Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netshop -

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er spørgsmålet? Heh?
 
Edit - der er sørme kommet et spørgsmål nu ... vender frygtelig tilbage

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis jeg må sige lidt generelt om begge sider er det, at de synes at være noget kedelige.

De er ikke decideret grimme, men de ligner bare "endnu en butik" og "endnu et firma". Det skinner meget tydeligt igennem, at de ikke er lavet af professionelle designere. Særligt i webshoppen er det meget gennemskueligt, at den blot er sat op over et simpelt CMS - men det er desværre den ulempe, du får netop ved at anvende et færdiglavet CMS fra f.eks. Scannet eller DanDomain.

Min anbefaling er, at få lavet et professionelt design til begge sider, hvis du ikke selv kan. Og evt. at få lavet din egen webshop eller i det mindste få fingrene i et CMS, der giver dig mere frihed
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Phillip,

 
Tak for dit svar.....og det ligger da også i baghovedet at vi måske skal kaste os ud i en professionel løsning
 
Og det er helt rigtigt at shoppen ligner "endnu en shop". Dog vil jeg sige at det er med vilje at den er meget enkel i sit udtryk ("kedelig", om du vil) - vi vil netop undgå flimmer, flash, lydeffekter, etc, etc..... det ligger til produktet med en enkelt og stilren netshop.
 
Og så er min erfaring at mange specialdesignede netshops ofte lider af samme svagheder - at de ligner "endnu en shop" ... men hvis du har referencer til andre spændende netbutikker, må du meget gerne sende nogle links - thanx   
Martin
Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

En shop + design koster ikke meget

 
OS Shoppen er gratis (testet af 400 000 i USA og findes også på dansk svensk tysk ..... :D, en af mine venner skrev et veksle modul så nu kan den også skifte valuta)
 
Designet - hvis du vil have noget mere unikt
 
og opsætning 7500 (hvis du skulle bruge mig - tager ca. 5 timer at sætte den op plus 5 timers undervisning i brugen af den )
Hosting for et lille år er vist 2000
 
Dvs. lige omkring 10 000
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Kanoon,

 
Tak for svaret....hvordan skiller OS-shoppen sig ud fra andre shoppe - fx. den vi har nu? Jeg kan se at det ser ud som om der er flere muligheder for individuel design, og at den er gratis
 
Umiddelbart lyder 10.000 i øvrigt som et relativt højt opstarts-beløb, sammenlignet med vores nuværende Scannet løsning....... - og er det incl en indløsningsaftale med PBS (Dankort)?  - Og så kunne vi vel ligeså godt få en grafiker/designer/PR til at sætte vores Scannet netshop op, så den kom op at flyve ?
 
- Er du i øvrigt grafiker eller lignende - det vigtigste for os er ikke en billig/gratis shop, men designet skal være i orden.......
 
 
Martin
Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen lad os starte med kalde en spade for en skovl :D
 
Jeg har sat en hel del af de shops op for en 2 år siden(20-50 stk), og jeg er IKKE billig (så er det sagt) - men tilgengæld virker det, hvergang og første gang - og jeg laver er lille backup system så man altid kan gå tilbage til der hvor vi startede, når man virkelig har pillet for meget - og det ligner noget crap :D .
 
Jeg kunne sætte den den op gratis det tager ikke ret meget tid, men supporten er ret fæl fordi den er tung og tager som regl MEGET længere tid end forvendtet - og jeg gider ikke at lave projekter jeg ikke tør ligge navn til mere :D
 
Lidt om shoppen
 
OS-shoppen - http://www.oscommerce.com/ er en open source shop - dvs. du kan læse kode og se der ikke er fiks faxe i den :D ... hvis du får en god ide, kan du kode til den eg. har jeg tidligere lavet sms alle mine kunder
Der er gratis support på http://www.oscommerce.com/ og jeg mener også drengene på http://www.oscommerce.dk/forum/oscommerce_dk har tænkt sig at få fingeren ud og lave noget support :D  - da de mangler besøgende
 
