Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning af GPS navigation

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Dragør
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Håber nogle kloge hoveder kan hjælpe mig lidt her. Jeg bruger den private bil til både privat og firma kørsel. Der bliver skrevet kørebog og bilen er således privat købt og registreret. jeg har nu købt en GPS navigation, og den bliver minimum brugt til 50% firma kørsel. Der køres rundt med udlejningsudstyr og adresserne er således forskellige fra tur til tur. Der er ingen tvivl om at GPS'en sparer mange kilometer hvor man er kørt forkert, og derfor sparer penge/km for skat i kørepenge, og tid for firmaet.

Spørgsmålet er så om jeg kan trække den ind i regnskabet og straksafskrive noget af købsprisen..?? Jeg ville selv byde på, at jeg kunne afskrive 50% idet jeg kan sandsynliggøre overfor skat at den bliver brugt til firmaet på minimum 50% af turene der køres med den. Er der hold i dette, eller er det helt udelukket at hive den ind i mit regnskab medmindre den bruges 100% i firmaet..??

Mvh-

Daniel Holsko

Vanilla sound & Light Production | Udlejning af Lyd, Lys & AV udstyr!

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 15:32
Hej Daniel Jeg ville afskrive den 100% fordi det er jo udstyr du har købt for at du kan finde rundt i dit erhvervs kørsel.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:32

Hej!

Er det en hvidpladebil?

Hvis ja...nope!

Fra Dragør
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 12:47

Det går vel ikke med 100% da GPS navigatioenen også skal bruges privat, til enkelte ture.

Peter - Revisor:

Hej!

Er det en hvidpladebil?

Hvis ja...nope!

Det er en gulpladebil, men hvor momsen er betalt og den er registreret til privat brug. HVorfor gør det en forskel hvordan køretøjet er registreret som hvidplade/gulplade???

Mvh-

Daniel Holsko

Vanilla sound & Light Production | Udlejning af Lyd, Lys & AV udstyr!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:33

Hej!

Nej ingen forskel i din situation, så nul fradrag.

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 09:00

Hmmm jeg har ladet mig fortælle, at hvis der er tale om en gulplade bil. Så kan momsen trækkes fra alle driftsudgifterne f.eks diesel, ekstra udstyr dæk mm. Dette skulle også gælde selv om bilen ikke indgår i virksomhedsordningen.

Der var en masse skriveri omkring emnet på børsen. For nogle måneder siden da Skat udgav deres gulplade hæfte, som de vist iøvrigt måtte trække tilbage.

Nu er jeg ikke revisor. Så tag mine ord med et grand salt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:04

Hej!

Jamen bilen kører jo i privat regi, og går ud fra at der hæves kørepenge for erhvervskørsel...så nix.

Tilmeldt 8. Mar 08
Skrevet kl. 09:04

honslow:
Det går vel ikke med 100% da GPS navigatioenen også skal bruges privat, til enkelte ture.

Ahhh - Jeg fik overset denne linie. Hvilket jo nok er årsagen til, at han ikke kan trække den fra. Det har intet med ejerforholdet af bilen at gøre.

Sorry

Tilmeldt 8. Mar 08
Skrevet kl. 09:12

Peter - Revisor:
Jamen bilen kører jo i privat regi, og går ud fra at der hæves kørepenge for erhvervskørsel...så nix.

Ok, men i Skats egen momsvejledning står der :

Moms, der vedrører drift af små vare- og lastvogne på højst tre ton i totalvægt, kan fuldt ud fradrages, selv om køretøjet kun anvendes delvist i den momsregistrerede virksomhed. Det er tilstrækkeligt, at vognen blot i et eller andet omfang bruges i virksomheden.

Disse regler gælder også, hvis det er virksomhedsejerens ægtefælle, der ejer køretøjet. Det er i den henseende ikke ejerforholdet, men den faktiske brug i virksomheden, der er afgørende for fradragsretten.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:22

Hej!

Du glemmer at ejeren får kørselspenge...og det er enten kørselspenge eller driftsudgifter...og dermed

også momsen.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)