Jeg har et problem i min shop som har stået på ca. 4 måneder. Vi bliver ringet op af ca. 1 kunde hver eller hver anden dag som har problemet. Når de vælger at gå til betaling tømmes deres varer ud af kurven. Forsøger de alligevel at gennemføre betalingen er det kun fragten som kommer med - og også kun den som betales for.
Det er virkelig mærkeligt. DanDomain mener at det nok er fordi kunderne sidder på gamle systemer/browsere. Det kan jo godt være, men det er kun de sidste ca. 4 måneder vi har oplevet dette problem. DanDomain har ikke hørt andre kunder som har samme problem.
Nu vil jeg gerne høre om der er nogle af jer som har dandomain shops som har oplevet dette?
Jeg må jo grave lidt i hvorfor det sker. Jeg tænker også at for hver gang der er een som ringer om dette - så er der sikkert to som blot dropper sin bestilling. Så kan det jo blive ret dyrt i sidste ende....
Jeg har et problem i min shop som har stået på ca. 4 måneder. Vi bliver ringet op af ca. 1 kunde hver eller hver anden dag som har problemet. Når de vælger at gå til betaling tømmes deres varer ud af kurven. Forsøger de alligevel at gennemføre betalingen er det kun fragten som kommer med - og også kun den som betales for.
Det er virkelig mærkeligt. DanDomain mener at det nok er fordi kunderne sidder på gamle systemer/browsere. Det kan jo godt være, men det er kun de sidste ca. 4 måneder vi har oplevet dette problem. DanDomain har ikke hørt andre kunder som har samme problem.
De tager fejl - det er en fejl i det du har lavet i din shop :-)
House of kids:
Nu vil jeg gerne høre om der er nogle af jer som har dandomain shops som har oplevet dette?
Jeg må jo grave lidt i hvorfor det sker. Jeg tænker også at for hver gang der er een som ringer om dette - så er der sikkert to som blot dropper sin bestilling. Så kan det jo blive ret dyrt i sidste ende....
Tog mig 1 minut at finde fejl - hvad er løsningen værd? :-D
Jamen hvis du kan finde en sådan fejl på 1 minut - og du er ligeså hurtig og dygtig ellers :·) så kan det jo være at der kunne være opgaver i sigte....
Ellers må du jo nævne din pris :·) for rettes - det skal det jo....
Fejlen opstår fordi at linket, henviser til en side med www. foran domnæne navnet.
Den hurtige løsning er at går ind i "Kurv" og rette linket. Det er sikkert under koder/tekster feltet skal rettes.
Den mere rigtige løsning er at sørger for at dit site kun vises med www, og så hvis man skriver uden, bliver man redirectet til den givne side med. Dette gøres under Sprog.
Det sidste blev lidt teknisk, så hvis det er sort snak, så smid en e-mail til ks@cygnet.dk med adgang til din shop og jeg kan rette det for dig.
Kristian har fundet fejlen, og fikset er ganske enkelt, hvis man da kan web-teknik. Det drejer sig om en indstilling på webserveren (din konto på samme), hvor man kan sørge for at siten altid omdirigeres til "www." hvis den besøgende netop har undladt "www." forrest i adressen.
Morning.dk - Websites, CMS, Webshops og web-hosting - Teknik og design
Og ja - det er da rigtig irriterende at finde ud af at fejlen er så simpel. Især fordi jeg har kontakten support mange gange og flere andre instanser. Har virkelig sat himmel og hav i bevægelse.
Derudover er vores konverteringsgrad faldet med 0,7 procent de sidste måneder - og tænk hvis det er derfor.... det er altså rigtig mange ordrer som så er gået tabt.... Det mystiske er så at jeg ikke selv har ændret noget... så hvordan det så er sket må jeg finde ud af.
Nå - men jeg må hellere få det ordnet... Tak til alle svar :·)