Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

økologi og webadresse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg er ved at åbne en webshop baseret på noget økologi. Jeg vil rigtig gerne bruge ordet økologi i web-adressen, men kan det anbefales at bruge ø?

Hvis ikke, er der så nogen forslag (synes ikke at oko er smart,ej heller bio/helse)

hilsner anja

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 15:41

Hej Anja.
Jeg ville f.eks. købe det ønskede domæne med oe, hvis web-adressen skal være international. Dernæst ville jeg købe domænet med ø, og få den til at linke videre til den officielle web-adresse med oe. 
Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 253
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 17:08

Generelt kan det ikke anbefales. Men som et supplement til hoveddomænet uden ø er det fint.

Det nyeste browsere kan sagtens anvende domæner med særlige tegn. Men en forholdvis udbredt browser som Internet Explorer 6 understøtter ikke IDN domæner (internationalized domain name), uden at man installere et særligt plug-in. Hvilket dine besøgende næppe er interesseret i, blot for at besøge en enkelt hjemmeside.

Derudover vil det stort set ikke kunne anvendes i forbindelse med email. Det vil skabe forvirring hvis din hjemmeside f.eks. hedder økologi.dk og kunderne derimod skal skrive til kontakt@okologi.dk

På længere sigt, vil IDN domæner sandsynligvis blive mere etableret, så du kan begynde at anvende dit domæne med ø som hoveddomæne.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)