Jeg vil meget gerne kunne bruge outlook 2007 både på min bærbare med XP home og min stationære med Vista Home, men men men hvordan gør jeg det lettest?
Jeg har googlet det, og jeg ved man kan få nogle programmer, til at synkronisere de 2 versioner af outlook, men det er godt nok besværligt for en novice at bedømme kvaliteten og brugervenligheden af disse programmer. Så hvad vil I it-kyndige Amino'er foreslå? Der må være andre der står i samme situation som mig. Hvad gør I? Laver I back-up af outlook og installerer back-uppen hver gang I skifter computer eller??
Ved hjælp af Microsoft live kan du synkroniserer din outlook kalender (du kan ihvertfald synkronisere den med andre ... om du også kan synkronisere din egen ved jeg ikke men mon ikke?)
og mht mail så skal du blot sætte mailen op med imap istedet for pop3, hvor pop3 downloader mailen så læser imap den mens den bliver liggende på serveren. Så kan du også se om en mail er læst på den anden computer osv.
Det er måske ikke det du leder efter, men med en hosted (exchange) løsning, kan du connecte flere klienter til den samme server. Jeg mener ikke der skulle være problemer i henhold til at den ene er Vista og den anden er XP.
Hvis det er tilfældet, vil jeg foreslå at du anvender IMAP til at tilgå din mailserver. Derved gemmer du mails på serveren, og du vil derfor se de samme mails og mapper på begge computere. Derudover vil det hos de fleste udbydere betyde, at det også gælder din webmail.
Ved hjælp af Microsoft live kan du synkroniserer din outlook kalender (du kan ihvertfald synkronisere den med andre ... om du også kan synkronisere din egen ved jeg ikke men mon ikke?)
og mht mail så skal du blot sætte mailen op med imap istedet for pop3, hvor pop3 downloader mailen så læser imap den mens den bliver liggende på serveren. Så kan du også se om en mail er læst på den anden computer osv.
Hej Mikkel
Det er ikke kun kalenderen - det er også alle ind og udgående emails. Er det også muligt med Live? (er det det samme som MEssenger Live??)
Det med Imap lyder smart. Men. Kan man bruge Imap på hvilke som helst servere, eller er det en ydelse der skal tilkøbes hos web hotel udbyderen???
Mht. hosted mail server, så synes jeg ideen er rigtig god. Men min mail bakker er efterhånde rimelig store, og så vidt jeg husker, så er der ikke så forfærdeligt meget plads på en hostet mail server (jeg ved at man nok kan købe sig til mere plads, men der skal også være mening med galskaben he he)
Vi tager kr. 65,- pr. bruger pr. måned (med 250 MB), ekstra plads er kr. 40,- pr. måned for ekstra 500 MB, men hvis du har rigtigt meget plads behov kan måske finde en god pris.
Kører selv med hosted exchange løsning. Har en privatmappe, som jeg så med jævne mellemrum smider mails ned i. Du har så ikke backup af denne privat-mappe, men da jeg gør det på begge computere, fungerer den ene som backup for den anden (rent teknisk kopierer jeg først filerne fra den ene ned i privatmappen, før jeg flytter dem på den anden ned i denne privatmappe).