Vi er en virksomhed som tidligere har kørt ugentlige annoncering i Erhvervsbladets trykte udgave. Men i det seneste år er vores Addwords kampagner begyndt at kaste langt mere trafik og derved salg af sig, så vi har besluttet at stoppe vores annoncering i avisen, for at bruge vores energi på nettet og www.genpack.com i stedet. Problemet er nu at selvom vi skruer helt op for Addwords kontoen på DK/skandinaviske søgeord, så kan vi ikke bruge mere end max 2000,- pr. md. grundet den manglende søgning på vores søgeord (vi rammer emballage forbrugere), produkterne er brede i segment og vi burde ramme en stor del af samtlige virksomheder i DK som har en lagerfunktion eller produktion. Vores annoncering hos Ervervsbladet var væsentligt dyrere, så nu ligger vi med en portion penge som vi ikke ved hvor vi skal placere LUKSUSPROBLEM. Vi vil meget gerne promovere vores site yderligere på søgemaskinerne (google). Vores placeringer i søgeresultatet er også gode, vi ligger stort set i top på alle de relvante, vi har ca. 120 søgeord. Da vi har et bredt program af varer, overvejer jeg at lancere et site som kun omhandler én af varegrupperne, for på den måde at kunne markedsføre 2 websites, jeg vil stadig bibehlode den vare gruppe på vores hovedsite www.genpack.com, men bare køre den paralelt, med ændringer i teksten på sitet og i søgeordene. Er der nogle som har erfaringer med den måde at annoncere på ? Vi er ikke interesseret i en masse trafik som ikke er relvant for vores vare ! Eller super sejt forum ![]() |
Uden at have alt for meget forstand på google, og de andre større søgemaskiner så skal du passe på de ikke opfatter dit nye site som en slags kopi af det gamle, det bryder de sig ikke meget om og i værste tilfælde fjerner dig fra indexet.
Prøv se om det ikke skulle være muligt at få Mikkel DeMib til at komme med et bedre og mere rigtigt svar end mit :)
Derudover synes jeg det lyder som en god ide, hvis det produkt i ønsker at tage ud som særskilt er en smule anderledes end de andre.
Håber du kunne bruge mit input
Mvh Martin