Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg finde på?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er ny bruger herinde, og håber med dette indlæg at få nogle råd og ideer til hvad jeg kan lægge min tid og penge i.

Jeg overvejer at starte en form for hobby virksomhed op, og har luret en del herinde.

Kunne godt tænke mig at have noget kørende ved siden af mit normale job, så jeg kan arbejde i min fritid samt weekender

På sigt vil jeg gerne arbejde 100 % i virksomheden, og forhåbentlig udvide med nogle ansatte.

Men det jeg søger lige nu er et par gode råd til en lille form for forretning, som jeg kan gå og hygge mig med.

Jeg har læst mange indlæg, hvori det mere eller mindre frarådes at opstarte en web-baseret virksomhed, og det er nok heller ikke der mine evner ligger.

Jeg er kunde minded, god og hurtig til at arbejde ved en pc, og transport er også en branche som interessere mig.

Men som sagt, kom gerne med nogle forslag :)

Mvh. Chris

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 21:57

Hej Chris,

Jeg kender godt din situation: Man bliver gerne være selvstændig, men ved ikke indenfor hvilken branche eller med hvilket produkt!
Desværre også én af de største fejltagelser.

Mit råd er, at du skal mærke rigtig godt efter inde i dig selv! Du skriver, at du interesserer dig for transport! Nu findes der jo rigtig mange transportfirmaer, men mange af disse sørger ofte vognmænd. Hvad med at starte som selvstændig vognmand under nogle af de store? Eller hos en anden (lokal) vognmand?

Hvis det ikke lige er selvstændig vognmand du vil være, så lig hjernen i blød... Du siger, at du er hurtig ved en computer, men betyder det, at du vil være indenfor IT-branchen? Så er det måske udvikling af ny teknologi til vognmænd du istedet skal koncentrere dig om.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du vil have flere idéer Smile 

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 23:01

Først og fremmest er det vigtig at det er noget du brænder for - for at starte sin egen virksnomhed op kræver normalt mere end en 8-16 arbejdsindsats.

Mvh. Martin

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:39

Tak for dit svar.

Jeg har ikke nogen erfaring indenfor kurer kørsel eller viden om hvad de bruger af programmer, så det vil nok være lidt en stor satsning.

Angående det at blive selvstændig vognmand, jeg har prøvet at kontakte sådan et firma, men de søgte folk med vognmands erfaring.

Det kunne sikkert være sjovt at prøve, men jeg er meget usikker omkring det her, fordi jeg kan ikke rigtig sige mit job op, da jeg har udgifter. Det er også en af grundene til det helst skulle være noget som kunne køres i fritiden.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 00:40

Hej Chris.

Jeg hader at være lyseslukker, men ...

... når du er nødt til at spørge "hvad skal jeg finde på", SÅ SKAL DU LADE VÆRE!!!

Når du en dag SELV får en god idé, så bliv iværksætter FORDI DU IKKE KAN LADE VÆRE.

Til dén tid vil sikkert også være en fordel for dig, at du ikke har et par forliste projekter i bagagen.

Nå, det er bare min mening :-)

Mvh.

ditbrugtmarked

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 01:39

ja jeg vil sige det samme som ditbrugtmarked, du gør detnår du er parat til det,

ingen overhovedet kan give dig IDEEN, for når du IKKE er parat vil dit indvendige alarm system råbe op, om alle de ting som ikke kan lade sig gøre,

ikke råd

ikke erfaring

tør ikke

ikke tid

og så vil du undlade at gøre det alligevel,

DU skal finde på DIN ide, og det gør du når tiden er moden for dig, held og lykke i fremtiden

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:04

Hej

Har du ikke den helt fantastiske og total geniale ide selv, så forbliv lønmodtager, man bliver ikke selvstændig bare fordi det kunne være sjovt, du kan være sikker på at få rigtig mange timer uden løn når du starter nyt op og ærligt så vent til IDEEN kommer til dig.

Venligst

René Buch

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 21:24

Hej Chris

Du skriver du er på udkig efter en forretningside, og at du er kundemided og god til at arbejde ved en PC.  Du skriver at du gerne vil investere penge og tid.

Hvis jeg kan vise dig en mulighed med unik og patenteret teknologi, hvor du kan starte op deltids, og hvor det at du er kundeminded er noget af det vigtigste, ville det så være interessant nok til, at du vil bruge tid på at undersøge det nærmere ?

mvh

Lillian

Fra Brøndby Strand
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:30

Hej Chris

Lidt input herfra. Startede selv for ca. 5 år siden som IT freelancer, og har senere udviddet med en bibeskæftigelse. Som de andre siger, og jeg er fuldstændig enig. Hav ideen først, så en forretningsplan, så rådgivning, en pose penge mm. før du begynder at spekulere på at gå selvstændig. Var lige til foredrag med stifteren af Amino, Martin Thorborg, og han kunne fortælle at han gik fra en 6 cifret månedsindtægt til et 6 cifret beløb i investering per måned på en af hans opstarter. (Martin, du nævnte selv at du ingen hemmeligheder havde med det, så regner med at det er iorden at citere dig, ellers må I jo rette i indlægget)

Det er vigtigt at du har passionen, at du er god til det du laver, ikke bare god, men en af de bedste. Er du ikke det, er det nok en god ide at sætte virksomheden til salg til nogen der er bedre til at drive den end dig. Eller slet ikke starte op! Du kan jo også overveje at købe en af de virksomheder der er til salg her på sitet, så har du et start sted.

En sidste ting: Hvis dit firma bare det mindste lugter af hobby firma, så glem det! Skattefar giver ikke fradrag for folks hobbyer, kun firmaer der sigter mod at du skal kunne leve af det, få overskud og betale skat af overskuddet! Så hvis du et par år går og hygger dig med at trække indkøb og moms fra, og ikke seriøst går efter at drive dit firma, kan det blive meget dyrt når skattefar kræver alle fradrag tilbagebetalt. Blot et godt råd fra min revisor og skattefolk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)