I dag er vores hjemmeside sådan, at man kun kan betale med kort - før i tiden havde vi ikke kort betaling og vi er selvfølgelig glade for at have fået det, da det i forhold til bogholderi er 100 gange nemmere med kortbetalinger. Vi skal ikke rykke så meget efter penge og betalingen falder hurtigere. Vores kunder kan også vælge at få på konto, men så skal de bede om at blive oprettet som faktura-kunder først, så vi kan kreditvurdere dem og sortere de dårlige betalere fra. Og så skal vi gå ind og rette deres profil til fakturakunde, det kan de ikke selv gøre. Vi er i blevet lidt bange for, om vi mister kunder på, at man ikke selv kan vælge at få på konto, men først skal til at søge om at få lov til det.. Omvendt er vi også bange for, at hvis vi laver shoppen om, så alle selv kan vælge mellem faktura eller kortbetaling, vælger alle pludselig faktura og så kommer vi til at bruge tonsvis af timer på at rykke efter penge og bogføre betalinger. Så derfor er tanken - hvis vi lader folk selv vælge og giver en gulerod til dem der vælger kort - det kunne være at de fx fik 2 % rabat ved at vælge kort, at de fik en gratis gave, at de kunne spare point sammen, at de kunne få 2 % rabat på næste ordre m.m. Ville du helst betale med kort eller på konto når du handler ind til virksomheden og hvad kunne få dig til at vælge kort frem for konto? |
Jeg vil helst betale med faktura, men får jeg rabat (feks 2%) kunne jeg sagtens finde ud af at bruge et kort.
Hilsen en af jeres kunder der ikke har noget særligt problem med at betale med kort, men godt nok undrede sig lidt over det ikke var muligt at vælge faktura i en B2B-shop.