Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skibsfragt - Port-to-door?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Har fået en ny leverandør fra USA (handler normalt i Kina og får fragtet med DHL). Jeg har lagt en ordre på ca. et halvt ton og det skal derfor med skibsfragt. Ifølge leverandøren bruger de Carotrans International som leverer "port-to-door", så de kommer direkte ud til mig og klarer indfortoldningen ligesom f.eks. DHL.

Mit spørgsmål er så; er der nogen der har erfaringer her? Har aldrig benyttet andet end de store kendte kurerer som f.eks. DHL, UPS og FedEX.. Er der noget man skal være opmærksom på med skibsfragten (udover den langsomme transport)? Kan ikke umiddelbart se at Carotrans skulle have en dansk afdeling, så hvem kommer mon tro ud med varebil/lastvogn og afleverer ved døren?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 21:22

Kenneth R.J.:

Hej Alle,

Har fået en ny leverandør fra USA (handler normalt i Kina og får fragtet med DHL). Jeg har lagt en ordre på ca. et halvt ton og det skal derfor med skibsfragt. Ifølge leverandøren bruger de Carotrans International som leverer "port-to-door", så de kommer direkte ud til mig og klarer indfortoldningen ligesom f.eks. DHL.

Mit spørgsmål er så; er der nogen der har erfaringer her? Har aldrig benyttet andet end de store kendte kurerer som f.eks. DHL, UPS og FedEX.. Er der noget man skal være opmærksom på med skibsfragten (udover den langsomme transport)? Kan ikke umiddelbart se at Carotrans skulle have en dansk afdeling, så hvem kommer mon tro ud med varebil/lastvogn og afleverer ved døren?

Hej

Jeg kan da uden problem se på Corotrans internationals hjemmeside at deres danske samarbejdspartner er Nordicon. Iøvrigt burde du få port-to-door specificeret i henhold til incoterms 2000 af sælger, så du ved hvordan du står mht. forsikring samt omkostninger til fortoldning .... osv.

www.nordic-on.com

Mvh

Ravn

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 08:53

Jamen det er da også rigtigt! Så må jeg lige ringe til Nordicon og snakke med dem..

Og tak for påmindelsen omkring incoterms, havde jeg faktisk fuldstændig glemt.. Er dog næsten stensikker på at det blot er FOB...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 09:38

Kenneth R.J.:

Jamen det er da også rigtigt! Så må jeg lige ringe til Nordicon og snakke med dem..

Og tak for påmindelsen omkring incoterms, havde jeg faktisk fuldstændig glemt.. Er dog næsten stensikker på at det blot er FOB...

Skrev du ikke før at det var port /door ? hvordan kan så pludselig blive Fob? 

Min erfaring er at det kan blive en rigtigt dyr løsning at forsende på den måde for sjovt nok tager alle led sig rigtigt godt betalt, din leverandør gør sig jo ingen anstrængelser for at finde en billig fragt for han har jo fået sin betaling. Det bedte du kan gøre er at bruge din egen speditør til at hente godset i USA så ved du allerede fra starten af hvad forsendelsen kommer til at koste. Flere danske speditører har kontor i USA   f.eks DSV og Mearsk logistics. Ring til det danske kontor og få en snak med dem om hvad de kan tilbyde, det er vigtigt at du får alle priser på skrift få en "all in" pris så er der ingen overraskelser!

Mvh

Ravn

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 10:22

Ja, det er selvfølgelig rigtigt - det kan næppe være FOB når den skal til min hoveddør.. Måske nærmere DDU? Men anyways, jeg får lige kontaktet dem for en specifikation. Har også snakket med Nordicon og de skal jo selvfølgelig også vide hvilken klausul det er under for at kunne fortælle hvad jeg skal betale dem.

Tak for tippet. Prøver at kontakte DSV og høre dem.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 232
Fra  RumRum.dk Skrevet kl. 14:57

Hej Kenneth.

Hvad er dine erfaringer med import fra Kina?

Jeg er totalt grøn, men vil meget gerne i gang med noget import.

Hvilke varer har du købt? Hvem har du købt dem af? Hvordan har du fået dem shippet herop? Du siger du bruger DHL. Hvad gør de  helt præcist for dig? Koster det ikke en formue?

Hvad med forsikringer?

Hvordan har du fundet dine kinesiske leverandører?

Skriv gerne til mig på jonathan@zubardubar.dk

Mvh. Jonathan

Bolig interieur butik - RUMRUM: www.rumrum.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)