Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan beskattes?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går lidt og leger med tanken om at forsøge at tjene lidt penge via nettet - i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål, jeg håber, i kan besvare.

A)
Hvis det er overvejer jeg at bruge SMBA. Men hvordan bliver jeg beskattet? Lad os sige, at jeg ikke lover mig selv løn og ikke betaler udbytte i en periode men lader værdien blive i virksomheden. Så bliver virksomheden mere værd - hvordan beskattes jeg af, at virksomheden bliver mere værd?

B)
Er det krævet, at jeg udbetaler løn til nogen herunder mig selv eller kan jeg udbetale alt som udbytte?

C)
Jeg overvejer at udnytte undelandske affiliteprogrammer hvor min virksomhed får kommision af at henvise besøgende til andres online shops? Hvordan med moms? Jeg kan jo ikke opkræve moms, da jeg får et fast beløb. Er beløbet momsfri? og kan jeg stadig trække moms fra herhjemme?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30

Hej!

Hvorfor vil du bruge SMBA, når du som jeg ser det ike har nogen risiko?

Tilmeldt 11. Oct 08
Skrevet kl. 09:40

Da det er en meget lille virksomhed, som ikke skal købe på kredit. Men jeg opfatter, jeg er bedre beskyttet (økonomisk) mod sagsanlæg (man ved jo aldrig hvad der sker på nettet). Har ikke råd til et APS - og det skal kun være et hobbyfirma.

Tilmeldt 11. Oct 08
Skrevet kl. 15:36

Slet ingen der kan svare på mine spørsmål?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:01

A: 25% EFTER alle relevante fradrag som for andre selskaber.

B: Nej til løn. Ja til udbytte. SMBA selskaber er MEGET fleksible.

C: Du skal ikke afregne moms af udenlandsk salg. Al indenlandsk moms kan trækkes fra.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)