Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har i mange år gerne ville være selvstændig men det er aldrig blevet til noget, eftersom jeg ingen idé har til hvad jeg kan begynde med. jeg søger så brændende nogle råd fra folk med erfaring indefor virksomhedsopstart/ideer til hvad jeg kan begynde med.

Jeg besluttede at det skal være NU, efter Jeg kørte hjem fra mit job forleden aften hvor jeg tænkte hvor dejligt det kunne være at være glad for at tage på arbejde hver morgen og lave noget man virkelig brænder for.

jeg drømmer om at lave noget inde for Wellness, Fitness, og generelt sport, måske med en web-butik

Håber inderligt her er en eller to der kan komme med nogle gode ideer til mig.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:54

Hvis du skal være selvstændig, så skal du som du selv lidt er inde på, finde noget du virkeligt brænder for - Og så lave det til en levevej.

Så det første skridt på vejen til at blive selvstændig, er at komme over det bump der handler om at finde ud af hvad du virkeligt brænder for og er god til.

Det er ikke rigtigt noget vi kan hjælpe dig med, til gengæld kan vi hjælpe dig med at konkretisere et produkt når du finder ud af hvad du brænder for.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:58

Hej Anders.

jeg brænder rigtig meget for sport og fitness er selv uddannet fitnessinstruktør, kunne godt tænke mig at lave noget Web-butik ect.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:15

Hej med dig

At køre på arbejde uden glæde, det er ikke sjovt, det gjorde jeg i lang tid.

Jeg får lyst til at sprøge dig:

Hvad er det der gør at du spørger andre om råd? Har du lyttet efter inde i dig selv? hvis du har, hvilke tanker, billeder eller ideer kom der?

-Jeg opsøgte en coach og fik sat ord på mine værdier og og styrker, og det der var vigtigt for mig og ikke alle mulige andre.

Erfaringen har vist mig, at det er vigtigt at få sat ord på egne værdier, behov og styrker. Finde ud af hvor vores passion er, og hvad det er vi virkelig brænder for.

Bliver du endnu mere bevidst om, og få sat ord på disse områder og finder dit sande jeg, så har min erfaring været, at du vil vide hvad der er det rigtige og vigtigte for dig.

Kort og godt vil mit råd være at  opsøge en coach, for at få klarhed over de områder. (Finde en coach du har tillid til og fornemmer en god kemi med)

-og ja, venner, familie og arbejdskollegaer er vigtige i ens liv, men forskellen på dem og en professionel coach er, at vedkommende ikke har "følelser i klemme", men er i stand til at se opjektivt på dig og den situation du står i, samt stille dig udfordrende spørgsmål der er til gavn og glæde for dig og ingen andre.

Al mulig held og lykke til dig

Kælig hilsen

Sanne

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 22:32

Kære anonyme kommende iværksætter :-)

Du står lige nu i den situation som mange lønmodtagere gør på et tidspunkt i arbejdslivet. Du søger efter en dybere mening med arbejdslivet og livet i det hele taget. Jeg mener, at der på den ene side er lang vej endnu for dig og at du på den anden side er lige ved at tage springet ud i tilværelsen som selvstændig.

At du inderligt håber, at nogen kan komme med nogle gode idéer til dig om, hvad du skal i gang med er i mine øjne et tegn på, at du endnu ikke er klar til at tage springet. Livet som iværksætter er specielt i den første tid en tilværelse, hvor man konstant bliver presset til at tænke kreativt, tage eget initiativ, sætte ting i værk, prøve forskellige veje, få øretæver, få succesoplevelser og fiaskoer, høj løn den ene måned og ingen løn de næste to måneder, ros af en kunde om mandagen og svigt af en anden kunde om tirsdagen...kort sagt et liv i kaos, hvor DU skal træffe valg, tage initiativ og tage ansvar...ER DU OG DINE NÆRMESTE KLAR TIL DET?

Hvis svaret er JA, er det bare med at komme afsted ned at hente dit CVR-nummer. Det er det letteste i Verden at starte virksomhed...Gode forretningsidéer er der nok af. Så mange at folk giver dem væk gratis bl.a. herinde på Amino :-) Hvis du først tager beslutningen for alvor og ser dig om i din dagligdag med forretningsmæssige øjne, vil du sikkert se masser af muligheder. Mange af de bedste forretninger er ikke startet på baggrund af nye innovative idéer, men på baggrund af at tage et eksisterende forretningskoncept og gøre det bedre. Se dig om i din hverdag den næste uges tid og registrer hver gang der er noget, du mener kunne gøres bedre, hvis du havde mulighed for det...Du vil se masser af muligheder.

Håber at du kunne bruge ovenstående til noget. Du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker uddybning af ovenstående eller har brug for en strategisk og kreativt tænkende sparringspartner i den proces, du skal til at igennem...GO GET IT!!!

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)