Når os er nævnt bør man også nævne dens største konkurent - http://www.zen-cart.com/ igen samme ting som OS men jeg kan sgu ikke li koden - kan det samme man kan også købe templates til den og alt det crap - jeg kom engang til at købe www.zencart.dk fordi jeg tænkte det var en god ide - det var det ikke  
 
Dankort understøttes i selve koden som den er nu paypal og nogle andre moduler gør og man skal betale ekstra for dankort og visa (glem dankort men husk visa :D )
 
Hvis du gider at bruge 4 timer er den nem at sætte op, og hvis du har problemmer er der altid support at hente og du vil lære en del og den kan ligge i en folder og gøres aktiv når du har brug for den :D
 
 
Der findes en masse firmaer som laver shops som koder lortet fra bunden og jo de kommer sgu ikke nemt til pengende, nok noget ala det du bruger - og de koster det samme som mig :D 10 K ca. uden hosting. fordelen er du får noget som bare er unikt .... OS kommer med ufatteligt meget stat modul og mail udsender, automatisk udregning af fragt og 80 andre ting som du aldrig kommer til overveje at bruge - hvor du nok ikke skal regne med at du får det samme fra en "pro shop" fra et alm firma. Plus OS har 400 K shops og jeg mener zen ligger på 80 K ... så de er gemmentestet og jo de har fejl på nye moduler 
 
Jeg mener for en del år siden smed jeg vist nogle få kr for at få installeret et nyt modul i OS''en fordi jeg var træt at at skulle installere det hver gang jeg skulle sætte en shop op - så de er også ret nemme at samarbejde med
Dengang lå min virkelige fortjenste på at vejlede i hvordan man nu også markedførte sig bagefter (og jeg nappede 10 % af salget .... men gå aldrig med til, de så sælger bare alle dine varer ..... hmmmm - men jeg fik ihvertfald ikke klager )
 
Jeg vil naturligvis bede dig om når du henvender til en opsætter af shoppen ( og de vil gå langt ned i pris - og det gør jeg ikke :D ) er at du får et support klippekort på 10 timer, ( på de ting som forummet ikke kan svare på ) og VIGTIGTs at de kan fremvise en shop som virker optimalt med de features du ønsker før du køber !
 
 
BETALINGS MODULET
Til betaling ville jeg idag bruge www.ewire.dk (kan dog pt ikke lige finde ud af hvad de realt koster pt )
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kanoon,

 
Tak for dit uddybende forklaring
 
Som sagt har vi i dag en meget velfungerende shop, købt via Scannet. Den koster godt nok 300 om måneden + Dankort (+100, dvs. i alt 400 per måned). Men det fungerer rigtigt godt: Meget let at lægge nye varer ind, let at sætte rabatter op, rigtig god (dansk) support - som regel indenfor 5 minutter, PBS-godkendt VISA/Dankort m.m.
 
Så det jeg tror vi mangler er evt. et bedre grafisk design - i tråd med tøjets enkle stil - og så måske at siden er mere søgemaskinevenlig......
 
I princippet er jeg ligeglad med koder, moduler mm. - så længe shoppen kører - godt..... - Har du i øvrigt kigget på vores nuværende "Scannet-shop": www.balladebutikken.dk ?? Det er et layout/design i denne stil vi fortsat gerne vil have ......... 
 
....Ved ikke om det er en skovl eller spade, eller vi taler helt forbi hinanden......?!
 
Martin
Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ohhh

 
 
grafisk design .... det er ikke mig ....
http://www.kanoon.dk/ er mit design ..... såååå det snakker vi ikke om ...jeg går selv ud og køber mit design når jeg kommer dertil :D
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole,

Nej, man kan vist ikke lige sige at www.Kanoon.dk og www.Ballade.nu / www.balladebutikken.dk  grafisk udstråler det samme........Men idéen med en gratis shop som du henviser til er da besnærende, som vi måske vil overveje på et senere tidspunkt, hvis vores shop skal lægges helt om .... men som sagt er vi indtil videre ganske glade for Scannet.........
 
Martin
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)