Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmesidesoftware - råd søges til et NEMT program

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Tommerup
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Ja, så står jeg her med fletningerne i postkassen, fordi jeg har fundet ud af, at min softwere til hjemmesidedesign snart er outdated. Jeg har hostet min hjemmeside hos one.com og har der fået at vide, at de snart ikke mere undersøtter Microsoft FrontPage, som jeg bruger.

Jeg har Adobe DreamWeaver sammen med en Adobe-suite, og jeg har snuset til programmet. Men det overstiger altså mine autotidakte evner. Og så har jeg også prøvet et dansk gratisprogram, KompoZer, men jeg tør ikke sætte min lid til et gratisprogram.

Er der nogen i dette udmærkede forum, som kan give mig et godt hint til et SIMPELT program, som ikke kræver mange ugers øvelse, før man kan bruge det. Jeg har nemlig ikke mange uger til at lege med edb, og da jeg gerne selv vil vedligeholde min hjemmeside, dur det ikke bare at købe en ude i byen.

Efterårshilsner fra LENA Storm

www.boylenvikar.dk

 

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lena


Mit bedste råd vil være at droppe selv at kode din hjemmeside fra bunden og vælge et CMS system istedet. Så har du dine værktøjer liggende online og kan hele tiden gå ind og ændre dine ting. Det vil blive meget nemmere for dig at arbejde med.

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gå efter Kompozer. Det er ikke ret svært at sætte sig ind i, og det fungerer ganske fint til sådan nogle relativt simple hjemmesider som din.

At det er et gratis program ændrer ikke noget ved, at det er nogenlunde brugervenlig og virker. Opdateringer og den slags kan du være ligeglad med, så længe det kan håndtere din side, som den ser ud lige nu.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lena

Har du et link eller kan du kopiere beskeden herind?
Jeg er nemlig ret sikker på, at de dropper det som hedder "Frontpage Extention" hvilket egentlig mest af alt betyder, du ikke kan bruge frontpage til at uploade med, men skal uploade via et ftp program.
Selve de html filer som du får fra frontpage burde der ikke være noget særligt ved, som one.com kan stoppe med at understøtte.

Alternativt, og som nok også vil spare dig mest tid, så kan du få dit design sat op i et simpelt CMS.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Tommerup
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NICOLAI

Tak for dit svar.

Spørger du efter svaret fra one.com, hvor jeg fik at vide, at de ikke understøtter FrontPage? - Det har jeg kun på pint, idet jeg printede supportchatten ud. Men det er rigtigt, hvad du skriver - at de på et tidspunkt ikke mere undersøtter "Frontpage Extention". Jeg uploader dog ikke mine sider via FrontPage, men via Fpt - jeg laver blot siderne med FrontPage.

Og det med CMS - jah du, det er nok over min fatteevne, da jeg jo ikke er sådan en rigtig edb-nørd. og hvis jeg skal have lavet min side med CMS, så vil det jo nok koste en mindre formue, og det kan min lille business ikke rigtigt bære.

Men forstår jeg dig ret: Jeg kan fortsætte med at lave mine sider med FrontPage og så uploade via et ftp-program?

Fortsat god aften fra LENA

Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

boylenvikar:
Men forstår jeg dig ret: Jeg kan fortsætte med at lave mine sider med FrontPage og så uploade via et ftp-program

Nu må du jo ikke hænge mig op på det, jeg har jo ikke alle oplysningerne i sagen, men ud fra det du siger så; Ja, du bør kunne fortsætte som nu.
Sørg dog for at have en backup på din computer, så kan du relativt hurtigt få sat en ny op, skulle one.com stoppe undersøttelsen af html lavet i Frontpage (men det lige så utænkeligt, som at alle biler kører på brint ved måneds udgang)...

boylenvikar:
Og det med CMS - jah du, det er nok over min fatteevne, da jeg jo ikke er sådan en rigtig edb-nørd. og hvis jeg skal have lavet min side med CMS, så vil det jo nok koste en mindre formue, og det kan min lille business ikke rigtigt bære.

Kan du finde ud af Frontpage, kan du også finde ud af de mere simple CMS løsninger. Skulle du have dit design over i sådan et, så ville det ikke koste mere end et par tusinde...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan evt overveje at flytte udbyder dvs flytte til et andet webhotel hos en udbyder som forsat understøtter FrontPage. Jeg bruger selv flere forskellige udbydere til mine mange domæner. En af dem jeg kan anbefale og som er i den billigere ende er www.intergate.dk
Koster dog lidt mere end one.com men de skulle understøtte FrontPage - jeg bruger ikke lige selv FrontPage.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lena

Hvis du før har arbejdet med Frontpage, så ser jeg ingen problemer i at du kunne arbejde i Visual Web developer, det kan det samme og mere til og brugervenligheden er tæt på frontpage. Du har samme mulighed for at designe visuelt, hvor du indsætter tabeller, tekst og billeder på samme måde som i Frontpage.

Jeg har altid arbejde i frontpage til for 6måneder siden hvor jeg hoppede over til Visual Web Developer, og jeg kørte bare videre næsten som om intet var hent, faktisk er det en del lettere da man får noget hjælp på mange områder som man ikke får i frontpage.

Jeg glemte vist at sige at det er GRATIS: download her, det er lidt tungere at køre på maskinene end frontpage http://www.microsoft.com/express/vwd/

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lena.

Da du er kunde hos One.com, så har du faktisk allerede tilknyttet CMS til dit domæne.

Hvis du logger på dit betjeningspanel, så kan du få adgang til at redigere/lave din hjemmeside via webcreator (ilosoft). Det er super nemt at arbejde med.

I forhold til at overholde W3C-standarder (= tekniske standarder) er programmet ikke fantastisk, men til simple sider kan det sagtens bruges. 

Hvis du kan finde ud af frontpage, så kan du også sagtens finde ud af ilosoft.  

God arbejdslyst Smile

Fra Tommerup
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen NICOLAI

Endnu engang tak for svar. Jeg vil gemme dine oplysninger og vende tilbage til dit firma, når jeg beslutter mig for, hjvad jeg vil gøre.

Fortsat god solskinsdag til dig fra LENA Cool

 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)