Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Toldregler

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis man skulle importere nogle varer fra Kroatien som ikke er medlem af EU, hvordan vil det i korte træk foregå. Jeg skal købe ind til ca. 10 000 kr.

Hvordan foregår det praktisk, hvem tager sig af fortoldning?

Og hvad skal man holde regnskab med?

Kunne bruge bare et generelt kort beskrivelse "how to" :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 09:42

Jet-Tech:
Kunne bruge bare et generelt kort beskrivelse "how to" :)
´

Det letteste er jo altid hvis man kan få andre til at gøre arbejdet. Hvad med at du selv startede med selv gøre en indsats for at finde de oplysninger du skal bruge frem for at vi andre skal servere det hele for dig?. Udfra det du skriver kan man jo tydeligt se at du hverken har læst tidligere amino indlæg eller været på SKATs hjemmeside for at finde information.   Brug stedet her til specifikke spørgsmål eller problemer frem at vi bare skal lave arbejdet for dig.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 16. Nov 06
Skrevet kl. 10:05

tag en slapper kammerat, jeg prøver at blive ledet på den rette vej. og hvis du ikke vil hjælpe så behøver du heller ikke at svare på indlæget, vel.....

Og det er ikke sådan at det skader dig at jeg forsøger at få hjælp.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:14

Enig med Ravn - jeg har svaret på mange indlæg om emnet, og jeg gider altså ikke skrive de samme ting mange gange. Det er vel et rimeligt krav fra os, der bruger tid på at svare, at spørgeren har gjort bare en minimal indsats for at finde ud af noget af det .

Når der kommer for mange indlæg af denne type, holder vi simpelthen op med at læse dem, og dermed kan seriøse forespøgsler blive overset, og det er ikke meningen med dette forum. Så derfor - nej, man kan ikke bare lade være med at svare.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 16. Nov 06
Skrevet kl. 10:23

Jeg kan anbefale en cola fra køleren. Ideen med et forum er at alle åbent kan diskutere forskellige problemstillinger.

At i har besvaret spørgsmålet en milion gange fordi i har været her en milion år, er ikke så meget mit problem. Jeg spørger dem der vil hjælpe. Og hvis ingen vil, er dette også meget fint med mig. Hvis indlægget bryder nogle normer eller regler er det op til admins at slette det, så det må vi vel overlade til dem, ikke?

Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:27

Hej

Jeg vil da gerne hjælpe, så meget som jeg nu kan :-)

Når du importere vare fra et ikke EU land skal du selvfølgelig betale told af dem, tror der er forskellige afgifter på forskellige vare, så der må du kontakte SKAT

Det koster så derefter så et mindre beløb at få fortoldet varene som handling firmaet opkræver

Ved at hvis det drejer sig om tekstil import er tolden 12% 

Anders

Tilmeldt 16. Nov 06
Skrevet kl. 10:43

Tak :) Det vil jeg prøve at gøre... Så må de fortælle mig nærmere om detaljerne

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)