Hej alle Jer der samarbejder med DanDomain Er det muligt at give et skud på hvor meget det koster at få hjælp til design af DanDomain webshop, og hvilken info har i brug for i den forbindelse? |
??
Hej Der er mange herinde der tilbyder at hjælpe med design - jeg går ud fra det er hvad du spørger efter. Selv gav jeg dkk 3.000,- for www.sliknet.dk . Det bedste er hvis du selv har nogle ideer, som du kan sende til designeren, så de ved hvilken retning de skal gå. Mvh Jesper |
Hej Jesper. Hvem fik du til at hjælpe med din shop ? Hvor længe var din "gamle" shop online, før du valgte nyt skin ?
Mikkel |
Hej Mikkel Jeg brugte mit "hjemmelavede" i ca. 6 mdr. , og valgte så i dec 2009 at skifte, da jeg godt kunne se at mit eget desigt var amatøragtigt, samtidig med at jeg kunne se min forretning fortsat voksede, og dermed godt ville ofre noget ekstra. Jeg lavede selv et udkast, som jeg sendte til hende : Susanne Thorndahl Direktør Mobil. 30 59 34 48 Kvarmløsevej 3 4340 Tølløse Tlf. 59 16 10 05 De har været meget hjælpsomme - også lavet ( incl. i prisen) flere nye billeder for mig, sammen med tips til søgeoptimering. Mvh Jesper |
Vedr. design, så er smag/behag jo heldigvis forskellig. Men for mig var det noget med overskuelighed på siden der er vigtigst. Jeg er så utålmodig, så hvis jeg ikke lynhurtigt kan se hvad det drejer sig om på siden, eller hvor jeg skal trykke, så er jeg allerede videre. Så starte med at kigge på en masse sider , og samle inspiration. Gode billeder og farver der passer til hvad du sælger. Opsætning - lader jeg designeren om - interesserer mig ikke, og gider ikke bruge tid på det, når der findes dygtige firmaer som lever af det... SEO , her er det kun de mest basale ting jeg har gjort; gode tekster til alle billeder, produktbeskrivelser, søgeord, tilmelding til masse linkkataloger. Dette har kostet gratis, og jeg synes da selv jeg ligger udemærket på mange ord/sætninger. Måske vil jeg senere bruge en prof. til at forbedre det yderligere, men lige pt. er jeg tilfreds, og vil ikke ofre hvad det koster. En anden afvejning er jo også at der på slik og chokolade ikke er så hård konkurrance på google, så jeg for en "billig" penge kan ligge højt der. Har du fået dig et nyt projekt at lege med ??
|
Jeg vil da give dig ret i at designet skal matche produkterne..Oversigten skal være nem og overskuelig, men opfatter alle hvad der er nemt og enkelt ens ?. Jeg har selv en ide om at produktlinie skal være i venstre side - varekurven højre side og gerne i top af siden - Banner der fanger/billeder af produkter klippet sammen. Gode tydelige billeder af hvad der er tale om - En kort og præsic tekst alle kan forstå uden fremedord. Synes det var en god ide med at kigge rundt, måske i samme branche eller også søge inspiration fra andre brancher ? Når du nævner SEO er det så meta du har udfyldt for hver varer - billederne har produktnavn som .jpg - tekster hvor varer indgår. Linkbuilding er jo altid en rigtig god ide, men hold op det er kedeligt
.................................................................................................................................................................................
Jeg har ikke fundet produktet endnu, men er ved at arbejde på opsætning af shoppen..Jeg har en klar forventning til hvordan opsætningen skal være på en shop.
Mikkel |
Linkbuilding er jo altid en rigtig god ide, men hold op det er kedeligt Ja - enig. Men jeg valgte at lave 5 forskellige tekster - og så køre varianter af disse, så hver enkelt er "unik". Så er det "bare" copy/paste derudaf - men kun nogle stykker af gangen ( så vidt jeg ved). Nej - opfattelse af hvad der er nemt er sikkert forskellig, men generelt hvis du holder det enkelt, opdeler i menuer, ikke fylder masse tekst ( på forsiden) , så tror jeg allerede du er langt. Du må ikke spørge mig om detaljer vedr. SEO - i Dandomain, er det forholdsvis simpelt. Under hvert produkt, har du mulighed for at skrive hhv. "kort tekst", "lang tekst", navngive billeder, søgeord, samt metatag beskrivelse . Ligeledes dødsygt , men hvis det virker - ja så virker det Det eneste som er lidt dumt for mig og shoppen, er at jeg siden starten jo har udvidet med Proteinbarer, energibarer, energidrikke osv. som sælger rigtig godt, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal "optimere" overfor privatkunder. Det hele ligger jo på sliknet, og navnet er jo ikke optimalt iforhold til energiprodukterne. Tror måske mange kunder går videre uden at kigge nærmere efter pga. navnet. Glæder mig til at se hvad du finder på
|
Vi tilbyder skin til DanDomain webshop fra 12.750. Læs mere om vores Kom-Igang-DanDomain løsning. |
Kristian Deiborg
ROI-hunter for Bodylab