Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Genial idé, hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en idé jeg selv mener er guldklumpen, men hvordan bærer jeg mig ad med at finde investore...

Her tænker jeg både på hvor farligt det kan være at kaste idéen ud til højre og venstre, og også hvor man normalt leder efter investore som gerne vil købe procenter af en potentiel vækststærk virksomhed.

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 00:12

Hej, 

Ja, først svar.... det er ikke så farligt endda... 
2. Gennemsøg Google en ekstra gang... det er sjældent idéer "aldrig" er set før. De fleste idéer jeg er blevet præsenteret for som værende "wild things", har jeg kunnet finde på nettet i løbet af kort tid. 

Men tegn, fortæl og beskriv...

Tegn og illustrere dine idéer, få noget visuelt på dem. Kan du forestille dig dem, kan du tegne det. 
Fortæl om idéen og se om du finder engagementet til at forsætte. Kan du ikke fortælle om den, kan du ikke sælge den.... 
Beskriv din idé, skriv alle tanker ned og sørg for at få selv det vildeste med. 

Find en eller flere personer som vil være med, med mindre du vil sælge idéen videre til et firma, så kan du ikke klage det alene. Det er faktum at ingen mennesker laver millionsucces alene - der er altid flere bag :) Så team op med nogen og udlev det...

God aften,

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56

se pm

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 19:43

Hej Un Known!

Svaret på dit spørgsmål afhænger af mange forskellige forhold. Hvis jeg skal give dig konkrete svar skal jeg vide mere om din idé (uden at du behøver at afsløre hvad det går ud på).

Du skal efter min mening starte med at lave en powerpoint præsentation. Senere skal du (måske) også lave en forretningsplan, men en stærk præsentation vil forberede dig på forskellige kritiske spørgsmål, som du helt vi få. Efter du har lavet en stærk præsentation skal du lave en lige så stærk one-pager, dvs. en ultrakort en-sides præsentation, som du kan sende ud og som (forhåbentlig) vil tiltrække investorenes interesse.

I arbejdet med din præsentation skal du tvinge dig til at tage stilling til og dokumentere markedsstørrelse, value proposal, forretningsmodel, økonomi, medarbejdere, osv. Udtalelselser og helst underskrevne hensigtserklæringer fra kommende kunder/brugere vil meget ofte være nødvendigt at kunne fremlægge for en kommende investor.

Det er som sagt meget svært at komme med konkrete svar, da den rigtige vej for dig helt afhænger af dig, dit produkt, industri, dine ressourcer, mv.

Bedste hilsener
Aleksander

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)