Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dandomain shop: kurven tømmes når kunden går til betaling...?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et problem i min shop som har stået på ca. 4 måneder. Vi bliver ringet op af ca. 1 kunde hver eller hver anden dag som har problemet. Når de vælger at gå til betaling tømmes deres varer ud af kurven. Forsøger de alligevel at gennemføre betalingen er det kun fragten som kommer med - og også kun den som betales for.

Det er virkelig mærkeligt. DanDomain mener at det nok er fordi kunderne sidder på gamle systemer/browsere. Det kan jo godt være, men det er kun de sidste ca. 4 måneder vi har oplevet dette problem. DanDomain har ikke hørt andre kunder som har samme problem.

Nu vil jeg gerne høre om der er nogle af jer som har dandomain shops som har oplevet dette?

Jeg må jo grave lidt i hvorfor det sker. Jeg tænker også at for hver gang der er een som ringer om dette - så er der sikkert to som blot dropper sin bestilling. Så kan det jo blive ret dyrt i sidste ende....

Håber på lidt hjælp :·)

Mange hilsener Helle

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:17

Hvis det er så tit, må der jo være et problem.

Jeg tror den ligger på serveren,

Men eftersom Dandomain mener det er kunder med gl. browsere, kan du jo spørge dem der ringer til dig,

om hvilken version af browser de benytter.

Men jeg har lige haft et problem med en anden server, som smed sessionerne efter ½-1 minut,

dette blev fikset ved en genstart - det syntes jeg du skulle tigge Dandomain om.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 17:20
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

House of kids:

Jeg har et problem i min shop som har stået på ca. 4 måneder. Vi bliver ringet op af ca. 1 kunde hver eller hver anden dag som har problemet. Når de vælger at gå til betaling tømmes deres varer ud af kurven. Forsøger de alligevel at gennemføre betalingen er det kun fragten som kommer med - og også kun den som betales for.

Det er virkelig mærkeligt. DanDomain mener at det nok er fordi kunderne sidder på gamle systemer/browsere. Det kan jo godt være, men det er kun de sidste ca. 4 måneder vi har oplevet dette problem. DanDomain har ikke hørt andre kunder som har samme problem.

De tager fejl - det er en fejl i det du har lavet i din shop :-)

House of kids:

Nu vil jeg gerne høre om der er nogle af jer som har dandomain shops som har oplevet dette?

Jeg må jo grave lidt i hvorfor det sker. Jeg tænker også at for hver gang der er een som ringer om dette - så er der sikkert to som blot dropper sin bestilling. Så kan det jo blive ret dyrt i sidste ende....

Tog mig 1 minut at finde fejl - hvad er løsningen værd? :-D

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:27

Jamen hvis du kan finde en sådan fejl på 1 minut - og du er ligeså hurtig og dygtig ellers :·) så kan det jo være at der kunne være opgaver i sigte....

Ellers må du jo nævne din pris :·) for rettes - det skal det jo....

Mange hilsener Helle

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 18:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

House of kids:

Ellers må du jo nævne din pris :·) for rettes - det skal det jo....

Hej Helle,

Undskyld mit lidt drilske svar, men ja er lidt en nørd til DanDomain - og både dygtig og hurtig :D

Men problemet ligger i følgende:

Den besøgende går ind på din side ved at trykke http://houseofkids.dk

1. Når den besøgende har handlet og går ind i kurven, trykker de på "Til Betaling"
  2. Dette link går til http://www.houseofkids.dk/shop/order1.htm
  3. Her er kurven så tom!

Fejlen opstår fordi at linket, henviser til en side med www. foran domnæne navnet.

Den hurtige løsning er at går ind i "Kurv" og rette linket. Det er sikkert under koder/tekster feltet skal rettes.

Den mere rigtige løsning er at sørger for at dit site kun vises med www, og så hvis man skriver uden, bliver man redirectet til den givne side med. Dette gøres under Sprog.

Det sidste blev lidt teknisk, så hvis det er sort snak, så smid en e-mail til ks@cygnet.dk med adgang til din shop og jeg kan rette det for dig.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 18:29
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Sørensen - cygnet:
Fejlen opstår fordi at linket, henviser til en side med www. foran domnæne navnet.

Det er sgu' trist, at supporten hos Dandomain ikke kan finde sådan en fejl. Troede der var bedre service hos dem end det...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 19:02

Kristian har fundet fejlen, og fikset er ganske enkelt, hvis man da kan web-teknik.  Det drejer sig om en indstilling på webserveren (din konto på samme), hvor man kan sørge for at siten altid omdirigeres til "www." hvis den besøgende netop har undladt "www." forrest i adressen.

Morning.dk - Websites, CMS, Webshops og web-hosting - Teknik og design

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 19:31

TAK!!! Sender dig lige en mail, Kristian!

Og ja - det er da rigtig irriterende at finde ud af at fejlen er så simpel. Især fordi jeg har kontakten support mange gange og flere andre instanser. Har virkelig sat himmel og hav i bevægelse.

Derudover er vores konverteringsgrad faldet med 0,7 procent de sidste måneder - og tænk hvis det er derfor.... det er altså rigtig mange ordrer som så er gået tabt.... Det mystiske er så at jeg ikke selv har ændret noget... så hvordan det så er sket må jeg finde ud af.

Nå - men jeg må hellere få det ordnet... Tak til alle svar :·)

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 09:09

Hej Kristian

Er du også Scannet ekspert? Kan du i givet fald se om Styledelux har samme problem?

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 09:20

Bettina-Elisabeth:
Er du også Scannet ekspert? Kan du i givet fald se om Styledelux har samme problem?

Det har du ikke.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)