Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har brug for alt den hjælp jeg kan få......:-)

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra at stå med hele ideen og konceptet til at føle alt smulre mellem ens fingre.... Et års dagdrømmeri bliver til virkelighed og alt, ser med et, fuldstændigt umuligt ud.

Er der nogen, måske en barmhjertig sjæl, der kan hjælpe mig med at finde overblikket, samle trådene. Jeg har brug for hjælp til, at kunne se ideen i at opstarte et vikarbureau i nærmeste fremtid.

Jeg er uddannet sygeplejerske og har et brænde behov/ønske for at opstarte mit eget vikarbureau. Efter konflikten, fik jeg lysten til at komme videre i udarbejdelsen i at opstarte mit eget firma.

Jeg vil appellere til alle, der på den ene eller anden måde kan bidrage med input, solid vejledning m.m , om at fatte tasterne og skrive/kommentere på mit oplæg....

Er der nogen der ved om hvor det er muligt, evt. billigst, at få trykt navneskilte eller evt. leje/købe apparater der kan lave navneskilt, tryk af time sedler, hjemmesider med booking systemer, samt udregning med løn med mere.

Jeg kunne også godt tænkte mig at vide om, der ligger hjemmeside hvor jeg kan hente lønkrav for en vikar, hvad er mindste lønne, hvad er profitten for mig, hvordan udregner jeg denne, ferieafregning, 0 dage osv.

Jeg skal starte helt fra bunden og har virkelig brug for hjælp.....

Kort om min ideer.

Jeg vil opstarte med vikar personer, sygeplejersker, evt. læger og dertil studerende, ressource personer, altså specialister til specifikke opgaver, teams, eksempelvis akutteam, og terminalteam. Derudover har jeg tænkt på sygeplejersker med ledelseserfaring, det vil betyde at skulle en afd. stå og mangle en leder i en periode, vil der være mulighed for at dække dette. Jeg vil kunne tilbyde vikar til sygehusene, hjemmeplejen og psykiatrien og til privaten, hospitaler og til praksiserende læger.

For mig vil det betyde et koncept, hvor servicen, sundhed og sygepleje, er i højsæde. Lidt a la 'Flora Nightingal´s tanke koncept/stilen. 

Jeg ser frem til at høre fra jer

Charlotte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte

Jeg kan godt forstå dig! Kan måske hjælpe en smule...

Prøv at skrive 'iværksætteri' på google og læs dig frem. Skat kan måske også bruges til sparring, og ellers har regionen måske noget hjælp til iværksættere. Det havde de gamle amter i hvert fald.

Held og lykke med det!

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte

Her til at starte med skal du spare lidt på dine udgifter, selvfølgelig koster det lidt penge at komme igang. Men køb kun det nødvendige ind her til at starte med. Tryk af timesedler, fakturaer osv. kan klares på de fleste printere i dag. Simpel opsætning af disse ting er heller ikke noget der koster det vilde. Skal gerne printe de første 100 timesedler til dig uden beregning hvis det er det du mangler.


Tror du skal fokusere på at få noget kvalificeret personale ind i din virksomhed, det er jo dine varer på hylderne. Men det er klart at jo flere arbejdsgivere du har inde, jo mere attraktiv er du får arbejdstagerne og omvendt. Så det er efter hvad jeg kan se her de store udfordringer ligger for dig. Der er rigtig mange om budet i dag og derfor vil jeg mene det er her du skal ligge dit fokus.

Hjemmeside med booking osv. er en mere bekostelig affære og spørgsmålet er om det er nødvendigt til at starte med. Der må også findes færdige software løsning til dette brug, så det tror jeg nu nok kan løses. Til at starte med har du nok bare ikke så mange booking at du ikke kan holde styr på dem selv. 

Ligesom ovenstående vil jeg også råde dig til både at kontakte din lokale erhvervscenter, samt SKAT. Her kan du få meget god rådgivning, der findes også flere revisorer, advokater osv. der giver et gratis møde til iværksættere. Jeg har selv været igennem disse ting og det giver noget ballast og tryghed at snakke med rigtige fagfolk.

