Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har man mulighed for at bevise snyd fra en webudbyder

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er lidt svær at gennemskue, idet du giver for lidt oplysninger om webudbyderen til at vi kan forholde os til jeres aftale, som i har indgået.

mvh   Geeked

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 16:08

Hvad er det der ikke svarer til forventningerne ? Grunden til at jeg spørger er, at jeg selv har været ude for noget lignende.

I mit tilfælde var det gentagne fejlkald til databasen, jeg fik at vide at der ingen problemer var fra udbyders side, men da jeg googlede det specifikke fejlkald der blev udskrevet til skærmen, hvor også databasenavnet stod, fik jeg beviset for at det ikke var min fejl, men deres, der kom en liste så lang fra andre domæner. (du skal se siderne i linket vis ,Cached' under resultaterne) Med beviset 'i hånden' fik jeg da også ret.

Mvh.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35

Beløbet ligger på noget der ligner 5-6.000 og det er måske ikke så meget for nogle mennesker, men det er da træls, at skulle betale dette beløb for ingenting. Og så er der jo princippet. Jeg er vidende om, at andre også har haft dårlige oplevelser med denne her udbyder.

Jeg vil p.t. ikke på nuværende tidspunkt fortælle, hvem udbyderen er, og det er i princippet også ligegyldigt. Problemet kunne jo teoretisk set opstå i en handel med enhver webudbyder, der kører sin forretning på denne her måde. Jeg kan dog afsløre så meget, at det er en af de større aktører på det danske marked.

Og det er i bund og grund ekstremt rystende, at de på den her måde med den ene hånd forfalsker produktet, og blot lader som om, at den rigtige hjemmeside aldrig har eksisteret og tilmed kræver, at min ven skal bevise, at den har eksisteret.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:32

Nu er det sådan, at webudbyderen her til morgen end ikke vil bekræfte den webadresse, som de har givet mig i fredags og som skulle være den hjemmeside, de iflg mail til min ven har (uden angivelse af webadressen) har kontrolleret, at den virker i Firefox.

Jeg kan derfor frygte, at den hjemmeside ikke ligger på adressen i så lang tid, så derfor vil jeg vise den herinde. Så kan enhver jo se den ved selvsyn og samtidig prøve at søge på clarina.dk i Google og se den cachede side. Så er det tydeligt at der er tale om to forskellige sider

www.clarina.dana13.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:36

Kære trådstarter

Du har nu stiftet bekendtskabet med essensen af dårligdomme her i branchen.

Jeg kender _rigtigt_ mange der er blevet taget i rø.<biip> af Danaweb. Betal hvad de kræver og skynd dig at få opsagt dit "abbonement" hos dem. Det er sure lære-penge men de har styr på deres jura.

/ Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:43

Hej Mikkel

De har faktisk nu bekræftet at den hjemmeside, de har tjekket, er den der ligger på www.clarina.dana13.dk og dermed hævder de, at det er den hjemmeside, som har eksisteret de sidste to år på www.clarina.dk (hvor der nu altså ligger en helt ny velfungerende hjemmeside).

Uanset om de har styr på deres jura, så bliver det nok lidt svært for dem at bevise, at hjemmesiden på www.clarina.dana13.dk har ligget på www.clarina.dk, når man ved at gå ind på google.dk og søge på clarina.dk får muligheden for at se en cached side, hvor hovedmenuen ligger foroven tværs over siden, hvorimod menuen på den nye falske side ligger i venstre side.

Det er fgm klasse, at et firma, der arbejder sammen med advokatnet, håndværksrådet og andre store organisationer, tryller med fakta på den her måde.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:48

Hej Andersen

Jeg er fuldstændig enig med dig, du har bare svært ved at komme igennem med det. Jeg vil godt væde med at deres forretningsvilkår skriver noget i retning af at du selv er ansvarlig for at orientere om fejl på siden, el. lign. og på den måde skubber de hele ansvaret tilbage på dig.

Hvis du er sikker i din sag kan du jo blot lade være med at betale, bestride kravet når det kommer fra inkasso advokaten, og når så det kommer til retten må de jo bevise at de har leveret det du har bestilt. Men jeg ville nok være forsigtig her, advokatomkostninger og retsalær løber hurtigt op hvor det ikke er sjovt mere...derudover skal du nok også selv have dig en advokat.

/ Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48

Hej Mikkel

Ja - jeg kan sagtens følge dig. Jeg har faktisk også snakket med deres direktør, men han vendte hele tiden tingene på hovedet, og når jeg pressede ham bare lidt, så skulle han til møde og ditten og datten.

Der er dog det ret specielle ved deres salgssetup i de her sager, at de i betingelserne henviser til, at de træder i kraft, når kunden betaler en ikke nærmere udspecificeret faktura. I min verden og med udgangspunkt i den viden, jeg har om erhvervsjura, så er det mest almindelige jo, at når man indgår en skriftlig aftale, der indebærer visse betingelser, så skal aftales nedfældes i et dokument, som tillige indeholder betingelserne.

Og så er det under alle omstændigheder sådan i handelskøb, at hvis en vare har en mangel, så kan aftalen til enhver tid ophæves. At min ven først bliver opmærksom på manglen efter 1,5 år skyldes jo, at vedkommende ikke kender til browseren Firefox. I det øjeblik det kommer vedkommende til kendskab, reageres der jo straks på manglen. At Danaweb ved overleveringen af løsningen ikke bad om en accept fra min ven om, at hjemmesiden virkede i både explorer og Firefox må antages at skyldes, at Danaweb jo netop godt vidste, at hjemmesiden ikke virkede i Firefox og derfor undlod at tage det emne op. Når et firma som Danaweb handler med små firmaer, der er mere eller mindre uvidende omkring web, så mener jeg, at Danaweb har en forpligtelse til at oplyse kunderne om generelle forhold. Ellers er der - i hvert fald i min verden - tale om noget, der ligner svig, som alene har til hensigt at få lokket kunden til at acceptere et tilbud, der tilsyneladende ser bedre ud, end det reelt er.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)