopivare.
Jeg er dog ikke sikker på om det er lovligt at importere Gillette produkter fra Kina til DK, pga. af reglerne om parallelimport til EU. Derfor håber jeg at nogen kan svare på om der er regler på dette område og om det er lovligt eller ikke?
Med de priser der er på skær til Gillette's skrabere, skulle du sgu hellere få lavet en kopi (så tæt på som er lovligt) og så sælge dem worldwide fra dit site. Der må næsten være garanti for at blive mangemillionær ;o)))
Alle jeg kender er pissed over at betale en bondegård for noget så simpelt og billigt.
Jeg har købt Gillette barberblade til mig selv fra Kina det sidste års tid og jeg kunne ikke se at det var en kopivare. Der er et nummer på alle bladene ligesom på dem jeg købte i de danske butikker. Der udover så har produkterne været igennem tolden i DK. Så jeg kan ikke se at det skulle være kopivare, men nu har jeg ingen erfaring med at handle med Kina, så det kan være at jeg tager fejl
Jeg har købt Gillette barberblade til mig selv fra Kina det sidste års tid og jeg kunne ikke se at det var en kopivare. Der er et nummer på alle bladene ligesom på dem jeg købte i de danske butikker. Der udover så har produkterne været igennem tolden i DK. Så jeg kan ikke se at det skulle være kopivare, men nu har jeg ingen erfaring med at handle med Kina, så det kan være at jeg tager fejl
Hej
Du kan være 100 % Sikker på at der er tale om kopier. Uanset kopi eller ej er det ikke lovligt at importere mærkevare fra lande udenfor EU.