Hej Mikkel
Ja - jeg kan sagtens følge dig. Jeg har faktisk også snakket med deres direktør, men han vendte hele tiden tingene på hovedet, og når jeg pressede ham bare lidt, så skulle han til møde og ditten og datten.
Der er dog det ret specielle ved deres salgssetup i de her sager, at de i betingelserne henviser til, at de træder i kraft, når kunden betaler en ikke nærmere udspecificeret faktura. I min verden og med udgangspunkt i den viden, jeg har om erhvervsjura, så er det mest almindelige jo, at når man indgår en skriftlig aftale, der indebærer visse betingelser, så skal aftales nedfældes i et dokument, som tillige indeholder betingelserne.
Og så er det under alle omstændigheder sådan i handelskøb, at hvis en vare har en mangel, så kan aftalen til enhver tid ophæves. At min ven først bliver opmærksom på manglen efter 1,5 år skyldes jo, at vedkommende ikke kender til browseren Firefox. I det øjeblik det kommer vedkommende til kendskab, reageres der jo straks på manglen. At Danaweb ved overleveringen af løsningen ikke bad om en accept fra min ven om, at hjemmesiden virkede i både explorer og Firefox må antages at skyldes, at Danaweb jo netop godt vidste, at hjemmesiden ikke virkede i Firefox og derfor undlod at tage det emne op. Når et firma som Danaweb handler med små firmaer, der er mere eller mindre uvidende omkring web, så mener jeg, at Danaweb har en forpligtelse til at oplyse kunderne om generelle forhold. Ellers er der - i hvert fald i min verden - tale om noget, der ligner svig, som alene har til hensigt at få lokket kunden til at acceptere et tilbud, der tilsyneladende ser bedre ud, end det reelt er.