Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver min idé stjålet?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ændret på et allerede nuværende produkt, jeg har givet produktet langt højere kvalitet, størrelse, holdbarhed og brugsstyrke, og ser nu en mulighed for en hel ny række potentielle kunder som ikke førhen var interesseret i dette produkt på grund af dets svaghed. Derfor kan man ikke sige at jeg selv har opfundet produktet, men at det er en nytænkning og klar ændring af produktet. Jeg har brugt nye metoder til at øge holdbarheden markant, og skudt en masse penge i udvikling i netop dette.

Problemet er, at det er nemt at kopiere ideen når først den er set. Store firmaer vil hurtigt kunne få interessen som et produkt de kan sælge på markedet og de vil kunne udbyde produktet til en lavere pris og ikke mindst markedsføre det langt bedre end mig.

Kan jeg gardere mig mod dette?

Mvh

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:44

Du kan udtage et patent på din forbedring, hvilket kræver at der er en vis "opfinderhøjde" i forbedringen

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 13:52

http://startguiden.dkpto.dk/design/beskyt-dit-design.aspx

det er vel en form for nyt design når jeg har ændret produktet. Det er svært at forklare når jeg ikke vil ud med ideen :)

kan ikke finde prisen på sådan en desgin beskyttelse

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 17:05
Hej Simon Du kan tage ud til Patent- og Varemærkestyrelsen Jeg har en kammerat som har været der og han siger at det er nogle søde mennesker. De kan råde og vejlede dig 100% sikkert.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 17:18

ah typisk at det er i kbh ><

nå, må jo bare se om jeg kommer forbi der på fredag :D da der er iværksætter messe.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48

SimonTHK:

ah typisk at det er i kbh ><

nå, må jo bare se om jeg kommer forbi der på fredag :D da der er iværksætter messe.

Gør hvad der skal til. Få det skide patent. Og kast dig så ud i det.
Hellere at du tjener 2.000.000 kroner mens andre stjæler fra dig, end at du tjener 0 kroner fordi du var bange for at gå videre med ideen, fordi den alligevel ville blive tyvstjålet.

Om så patentkontoret lå på toppen af Himalaya skulle du gøre det.
Held og lykke med det. 

Det du laver er forresten Innovation. Såfremt at du fører det ud i livet.

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 19:39

ja men jeg skal jo bare give den gas. Det er dog ikke nemt når patent koster 25.000 kr og jeg ikke har dem. Anywho må jeg gøre mig klar til om 3 måneder når nordeas iværksætter fond endnu engang åbner op for sluserne.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)