Der skal du enten have fat i et fragtfirma eller en kurer. Dog kan du igennem PostDanmark få en aftale med Budstikken, så prisen på disse kommer omkring 250 kr ex moms over hele Danmark.
Du skal nok ikke regne med at det bliver meget billigere end 250. Det koster at få fragtet i DK.
Har du overvejet selv at køre rundt i Danmark en gang om ugen måske? Og afleverer produkterne? Når de er så store og tunge, så er det nok heller ikke noget man lige skal bruge næste dag, så går der en uge tror jeg de fleste overlever.
Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann
Jeg er næsten sikker på, at én af disse kan give dig et godt tilbud - også til under 250 kr. pr. pakke. Men husk nu på, at det ikke kun er prisen, som er afgørende, men i særdeleshed også kvaliteten af transporten. Dine produkter skulle jo gerne nå sikkert frem til dine kunder.
Du skal også være opmærksom på at mange firmaer ikke sender til private. Det gør Dachser for eksempel ikke.
Jeg sidder med en prisliste fra Danske Fragtmænd - her ligger priserne på en pakke på op til 50kg på kr. 217-407 ex moms (afhængigt af hvor i landet den skal leveres), og ex olietillæg som i oktober ligger på 8%. Herudover kommer der et tillæg på kr. 50,- ved levering til private, tillæg hvis forsendelsen skal køres ud 2 gange, specielle tillæg ved levering i storcentre og en masse andre sjove tillæg. Priserne afhænger ligeledes af hvor i landet forsendelserne skal afhentes. Så det er ikke så simpelt et spørgsmål du stiller.........
En importør i jylland har fortalt mig at fragtfirmaerne J.A. Transport og 3d-vejen er nogle af de billigste. Jeg ved dog også at 3d-vejen kun leverer til firmaer.
Herudover ved jeg at GLS Express har et produkt der hedder SDS 22 hvor forsendelserne bliver leveret hverdage mellem 17-22 - det er jo rigtig godt til private. Men jeg ved ikke hvad det koster......
PostDanmark har varslet seriøse prisstigninger på 20-25 % på deres pakker. Samtidigt kan man ikke sende pakker over 20 kg længere og det med at sende pr. efterkrav er også et overstået kapitel...Jeg tror heldigvis, at vi vil se en øget konkurrence på pakkeområdet. Desværre er der med de nuværende energi og brændstofpriser nok ikke lige udsigt til fald på transport. Kan man stadig sende med Budstikken via PostDanmark til 250 kr. lyder det som en rigtig god deal :-)