Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konstruktiv kritik søges

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har siden www.standoutdesign.dk - Man bliver tit blind overfor tingene, når man sidder med det for længe. Det er nok sket her.

Jeg vil gerne have lidt råd og kritik, så siden bliver optimeret fuldstændig.

Selv har jeg følgende punkter:

- Vises ikke 100% korrekt i Firefox
- Måske for meget tekst??
- Siden TRYKSAGER er ikke lavet endnu, og er blot samme side som brevlinjen.

Jeg vil også meget gerne høre lidt om hvad I synes om referencevisningen? Jeg synes måske ikke det er helt optimalt.

Jeg ser frem til at få en masse råd:-)

På forhånd tak.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:53

Hej Nikolaj

Jeg kan godt lide designet - simpelt og overskueligt.
I min FF3 ser jeg ikke nogen problemer, men har ikke sammenlignet med visning i IE... falder dog ikke over noget som ser forkert ud. Du kan teste generelt i browsere og styresystemer på browsershots.org, hvis du vil optimere til hele spektret af browsere.

Din heading på FAQ siden, synes jeg ikke er heldig. Den grønne farve er, i mine øjne, lidt for svag og falder for meget i ét med baggrunden. Der er ikke noget som mine øjne kan stoppe ved, når de scanner ned over siden.

Formularen hopper lidt på din info side (det var måske det du mente med problemer i FF)

Jeg synes generelt du mangler noget grafik på de længere tekstsider. Et eller andet til de grafisk orienterede...

Du mangler at lave en ordentlig bagvedliggende html-kode som er tableless og benytter korrekte headings Wink

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 17:21

Hej Nikolaj.

Jeg har kun kigget på den tekstmæssige del. Generelt giver du fin information, men:

• Teksten trænger til lidt opstramning*
  • Der er en del stavefejl - få siderne korrekturlæst grundigt x)
  • Velkommen-teksten øverst på forsiden er for lille
  • Nogle af dine referencer kan man ikke nå at læse, før de skifter

*  f.eks.  Website: "Derfor fokuserer vi simpelt design, hvor menuen er i fokus"

Brevlinje: se eksempel til venstre (det vises til højre)

x) f.eks. forside: "udforpligtende" skal være uden "d"

Det er OK med en del tekst, når der er deloverskrifter og teksten er relevant for forbrugeren. Begge dele fungerer stort set fint, men lidt opstramning hist og her vil være et plus.

Held og lykke.

Mange hilsener

Anne

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 17:39

Hej begge,

Tak for rigtig gode råd.

Lønne,
Tak for ros til design, det er jeg glad for:-)
Det er blandt andet kontaktformularen der driller - Skal have lavet en ny snart alligevel
Enig med heading på FAQ side, skal være sort igen.
Jeg håber snart at få flere referencer, som så vil bryde en hver side:-)
Er klar over det med headings i koden. Vil få gennemgået hele koden?

Synes du der er for meget tekst/er teksten god nok?

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 17:42

Hej Anne,

Mange tak for de ting du fremhæver.

Jeg er helt klar over at teksten ikke er god nok. Jeg kan godt lide at skrive, og synes egentlig jeg er ok til det. Men jeg er god til at sjuske og grammatik.. puha. Jeg har en professionel korrekturlæser på den, og venter blot på han er færdig.

Jeg er glad for at du synes teksten er informativ og har sin ret. Jeg kan sådan set godt lide en del tekst, når jeg skal købe noget. Men jeg er stadig usikker på om det skræmmer for mange væk, og dermed sænker konverteringen.

Igen, mange mange tak.

Har du andet vil jeg sætte stor pris på dine råd.

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 17:58

Hej igen.

Det var en fornøjelse. Jeg blev også lidt klogere på det, du kan. 

Du har allerede gjort velkommen-teksten mere læselig. Fin skriftstørrelse nu.

Vær forøvrig opmærksom på, at den grønne farve visse steder kan være lidt svær at læse - måske kan den gøres lidt skarpere? Og bare et forslag: har du overvejet et foto under kontaktoplysninger - af hele staben (du skriver vi), eller af dig selv?

Rigtigt god week-end.

Anne

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:44

Nikolaj Astrup Madsen:
Jeg håber snart at få flere referencer, som så vil bryde en hver side:-)

Interessant tanke, kunne virke fremmende - eller irriterende. Jeg ville måske eksperimentere med referencer vs. sigende grafik for indholdet.

Nikolaj Astrup Madsen:
Er klar over det med headings i koden. Vil få gennemgået hele koden?

Du har generelt (på forsiden som jeg lige checkede) mange tabeller. Om end det ikke er prioritet #1 indenfor SEO, så har du meget rodet kode inden key content kommer. Dertil er det vanskeligt at lege med i det lange løb, så flyt den del af koden ud i en ekstern css fil.

