Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investeringsforslag

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder som privat 16-årig og handler aktier hver dag på den amerikanske børs, som jeg har gjort i 1½ år nu.

Det går helt perfekt og jeg er oppe med 43% i år for min startkapital på 15.000,- som jo er en del taget i betrækning af min alder, synes jeg da selv - Dog holder min onkel, som er børsmægler meget øje med hvad jeg laver, og har det endelige svar. (køb og sælg)

Jeg kunne godt tænke mig at udvide det sammen med min onkel, måske et investeringselskab eller noget andet - jeg har ikke forstand på den slags.

Men det var dét jeg håbede I kunne hjælpe mig med?

Kan jeg som 16 årig lave et investeringsselskab/firma eller skal det være en myndig over 18 som skal være ejer?

Kan jeg på en eller anden måde lave en form for business ud af det her? som ikke er investeringselskab?

Venlig hilsen

Jacob

Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 01:44

Hej Jacob,

Som udgangspunkt skal du være myndig dvs. 18år for at eje en virksomhed. Det kan "omgås" ved at lade en myndig person står som ejer (din onkel), men du driver selskabet

Fra Brædstrup
Tilmeldt 24. Nov 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:01

Hej jacob,

Super flot at du har mod på at starte som selvstændig allerede nu. Også flot at du har opnået gode resultater allerede på nuværende tidspunkt. Hvilken strategi køber/sælger du efter? Er det gut-feeling og rent held, eller ligger der nogle analyser bag?

Hvor holder du til i landet - hvilken uddannelse er du i gang med og hvilken uddannelse ligger forude?

Mvh Lars Young Mogensen

Med venlig hilsen Lars Young Mogensen - www.tylco.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:07

Hej,

Mange tak, det er jeg glad for at høre.

Jeg handler udelukkende med aktier af lave kurser, da der er størt chance for at der kan komme en stor stigning. Jeg kigger mest på grafen og har lært hvordan det skal se ud, for at der kommer stigning.

Firmaernes regnskabene står min onkel for, da jeg ikke er så god til det endnu.

Jeg er på mit første år i HG, senere vil jeg gerne have en merkantiluddannelse, Finansuddannelsen har jeg tænkt på.

Venlig hilsen

Jacob

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:25

Dan:

Som udgangspunkt skal du være myndig dvs. 18år for at eje en virksomhed. Det kan "omgås" ved at lade en myndig person står som ejer (din onkel), men du driver selskabet

Det er ikke korrekt.... Der er f.eks. intet i vejen for at eje 100% af et anpartsselskab så længe direktøren er myndig.

jacobr:

Jeg handler udelukkende med aktier af lave kurser, da der er størt chance for at der kan komme en stor stigning. Jeg kigger mest på grafen og har lært hvordan det skal se ud, for at der kommer stigning.

Når du siger, at du helst vil handle aktier med lave kurser, mener du så, at du hellere vil handle en aktie, der handles til kurs 3,50 fremfor en anden aktie, der handles til 30.000 ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)