Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat gæld i VSO

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Herinde,

Jeg tænkte på om nogen kunne hjælpe mig med dette:

Jeg har læst flere steder at det er muligt at tage privat gæld med ind i VSO, og på den måde mindske sin indskudskonto, der eventuel må blive negativ og hvorfor der skal foretages rentekorrektion.

Dette i sig selv er ikke interessant, men mere det at det er muligt at afdrage på gælden efter virksomhedsskat (pt. 25%) og før personskatten.

Hvis jeg har taget fejl i ovenstående må rette mig...

Mit spørgsmål går på, at når man så har afdraget på sin private gæld inde VSO med overskudet fra virksomheden, så skal så ikke beskattes efter PSL ved ophør af VSO, eller hvordan foregår dette?

- i så fald er der vel kun tale om en likviditetsmæssig forskydning, ikke?Huh?

Venlig hilsen

Alex

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:07

Hej!

Jo.....systemet er faktisk selvkontrollerende, hvor beregning af kapitalafkast og rentekorrektion giver samme

resultat uanset hvor man placerer gælden og dermed renterne.

Forskydningen opvejes i sidste ende,  når indkomsten beskattes efter PSL.

Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:13

Hej,

Jeg har åbenbart ikke formået at gøre det klart, men det er ikke renter jeg finder interessant, for de regler kender jeg.

Det er kun afdragene som man betaler med midler inde i virksomheden (efter virksomhedsskat på 25%) i stedet for enten at trække pengene ud (hæve privat) eller spare dem op i virksomheden.

De penge som man har afdraget med virksomhedens penge, skal de ikke beskattes ved ophør af VSO?

Venlig hilsen,

Alex

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)