Nikolaj Astrup Madsen:
Synes du der er for meget tekst/er teksten god nok?

Det er altid vanskeligt at finde det magiske punkt, hvor der ikke er information overload, ikke mangler info og hvor folk for stillet deres behov nok til at de ønsker at søge mere info. Synes din FAQ er lidt kort, uden lige at have konkrete emner der mangler der... ellers synes jeg du er godt på vej. Kast dog teksten forbi René, Dribling og få lidt sproglige tæsk :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 13:34

Hej begge,

Igen tak for Jeres tid og råd - Sætter pris på det.

Jeg kan godt se den grønne farve driller rundt omkring, tror jeg vil lave de headings sorte.

Mht. billede er det bestemt noget jeg har overvejet, for at fremme tilliden. Jeg vil dog lige vente til jeg kan få et ordentligt billede af hele staben af freelancere.

Jeg vil helt klart se på koden, tak for rådet!

Mht. referencer mente jeg ikke firmanavne eller udtalelser, men simpelthen billeder af det vi har lavet. Måske kombineret med et par udtalelser rundt omkring. Vil eksperimentere lidt med det, når der er lidt flere referencer.

Tak.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:12

Nikolaj Astrup Madsen:
Jeg har siden www.standoutdesign.dk - Man bliver tit blind overfor tingene, når man sidder med det for længe. Det er nok sket her.

Jamen så får du da en omgang kritik :)

1. Jeg synes generelt siden trænger til en farve mere end den grønne, jeg bliver meget hurtig træt af at se på designet.

2. dine 2 læs mere knapper på forsiden virker gnidret, utydelige og er ikke i samme kvalitet som resten. 

3. Jeg synes ikke dine 2 ikoner i toppen giver mening. Det første kan jeg ikke gætte hvad er, og det andet henleder direkte på en mailadresse, hvilket jeg hader, da jeg til tider ikke sidder på min egen computer og pludselig åbner outlook og lign skidt op. (hvis der i det mindste havde været en ALT tekst over, så man havde en chance for at se hvad det drejede sig om, så kunne de måske gå.)

4. Ideen med referencer er god, men når man gør plads til at beskrive opgaven, så synes jeg det ser underligt og sløset ud når der ved nogle opgaver bare står: udarbejdelse af brevlinie. 

5. Jeg savner noget mere info om hvem jeg køber noget af. Det eneste jeg kunne finde var en linje hvor der stod i var personlig ejet.

6. Jeg savner nogle "handelsbetingelser" i form af hvordan betaling sker, rettigheder til tingene etc. Generel åbenhed som folk kan læse inden de overhovedet tager kontakt til jer. 

7. Det ser ud til at du er kommet lidt for hurtig omkring jeres FAQ side, der er mange stave og tastefejl. Det er syndt når resten af jeres tekster er gode. 

8. Lønne har været lidt inde på koden. Drop Dreamweavers rollover image funktion, og lav den som ren CSS. 1. det virker bedre i forskellige browsere. 2. det giver en langt pænere kode. 3. det er mindst ligeså nemt. 

9. Rent SEO mæssigt skal der arbejdes mere med jeres titler. På mange af siderne står kun jeres firmanavn. 

10. Jeg ville personligt droppe: ,- og skrive priserne i kroner, så folk ikke er i tvivl. Lige nu kan det jo i princippet være 6000 gulerødder ex moms

Det var alt fra mig :) Held og lykke med både siden og firmaet. 

PS. Jeg synes der er meget tekst, jeg savner en smule flere stemningsbilleder der gør at siden ikke virker så teksttung. 

Tilmeldt 15. Nov 05
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 18:10

Hej Martin,

1000 tak for dine ti punkter. De er super gode, og helt sikkert ting jeg skal arbejde med.

Mht. tekst, ALT-tags og titler er jeg helt med. Jeg mangler de sidste tilrettelser, de bliver lavet i den her weekenden. Blandt andet har jeg haft en korrekturlæser inde, så alle fejl fjernes.

Mht. handelsbetingelser vil jeg helt sikkert gøre dem mere synlige. Både i FAQ'en, og så som mulighed for at hente en PDF. Det var et godt råd.

Det eneste som jeg er uenig i er designet. Jeg elsker det simple og synes virkelig det har sin berettigelse på en forholdsvis teksttung side. Som tidligere nævnt vil jeg dog have nogle referencer på de forskellige sider, så det virker mindre tungt.

Der skal noget mere info om virksomhed - Enig.

Jeg er meget glad for dine råd, de er gode!

Hvis der er andre der vil bruge 5 minutter på min side, vil jeg virkelig sætte pris på det.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)