Hej, jeg er ny bruger herinde, og håber med dette indlæg at få nogle råd og ideer til hvad jeg kan lægge min tid og penge i. Jeg overvejer at starte en form for hobby virksomhed op, og har luret en del herinde. Kunne godt tænke mig at have noget kørende ved siden af mit normale job, så jeg kan arbejde i min fritid samt weekender På sigt vil jeg gerne arbejde 100 % i virksomheden, og forhåbentlig udvide med nogle ansatte. Men det jeg søger lige nu er et par gode råd til en lille form for forretning, som jeg kan gå og hygge mig med. Jeg har læst mange indlæg, hvori det mere eller mindre frarådes at opstarte en web-baseret virksomhed, og det er nok heller ikke der mine evner ligger. Jeg er kunde minded, god og hurtig til at arbejde ved en pc, og transport er også en branche som interessere mig.
Men som sagt, kom gerne med nogle forslag :)
Mvh. Chris
|
Hej Chris,
Jeg kender godt din situation: Man bliver gerne være selvstændig, men ved ikke indenfor hvilken branche eller med hvilket produkt!
Desværre også én af de største fejltagelser.
Mit råd er, at du skal mærke rigtig godt efter inde i dig selv! Du skriver, at du interesserer dig for transport! Nu findes der jo rigtig mange transportfirmaer, men mange af disse sørger ofte vognmænd. Hvad med at starte som selvstændig vognmand under nogle af de store? Eller hos en anden (lokal) vognmand?
Hvis det ikke lige er selvstændig vognmand du vil være, så lig hjernen i blød... Du siger, at du er hurtig ved en computer, men betyder det, at du vil være indenfor IT-branchen? Så er det måske udvikling af ny teknologi til vognmænd du istedet skal koncentrere dig om.
Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du vil have flere idéer