Jeg har sammen med min kone en netbutik hvor vi sælger kaffe. Vi sender derfor regelmæssigt pakker afsted, men er lidt i tvivl om hvad der nu er bedst. Vi startede ud med GLS, da vi godt kan lide deres pakke-shop-koncept. Efter et par uger oplevede vi flere interne logistik-fejl hos dem og har nu valgt at skifte til Post Danmark. Post Danmark er noget dyrere end GLS, specielt med pakker til private. Omvendt er kunderne vænnet til at hvis man ikke lige er hjemme når posten kigger forbi, så kan man hente pakken på posthuset i nærheden (med GLS skal man enten vente til næste gang de kommer forbi eller til nærmeste distributionslager - som kan ligge langt væk).
Vi har snakket med Post DK angående en erhvervsaftale, men kan ikke rigtig se at vi får nogen økonomisk fordel ved det.
En erhvervsaftale med Postdanmark giver da rabat på pakkeporto i fht. at gå på posthuset.
Husk, at hvis portoen opkræves hos kunden med det samme beløb, som du betaler til postvæsenet, kan det gøres momsfrit - du skal blot føre beløbet over en udlægskonto, og det skal fremgå af regningen, at der ikke er moms på portoen.
Så har jeg fået en dårlig aftale i hus, så vidt jeg lige husker var det eneste jeg sparrede på erhvervspakker og dem sender jeg ikke mange af.
Der er et eller andet jeg ikke forstår, for går du på posthuset skal du betale 70 kr for en privat pakke har du en Post Danmark webpack løsning koster den samme pakke 57 kr. Tilmed får du regningen tilsendt en gang om måneden.
Det du sender på posthuset er ikke en 'privatpakke' det er er en helt almindelig pakke. Privatpakker sender du lidt på samme måde som webpack, men du behøver ikke at bruge webdelen. DU får et antal labes (eller følgesedler) som du sætter på pakkerne. 'Privatpakke' dækker over, at du kun kan sende dem til private kunder. Se priserne her: http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/files/Pakker_Danmark_prisark_2008.pdf. Der kommer en regning en gang om måneden, på samme måde, som når du bruger webpack.
Det du sender på posthuset er ikke en 'privatpakke' det er er en helt almindelig pakke. Privatpakker sender du lidt på samme måde som webpack, men du behøver ikke at bruge webdelen. DU får et antal labes (eller følgesedler) som du sætter på pakkerne. 'Privatpakke' dækker over, at du kun kan sende dem til private kunder. Se priserne her: http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/files/Pakker_Danmark_prisark_2008.pdf. Der kommer en regning en gang om måneden, på samme måde, som når du bruger webpack.
Så er det da på alle måder langt mere fordelagtigt at vælge en webpack løsning, frem for den label løsning du beskriver hvor du skal udfylde labels manuelt.
Hvis du sender igennem deres pakkeshop løsning vil pakken blive smidt af ved nærmeste pakkeshop, og dem er der er ved at være rigtigt mange af på de forskellige blockbusters, daglibrugsen, dk tanke.. Kan ikke lige huske hvem de ellers har lavet pakkeshop aftale med. Og så har kunderne den fordel af de ikke behøves flyve ned til det nærmeste posthus for at hente pakken før kl 17..
Har kun rigtigt gode erfaringer med dem ift post.dk hvor forsvundne pakker var ved at være en hverdag.