Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fragt ved reklamation

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber i kan hjælpe mig herinde da jeg ikke kan finde svaret på nettet selv..

sagen er den at jeg i privatsag har købt noget på internettet som nu er gået istykker og nu skal vi sende den retur til firmaet.. de mener så at vi skal betale for fragten over til dem..

det er anden gang vi har samme vare fra dem der er defekt...

er der nogle der kan hjælpe med et link til reglerne??

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Fra Århus
Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:04

Hvis vi antager at varen er dækket af 2 års reklamationsretten, og at selve udbedringen af fejlen er dækket (f.eks. at du ikke har "mishandlet" eller fejlbetjent varen) så skal firmaet dække omkostninger til forsendelse tilbage til dem (og nyt/repereret produkt til dig).

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/03/afhjaelpning-reparation/

Firmaet kan godt forlange at du laver udlæg af forsendelse, så de derved kan konstatere fejlen ved varen, og afgøre om den er dækket af reklamationsretten.

"Hvis varen kan sendes med posten til sælgerens værksted, må forbrugeren normalt sørge for det, men sælgeren skal refundere forbrugerens omkostninger til forsendelse af varen, hvis det viser sig at den er mangelfuld."

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/

Så de kan altså godt bede dig betale fragt i første omgang, men bliver dit produkt dækket af reklamationsretten skal de refundere dine omkostninger til returneringen.

Bemærk der er specielle regler omkring store produkter, f.eks vaskemaskiner, køleskabe.

Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:20

takker

i er guld værd...

nu har jeg noget jeg kan gå videre med...

det er en forlygte til vores bil som nu er gået istykker for anden gang og de nægter at betale for fragten over til dem...

men nu kan jeg endelig sende dem en mail og have noget konkret at skrive...

endnu en gang tak for hjælpen.. jeg tænkte nok i kunne hjælpe mig herinde:)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)