Husk tingene kan også købes for billigt, så vent til at du mener der er penge til tingene også købe en ordentlig løsning. Halve løsninger bliver mange gange dyrere i sidste ende.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til eventuelle firma-dokumenter kunne du måske finde nogle standard-nogen og så blot få lavet et stempel. Det kan man altså komme langt med og spare mange penge til tryk på. Jeg bruger selv et stempel for ikke at bruge penge på at få trykt konvolutter af alle slags... Logoet kan du evt selv lave på pc'en og så få lavet gennem et website. Jeg fik mit lavet på www.tekstplader.dk De samarbejder med Alpo og var det billigste sted, jeg kunne finde.

Et logo og visitkort er nok noget, du skal bruge lidt ressourcer på, så du fra starten kan blive genkendt. Jeg ved, MediaMouse kører nogle puljetryk til en billig penge, og der er mange, der tilbyder design af logo og visitkort, hvis ikke du føler dig kreativ nok selv. Der findes også websites, hvor man kan købe færdige logoer billigt...

Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Prøver mig lige lidt frem, og tak for din support

Charlotte

Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Der er ingen tvivl om at man skal ligge ud med mindst mulige udgifter fra start, og jeg tænker da også lidt på at se en ære i at starte op med en kalender, hvor jeg vil skrive mine første bookingerne i. Om jeg skal lave det på computeren eller på gammeldags manér ved jeg ikke helt endnu. 

Lige nu er min plan , at jeg vil starte lidt med at kontakte de forskellige fagfolk, erhvervscenter, og skat som det første.

Jeg regner med at jeg i opstartsfasen vil beholde mit nuværende job som nurse, til virksomheden giver et mindre afkast.

Jeg må da sige at mine drømme, allerede nu ser lidt lysere ud, med alt de gode forslag og tips.

Endnu en gang tak for din support og gode råd Rasmus....

K.h

CharlotteWink

 

 

 

 

Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Betina

Jeg prøver lige her i weekenden at skabe mig et overblik, derefter vil jeg samle alle de informationer jeg har fået fra jer alle sammen. Det er jo kanon at der så mange at jer der allerede har været det igennem og efterfølgenden dele ud af jeres oplysninger og erfaringer...

I forhold til standart dokumenter, har jeg gogglet lidt, dersværre ikke fundet noget...

Den med et stempel er en super idee og Rasmus (en af de andre der er kommet med forslag på mit indlæg) nævner noget om at man selv kan fremstille sine timeseddler, det er super, at kunne starte en virksomhed og så at kunne gøre mange af tingene selv.

God weekend

K.h

CharlotteSmile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Et stempel behøver ikke være kedeligt nu om dage. Du kan få det, ligesom du ønsker det! But keep it simple! Så gør det ikke helt så meget, når det bliver en smule gnidret...

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte

Mit råd til dig er at du skal starte med at undersøge hvorvidt der er et reelt behov for en virksomhed som din. Jeg ser ikke nogen grund til at du laver en stor 'forkromet' markedsanalyse, men du kan komme langt med ganske få midler og min erfaring er at det lønner sig på sigt at forstå dine kunders behov allerede fra starten. Hvis jeg var i dine sko, ville jeg gøre to ting:

1. Forbered en 1 minuts mundtlig salgstale (nogen kalder det en 'elevator pitch'), som kort beskriver hvad det er du kan tilbyde kunden og hvilket problem du løser for denne.

2. Ring til 3-5 potentielle kunder og fortæl dem at du har et koncept som formentlig kan gøre deres hverdag lidt nemmere, og spørg om du må have lov til at stjæle fem minutter af deres tid. Fyr din elevator-pitch af og udspørg dem efterfølgende lidt omkring deres behov for vikarer, hvordan de pt får opfyldt dette behov, om de er tilfredse med deres nuværende leverandører, om de kan forestille sig at det kan blive bedre, osv. Kort sagt, dan dig et billede af hvad dine kunder helt præcist har brug for.

Hvis du har mod på det og kan lide at 'interviewe' folk vil jeg foreslå at du ringer til lidt flere potentielle kunder, men ellers vil jeg mene ovenstående kan gøre det, og det burde ikke tage dig meget mere end en eftermiddag. Dermed får du et godt udgangspunkt for hvad dine kunder ønsker og med lidt held kan du allerede rede dig den første kunde ved samme lejlighed. :-)

Held og lykke med projeketet

Morten

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte.

Jeg har sendt dig en privat besked her på amino, ang. din brug for hjælp til at komme igang med at opstarte et bureau.

-Regards.

Tilføj mig på Twitter

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)