Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kort eller konto?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

I dag er vores hjemmeside sådan, at man kun kan betale med kort - før i tiden havde vi ikke kort betaling og vi er selvfølgelig glade for at have fået det, da det i forhold til bogholderi er 100 gange nemmere med kortbetalinger. Vi skal ikke rykke så meget efter penge og betalingen falder hurtigere.

Vores kunder kan også vælge at få på konto, men så skal de bede om at blive oprettet som faktura-kunder først, så vi kan kreditvurdere dem og sortere de dårlige betalere fra. Og så skal vi gå ind og rette deres profil til fakturakunde, det kan de ikke selv gøre.

Vi er i blevet lidt bange for, om vi mister kunder på, at man ikke selv kan vælge at få på konto, men først skal til at søge om at få lov til det..
Det er jo primært virksomheder vi sælger til og i mange af de lidt større virksomheder er det ikke sikkert at den person der bestiller har adgang til firmakortet. Og så smutter de måske, fordi de ikke gider bruge tid på at søge om at blive faktura kunde?

Omvendt er vi også bange for, at hvis vi laver shoppen om, så alle selv kan vælge mellem faktura eller kortbetaling, vælger alle pludselig faktura og så kommer vi til at bruge tonsvis af timer på at rykke efter penge og bogføre betalinger.

Så derfor er tanken - hvis vi lader folk selv vælge og giver en gulerod til dem der vælger kort - det kunne  være at de fx fik 2 % rabat ved at vælge kort, at de fik en gratis gave, at de kunne spare point sammen, at de kunne få 2 % rabat på næste ordre m.m.

Ville du helst betale med kort eller på konto når du handler ind til virksomheden og hvad kunne få dig til at vælge kort frem for konto?

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helst betale med faktura, men får jeg rabat (feks 2%) kunne jeg sagtens finde ud af at bruge et kort.

Hilsen en af jeres kunder der ikke har noget særligt problem med at betale med kort, men godt nok undrede sig lidt over det ikke var muligt at vælge faktura i en B2B-shop.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar :-)

Tilmeldt 28. Aug 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakodan

Jeg vil ikke mene at du bør være urolig for at dine kunder vælger at handle andre steder pga. ansøgning til konto.

De fleste vil dog nok undre sig, da det jo er en b2b webshop, men hvis I ellers leverer varen og behandler jeres kunder vil de ikke svigte jer. Omvendt hvis nogle af jeres kunder skulle vælge jer fra, kan det sikkert godt betale sig alligevel, da jeres procedurer, faktureringstimer, rentedage i banken osv. også koster penge..

Jeg villle ikke være ked af at skulle bede om en konto, hvis jeg var kunde - det kan give en følelse af at man har et tættere leverandør-kunde forhold, fremfor en standardkonto eller standardkort løsning.. Det handler nogle gange om at vende tingene lidt på hovedet. På den lange bane vil de kunder som først har ansøgt / oprettet en konto blive de mest loyale, når man først har oprettet sig og blevet "godkendt" et sted skal der meget til at man skifter hest..

Jeg ville fortsætte med kortbetalingen som standard, da det måske kan give jer "mere salg" , og fastholde jeres koncept med ansøgning til konto, da dette helt sikkert vil give jer "bedre salg"..  

Med venlig hilsen
Mads

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:
i er i blevet lidt bange for, om vi mister kunder på, at man ikke selv kan vælge at få på konto

Det tror jeg også i gør, i mister (alle) de kunder der bare er ude efter noget billigt emballage her og nu og ikke har et firmakort. Jeg tror ikke disse kunder ønsker at kontakte jer for at få en konto, da der psykologisk ligger noget forbundet i at når man opretter en konto så skal man handle flere gange hos jer. Selvom det måske ikke er tilfældet. 

Jakodan:
Så derfor er tanken - hvis vi lader folk selv vælge og giver en gulerod til dem der vælger kort - det kunne  være at de fx fik 2 % rabat ved at vælge kort, at de fik en gratis gave, at de kunne spare point sammen, at de kunne få 2 % rabat på næste ordre m.m.

Har i prøvet bare at sætte begge muligheder på? Det kan godt være det giver lidt ekstra arbejde den måned hvis der kommer rigtig mange kunder der bestiller via konto, men resultatet kan jo også være de fleste stadig vælger kort betaling, simpelthen fordi det er nemmere for dem. 

Jeg er ikke tilhænger af at belønne dem med noget for at vælge kort betaling. Jeg tror dem der har mulighed for at betale med kort ofte også gør det fordi det er nemmere, og nogle vil føle sig snydt og irriteret fordi de ikke har et firmakort og dermed ikke kan få de gyldne procenter. 

Jakodan:
Ville du helst betale med kort eller på konto når du handler ind til virksomheden og hvad kunne få dig til at vælge kort frem for konto?

Har jeg mulighed for at handle med kort gør jeg det. Det er hurtigere og lettere og så er tingene ordnet på stedet. Jeg tror ikke 2% kunne få mig til at benytte kotbetaling fremfor konto, især fordi jeg kun vil benytte konto når jeg ikke havde mulighed for kortbetaling. 

Måler i på hvor mange besøgende der falder fra på bestillingssiden hvor man vælger kortbetaling? Hvis ikke så skynd jer at gør det. De data i får ud af det vil i kunne bruge til at sammenligne hvis i ændrer til f.eks. begge dele og se om frafraldsprocenten bliver mindre.

