jeg er psykolog og er igang med at sælge 2 forskellige kurser rettet mod virksomheder. Jeg oplever at jeg mangler basal viden inden for salg og tænker derfor på at prøve en mødebooker. Men jeg sælger mine kurser for 5000 kr og er derfor i tvivl om det overhoved vil kunne betale sig for mig - hvis jeg også skal aflønne en mødebooker? Hvad tænker I om det- og alternativt kan jeg læse mig til salgsteknik?
De bedste hilsner, Ditte |
DitteMA:Jeg oplever at jeg mangler basal viden inden for salg og tænker
Hej Ditte!
Vi afholder forskellige kurser om henholdsvis salg og markedsføring der tager udgangspunkt i iværksætterens / mikrovirksomheders situation og rigtig mange har det ligesom dig. Jeg ville aldrig selv sælge kursuspladser gennem (salgs)møder. Kurser skal sælges gennem markedsføring, da jeg ikke kender kursets målgruppe kan ikke umiddelbart sige præcis hvilke tiltag du skal gøre. Genereelt er udfordringen for selvstændige konsulenter jo ofte at pengene man skal bruge på markedsføring, kunne man ligesåvel havde brugt på rugbrød etc. (altså privat) Derfor føles det ofte som en svær udfordring at prioritere mellem de mange forskellige mulige markedsføringstiltag. Et sikkert råd på vejen er dog at glemme de mange, mange, mange telefon /-fagregistre.
For konkrete tiltag skal jeg som sagt kende målgruppen, du er selvfølgelig meget velkommen til at sende mig en mail.
De bedste hilsener
Jesper