De iværksættere som har problemer med at andre stjæler deres billeder kan måske drage nytte af http://tineye.com
Det er en tjeneste der kan lave billedsøgning og vise hvilke andre websites der bruger dem. Det billede man vil søge på kan enten uploades eller angives som link.
Hvis man oplever dette problem kan man med lethed (og idet man bruger Apache-webserver på sin web-host) bruge Apaches indstillinger. Herved kan man f.eks. sørge for at folk får leveret en dummy-fil istedet for det billede de prøver at stjæle fra websitet. Man kan f.eks. også vandmærke billedet, men det er lidt mere avanceret, hvis det skal ske for alle billeder (dynamisk).
Jeg kan nåes på mortenthorpe<at>gmail.com, hvis i ønsker mere information herom.
Morning.dk - Websites, CMS, Webshops og web-hosting - Teknik og design
Hvis man oplever dette problem kan man med lethed (og idet man bruger Apache-webserver på sin web-host) bruge Apaches indstillinger. Herved kan man f.eks. sørge for at folk får leveret en dummy-fil istedet for det billede de prøver at stjæle fra websitet. Man kan f.eks. også vandmærke billedet, men det er lidt mere avanceret, hvis det skal ske for alle billeder (dynamisk).
Jeg kan nåes på mortenthorpe<at>gmail.com, hvis i ønsker mere information herom.
Problemet er jo, at man kan bare tage et screenshot af billedet, og paste det ind i hvilket som helst tegneprogram. Syntes sådan nogle løsninger lidt overkill, hvis folk vil stjæle, så kan de stjæle.
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
Der er stort set altid måder at omgå alting på. Watermarks gør det dog helt klart sværere. Man skal dog gøre op med sig selv om man synes det er umagen værd. Personligt er det ikke noget jeg bruger tid på at bekymre mig om.
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum