Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæneklage?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Aminoer

Jeg har er hurtigt spørgsmål som jeg håber en internet kyndig mand kan hjælpe mig med.

Jeg købte for et stykke tid siden et .dk domænenavn som netop var blevet frigivet efter at have stået på listen over suspenderede domænenenavne. Nu er jeg blevet kontaktet af en gut som mener at han skal have domænet overdraget da han har stået på venteliste til navnet, men ikke har modtaget notificering om at det stod over for frigivelse da han havde angivet en email addresse på et domæne som enten var lukket eller lignende.

Han påstår så at han har fået at vide at han bare skal klage til klagenævnet for domænenavne over dette så vil han få domænet overdraget hvilket han hævder telefonisk at have fået at vide af dk-hostmaster. Han hævder endvidere at have fået at vide han skal for god orden skyld skal tilbyde mig de 500 kr det koster at klage bare for han får det jo alligevel overdraget

Jeg har netop talt med DK-hostmaster som siger at de har sendt ham to reminder pr mails om at domænet blev frigivet som de automatisk gør til folk der står på venteliste til det pågældende domæne uden at have modtaget svar fra ham, hvor efter han er blevet slettet fra listen og jeg frit kunne registrere det. 

Mit spørgsmål går på: har han nogen som helst ret til det domæne jeg i god tro har købt, når han 1. selv har oplyst en mailaddresse som ikke fungerer? 2. ikke har reageret på de mails som er blevet sendt ud angående domænets frigivelse af DK-hostmaster?

MVH NIL

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:38

Hvad har du at tabe ved at lade sagen gå i Domæneklagenævnet, ud over en smule tid på at skrive dit syn på sagen til nævnet? :)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:48
Jeg tvivler på at han har noget at have det i, det virker vist bare som om at han prøver at få dig til at opgive det. Hvis han har skrevet sig på venteliste og ikke har sørget for at holde sig opdateret med en e-mailadresse der virkede, så er det hans fejl. Ikke din, og ikke DK Hostmaster's.

DK Hostmaster's betingelser siger klart at man skal tilkendegive sin interesse indenfor 14 dage hvis man ønsker at gøre brug af den ret ventelisten giver en, har man ikke gjort det så er det vel bare ærgeligt - så kan man ikke komme rendende flere uger eller måneder efter at en ny har registreret domænet.
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:58

Jeg skal måske for god ordens skyld tilføje at domænet på ingen måde krænker nogens ophavret, varemærke eller lignende da det er en sammentrækning af to ord som heller ikke hver for sig på nogen måde kan forveksles med noget andet navn.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)