Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er blevet uTRYG hos TRYG - men hvad er alternativet til pest?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er desværre een af dem, som har fundet ud af, at vores ejerskifteforskring hos TRYG, slet ikke er det papir værd, den er skrevet på. Faktisk valgte vi, da vi tegnede ejerskifteforsikringen hos TRYG også at overflytte alle husstandens andre forsikringer til selskabet, da vi egentlig regnede med, at det ville være en fordel.

Men - det viste sig tværtimod at være en rigtig mega bagdel, for ved at betale alle de andre forsikringer og derigennem være en god kunde - er vi nu samtidig med til at betale TRYG for, at de i forbindelse med vores ejerkifteforsikring kan holde os for nar, og trække os rundt i manegen.

Kort fortalt, har sælger af vores været fuld af løgn og solgt os en fuldt godkendt og lovlig overtage - der efterfølgende har vist sig at være lige til at rykke ned og smide på bålet. Dét var jo sådan set så det, TRYG havde fortalt, at vi ville være garderet imod, da vi købte ejerskifteforsikring. Men det var vi så altså kune lige indtil, TRYG fandt på, at det var vi ikke alligevel. Og nu har jeg diskuteret frem og tilbage med TRYG siden december måned 2007 - og begynder ærligt talt at føle mig temmelig uTRYG ved deres amatøragtige usaglighe.

Skrækhistorier er der desværre masser af, og jeg selv står i lort til halsen på grund af TRYG. Det handler faktisk om noget nær en halv million kroner, det vil koste at udbedre de skader og alvorlige fejlkonstruktioner og mangler, der har vist sig at være i vores overtage - og det har vi naturligvis ikke råd til. Det mest hovedrystende er, at der foreligger så megen løgnagtig dokumentation fra sælger, så TRYG uden problemer kunne vælge at gå efter ham, når de havde hjulpet deres egen kunde - som i dette tilfæde er os. Men det har TRYG slet ingen interesse i, da det er mere interessant at bruge tiden på, at sende os den ene åndede og usaglige unskyldning efter den anden om, hvorfor de ikke mener, de skal dække noget som helst.

Derfor må jeg blankt erkende, at jeg er blevet mere end uTRYG hos TRYG, men er der overhovedet et alternativ til pest, når det gælder forsikringsselskaber - og er de ikke alle ens, når det viser sig, at der er udsigt til, at de skal udbetale mange penge?

Ejerskifteforsikringen hos TRYG hænger vi på de næste 13½ år - men under alle omstændigheder er vi nu nået til, at vi bare skal have fundet et andet forsikringsselskab til alle de andre forsikringer. Dét kan kun gå for langsomt - men jeg kunne derfor godt tænke mig at høre, om der ikke skulle være nogle af jer Aminoer, som kunne fortælle om nogle GODE og POSITIVE historier, hvor jeres forsikringsselskaber har behandlet jeg ordentligt og sagligt. Men er de om TRYG - hvilket jeg har svært ved at tro - finder jeg desværre ikke historierne interessante, da jeg nu er blevet hold for nar af dem længe nok.......

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 01:37

Hej

Jeg har et af de lidt dyrere forsikringsselskaber, men tilgengæld har der aldrig været muggen eller lignende ved skader m.m. Vi har kun været glade for dem. TopDanmark.

Men et godt råd kunne være at prøve en forsikringsmægler, der kan shoppe rundt for jer og finde det bedste tilbud/forsikringer.

Mvh. Chris

Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 09:04

Hej

Tak for svar.

Problemet med at shoppe rundt hos forsikringsselskaberne er desværre bare, at der simpelthen ikke er grænser for, hvad de dækker, når de skal sælge deres forsikringer. Når det så kommer til dét uheldige punkt, hvor det er nødvendigt at gøre brug af sin forsikring til lidt mere end en knækket flagstang eller en bule i bilen - ja, så er der åbenlyst nogle forsikringsselskaber, der gør alt hvad de kan for at finde een eller anden latterlig paragraf eller pasus, så de alligevel kan krybe uden om deres ansvar.

For eksempel skriver TRYG i deres betingelserne til deres ejerskifteforsikring, at de "dækker ved forhold, der nedsætter bygningens værdi eller brugbarhed væsentligt. De erkender samtidig, at der ikke er tvivl om, at der ikke er 200 mm isolering ikke er dér, hvor sælger har oplyst det skulle være - men vil samtidig overhovedet ikke anerkende den totalt manglende isolering som en mangel... For mig er det sgu ikke logik.

At vores overtage var godkendt efter de gældende lovkrav, var faktisk en direkte betingelse for at vi ville købe huset - og nu ender det med, at sælger uden videre kan skumme fløden af sine løgnagtige handlinger, fordi TRYG hellere vil bruge tid på at pisse deres egen kunder op og ned ad ryggen.

Sådan noget er desværre svært at gennemskue, når forsikringerne skal tegnes og faktisk stod valget for lidt mere end 1½ år siden mellem Alm. Brand, Top Danmark og TRYG. Grunden til at vi valgte TRYG var, at de sendte en assurandør, hvorimod de to andre selskaber udelukkende klarede tilbuddet over telefonen. Dét har så senere vist sig, at det var et særdeles dumt og uheldigt valg.

Men jeg vil da stadig gerne høre, hvis der er nogle af jer andre, som har nogle GODE oplevelser med jeres forsikringsselskaber?

/Jonas Vestfalen

Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 13:08

Nej det jeg mente var at få en forsikringsmægler til at finde det bedste tilbud. Altså en uvildig mægler der shopper rundt for dig. Så er du fri for at bekymre dig og bruge tiden på det, men blot kigge på hans tilbud.

Hvis du skal gi et par tusinde kr. for at få en prof til det, er jo hurtigt tjent ind igen...

Chris

Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 13:31

OK - det er da et fif, der kunne været noget om Smile

/Jonas Vestfalen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)