Lad os endelig høre hvordan det ender og dine erfaringer med den løsning i vælger 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

SMS business:

Hej Jakodan

Jeg vil ikke mene at du bør være urolig for at dine kunder vælger at handle andre steder pga. ansøgning til konto.

De fleste vil dog nok undre sig, da det jo er en b2b webshop, men hvis I ellers leverer varen og behandler jeres kunder vil de ikke svigte jer. Omvendt hvis nogle af jeres kunder skulle vælge jer fra, kan det sikkert godt betale sig alligevel, da jeres procedurer, faktureringstimer, rentedage i banken osv. også koster penge..

Jeg villle ikke være ked af at skulle bede om en konto, hvis jeg var kunde - det kan give en følelse af at man har et tættere leverandør-kunde forhold, fremfor en standardkonto eller standardkort løsning.. Det handler nogle gange om at vende tingene lidt på hovedet. På den lange bane vil de kunder som først har ansøgt / oprettet en konto blive de mest loyale, når man først har oprettet sig og blevet "godkendt" et sted skal der meget til at man skifter hest..

Jeg ville fortsætte med kortbetalingen som standard, da det måske kan give jer "mere salg" , og fastholde jeres koncept med ansøgning til konto, da dette helt sikkert vil give jer "bedre salg"..  

Med venlig hilsen
Mads

 

Det er også sådan vi har tænkt tidligere.. at de faste kunder, dem som vil handle hos os jævnligt er dem der bedst at have.
Men hvis fx reklameafdelingen i en stor virksomhed bare lige skal bruge 1000 boblekuverter til nogle invitationer og ellers ikke skal handle hos  os igen og i øvrigt ikke går så meget op i prisen - ja, så vil vi da også gerne have dén ordre med, selv om det er en engangs-kunde.
Og det er den type kunder jeg tænker på, fx her op mod jul hvor mange firmaer sender julegaver ud til kunderne - så er en papkasse bare noget man lige skal have hurtigt og billigt og ikke noget man gider bruge så meget tid på at købe.

Så faste kunder er selvfølgelig de bedste, men tænker hele tiden på hvordan vi kan få flere af begge - både de faste og engangs-kunder.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Tygsen:

Lad os endelig høre hvordan det ender og dine erfaringer med den løsning i vælger 


Det er også der jeg står lige nu.. om vi bare skal sætte begge løsninger på og ingen rabat.
Har bare erfaring for fra tidligere, før vi fik kort på siden, at vi skal bruge oceaner af tid på at ringe og rykke for penge - så havde de ikke lige opdaget fakturaen var med varerne, så havde de glemt den, de troede den var betalt fordi de havde handlet på nettet og ellers plejer at bruge kort, den skulle lige godkendes først i en anden afdeling osv. osv. Men tiden er så hvad det er, hvis det giver flere penge i kassen.

Antallet af dårlige betalere og antallet af folk vi bliver nød til at sende rykkere før vi får penge, er faldet helt vildt efter vi fik kortbetaling - og det er der dilemmaet ligger - Vil mulighed for konto trække så mange flere kunder til at det opvejer alle de dårlige betalere - eller vil det bare give meget mere bogholderi-arb. og ikke særligt mange flere kunder..

Ville gerne måle på hvor mange kunder der falder fra, men det er noget med, at fordi vores hjemmeside er sat op på en mystisk måde med login og forskellige kundetyper, kan google analytics ikke måle på betalingsdelen.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores reklame-gut har lige foreslået at i stedet for at give rabat til dem der køber med kort, kan vi lave et adm.gebyr for dem der betaler med faktura..
Det kan godt forsvares synes jeg, for der er vitterligt meget mere arbejde i det for os.

Synes i det er en god ide? Og hvad er rimelig pris for sådan et gebyr - 50 kr? 45?

Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

I kunne jo ogsaa finde en gylden mellemvej, hvor kunder selv kan vaelge at de vil betale paa konto - MEN at de i saa fald skal indtaste et gyldigt CVR nummer. Hvis det saa er foerste bestilling fra den paagaeldende kunde, saa slaa CVR nummeret op naar I modtager ordren, og giv dem et ring bare lige for at bekraefte at ordren er i orden osv. Det vil tage max. 5 minutter, og I vil faa en god fornemmelse af om det er en legitim ordre.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaliebe:

I kunne jo ogsaa finde en gylden mellemvej, hvor kunder selv kan vaelge at de vil betale paa konto - MEN at de i saa fald skal indtaste et gyldigt CVR nummer. Hvis det saa er foerste bestilling fra den paagaeldende kunde, saa slaa CVR nummeret op naar I modtager ordren, og giv dem et ring bare lige for at bekraefte at ordren er i orden osv. Det vil tage max. 5 minutter, og I vil faa en god fornemmelse af om det er en legitim ordre.

 

Bare fordi man har et cvr-nummer, behøver man ikke være god til at betale til tiden.

Når folk bestiller på nettet skal det være nemt og hurtigt og jeg tror bestemt ikke, de gider blive ringet op og forhørt.
Derfor ringer vi kun, hvis der fx er problemer med leveringen eller lign. som haster - ellers skriver vi mail.
Desuden kan man nu ikke høre på folk, om de kan betale deres regninger eller ej, eller om de betaler til tiden - så jeg tror ikke, det ville være en god løsning.

I dag tjekker vi alle kontokunder hos dansk kreditorservice for om de står i rki eller lign. Og det vil vi blive ved med, så vil vi bare tjekke dem når vi får bestillingen - står de så registreret, vil vi tage kontakt og sige at de skal betale forud.
Men igen - man kan sagtens være dårlig betaler, selv om man ikke står i rki.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)