Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

International shop med auto sprog og valuta

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har idag en standard scannet shop som jeg sælger et unikt produkt til hele verden fra, Pt. størst salg i Danmark, UK og USA

Shoppen har 5 varenumre og er idag kun på engelsk sprog og priserne er i USD og (vist omregnet i EURO)

Det fungere ok, men mine produkter henvender sig til en patient gruppe og det ikke internet nørder der er mine kunder, men hr. og fru. olsen.

Jeg får en del mails fra folk der ikke forstår at de skal betale i USD da de jo kun har et Dankort og ikke har USD på kontoen (no joke) Der er også en del kunder der f.eks ikke kan overskue hvad varen koster i deres valuta og så er der sproget på engelsk som ikke alle forstår helt og derfor føler sig usikre..............

Pointen er at jeg kan lave dette site meget bedre med ved ikke hvor jeg skal finde den perfekte web shop.

Kan I hjælpe mig med at finde den shop der kan:

Multi sprog

Starte det rigtige sprog via den besøgenes ip adresse

Automatisk præsenterer varen i kundens valuta

Vise prisen med moms i eu lande og unden moms til ikke EU lande

I det hele taget en shop der er lavet med en international indgangsvinkel og som tilpasser sig kundens land.

Og så skal shoppen også være søgemaskine venlig.

Jeg vil helst have et standard produkt hvis det findes, eller en tilpasning til en standard løsning, så jeg ikke skal ud i de store omkostninger.

Er der nogle shops der kommer tæt på mine ønsker?

Tak for hjælpen

MVH

Molle

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:29

Hej Molle

Du kan check EasyFlow om en to måneders tid, så kan vi det hele. Forudsat at alt går efter planen. Indtil da så ville jeg tro at du kommer rigtigt langt med en DanDomain, de er ret stærke på internationalisering. Hvis ikke DanDomain kan bruges, må du meget gerne skrive hvilket features de ikke har.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38

Hej Molle

Jeg tror at DanDomain er systemet du leder efter. Den skal dog lige scriptes lidt til ift. dine behov. Se dandomain.dk

Tilmeldt 4. Dec 07
Skrevet kl. 12:22

Tak for jeres svar.

Jeg er igang med at kigge på jeres løsninger.

MVH

Molle

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 17:27
Hej Molle

Du kan ogsp lave det i Drupal som er et CRM produkt. Det findes 2 webshop. e-commerce og Übercart. i Drupal kan du lave flere sprog og valuta. Du kan se mere på drupal.org og drupaldanmark.org.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:45

Det kan også sagtens laves i en Joomla / Virtuemart løsning.

Det meste får du off the shelf men automatiseringen af currency + sprog skal tilpasses - Dog så vil jeg som udgangspunkt slet ikke anbefale dig at lave en mulitsprogs løsning - men derimod bør du lave individuelle sites hvis du for alvor ønsker at søgemaskineoptimere dine websites, og det er immervæk en ret vigtig parameter du bør have med i dine overvejelser.

Tilmeldt 4. Dec 07
Skrevet kl. 09:57

Tak igen, jeg kigger videre,

God pointe med de individuelle sites.

Molle

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:16

Der er ikke nogen tvivl om, at individuelle sites til forskellige sprog alt andet lige giver det bedste salg. Men det bør også være et krav at løsningen kan administreres centralt i et administrationsmodul, samt at lagerantal m.v. er delt imellem de forskellige sites.
Ellers bliver administionsbyrden enormt stor, i forhold til hvad den reelt set bør være.

Det skal også siges at en indløsningsaftale som udgangspunkt, kunne gælder for et domæne. Så det bør være også være muligt at kører de forskellige shops, under et hoveddomæne.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 13:45

Lundsby:
Der er ikke nogen tvivl om, at individuelle sites til forskellige sprog alt andet lige giver det bedste salg. Men det bør også være et krav at løsningen kan administreres centralt i et administrationsmodul, samt at lagerantal m.v. er delt imellem de forskellige sites.
Ellers bliver administionsbyrden enormt stor, i forhold til hvad den reelt set bør være.

Det skal også siges at en indløsningsaftale som udgangspunkt, kunne gælder for et domæne. Så det bør være også være muligt at kører de forskellige shops, under et hoveddomæne.

Sådan et system kan jeg hjælpe dig med. Bygget på ZenCart (osCommerce)

Du kan have din butik på forskellige domæner

http://butik.dk (hostet i danmark, hovedshop)

http://butik2.dk (hosted i danmark, undershop)

http://butik.se (hostet i Sverige, undershop)

Butikkerne hænger KUN sammen på lagerantal og så samles alle ordrer i hovedbutikken.

Det er korrekt at hver butik kræver hver sin indløsningaftale, det er dog ikke nødvendigvis dyrere.

Skal du fx ud på det tyske marked kræver det at du kan tage Bank Einzug, og så er det alligevel DIBS du skal have i hvis det skal under samme indløsningsaftale i Danmark, og de er dyre! Med "mit" system, kan du have seperate indløsningsaftaler for hver shop, så du finder fx i Tyskland bare en lokal Quickpay eller lignende hvor prisen er mere overkommelig.

Jimmy

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)