Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forære produkter væk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i øjeblikket i gang med at starte virksomhed der sælger røgalarmer. Dette bliver via en webshop men skam også til erhvervslivet (som gaver m.m.)

Personligt er det ikke  bare et produkt men også en god gerning (ikke at jeg sælger alarmerBig Smile), en måde vi sikre os selv og hinanden på.  Dette vil jeg også gerne vise ud af til og har overvejet engodsag.dk eller at give fx. 10 af overskudet til velgørende formål.

MEN jeg syntes egentlig at egne produkter kan være med til at gøre en forskel. Derfor overvejer jeg at give en alarm væk hver gang jeg har solgt X antal alarmer. Det behøver ikke være en smart designer alarm jeg giver væk, men en ganske almindelig DVN godkendt røgalarm.

Jeg forestiller mig at jeg samler til jeg fx. har 50 alarmer også tager jeg fat i en skole i byen eller fx hjemmeplejen. Så bruger vi en ½ dag på at sætte disse 50 alarmer op i hjem hos ældre der mangler. (Voksne +65 år er den aldersgruppe der har færrest alarmer installeret).

Er der noget i vejen for at gøre dette? Hvordan skal jeg behandle det administrativt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15

Hej!

Det skulle der ikke være noget i vejen for.

Jeg ville bogføre kostprisen på de "gratis røgalarmer"som en promotions omkostning.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 23:06

Super og tak for det Peter, så er det der jeg vi "sætte ind".

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 07:08

Hej Kenneth,

Sørg nu for, at du får rigeligt med mediedækning - her tænker jeg især på de lokale aviser i Bramming-området.
Her i Dianalund, ville sådan et fremstød (med gratis røgalarmer til plejehjemmet) med garanti give en ½-sides artikel!! Og de er guld værd, så snart du er udenfor de store byer, for her husker folk dig!

Derudover tror jeg også, at de større medier vil synes godt om initiativet!

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 10:59

Hej Martin og tak for rådet, du har helt ret.

Pt. overvejer jeg at forære en alarm væk for hver 10 der bliver købt. Så samler jeg fx. 50 stk. og skaber mediedækning på det, når de skal sættes op.

En anden overvejelse jeg har gjort mig er at lade hver 10 kunde forære en alarm væk, enten til en bekendt over 65 år eller en vi "udstikker". Derved kan der ikke skabe så meget PR her og nu men tror der vil være rimelig mund til mund effekt, især hvis der kører en tæller på siden som viser "nedtælling" til næste "foræring" skal dog lige overveje lidt mere ....hvad der er bedst

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:45

Med hensyn til nedtælling hvilken eftekt tror du det skaber? Jeg ville ihvertfald ikke købe en hvis den stod på alt andet end 9, så jeg ville blive nr. 10.

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 11:37

super god idé at give alarmer væk til de ældre ;-)

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 22:41

Hej

Når du så har foræret alarmerne væk, kan du jo bruge www.journalistikken.dk til at sende en pressemeddelelse om det, til hele landet. Det er billigt, og fungerer godt (Jeg har selv brugt det en enkelt gang). Husk at skrive det som en god historie, og ikke som en salgstale.

Mvh.
Viggo Poulsen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 22:44

Tak for det Viggo, det skal da gøres!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)