Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At sælge kurser - mødebooker eller ej?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er psykolog og er igang med at sælge 2 forskellige kurser rettet mod virksomheder. Jeg oplever at jeg mangler basal viden inden for salg og tænker derfor på at prøve en mødebooker. Men jeg sælger mine kurser for 5000 kr og er derfor i tvivl om det overhoved vil kunne betale sig for mig - hvis jeg også skal aflønne en mødebooker?

Hvad tænker I om det- og alternativt kan jeg læse mig til salgsteknik?

De bedste hilsner,

Ditte

Fra København V
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 10:51

DitteMA:
Jeg oplever at jeg mangler basal viden inden for salg og tænker

Hej Ditte!

Vi afholder forskellige kurser om henholdsvis salg og markedsføring der tager udgangspunkt i iværksætterens / mikrovirksomheders situation og rigtig mange har det ligesom dig. Jeg ville aldrig selv sælge kursuspladser gennem (salgs)møder. Kurser skal sælges gennem markedsføring, da jeg ikke kender kursets målgruppe kan ikke umiddelbart sige præcis hvilke tiltag du skal gøre. Genereelt er udfordringen for selvstændige konsulenter jo ofte at pengene man skal bruge på markedsføring, kunne man ligesåvel havde brugt på rugbrød etc. (altså privat) Derfor føles det ofte som en svær udfordring at prioritere mellem de mange forskellige mulige markedsføringstiltag. Et sikkert råd på vejen er dog at glemme de mange, mange, mange telefon /-fagregistre.

For konkrete tiltag skal jeg som sagt kende målgruppen, du er selvfølgelig meget velkommen til at sende mig en mail.

De bedste hilsener

Jesper

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 12:31

Hej Ditte

Du er meget velkommen til at oprette din virksomhedkursuskassen.dk, som er en portal for kursusudbydere. Det er helt gratis og der bliver linket direkte til din side.

Med venlig hilsen
Jacob 

Tilmeldt 24. Aug 08
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 14:36

For at få booket møder af en proffesionel mødebooker, skal du forvente en pris på ca kr. 800,- til kr. 1000,- pr. møde + moms. Du kan også alternativt prøve at kontakte min chef, som har kontakt til en stor del HR ansvarlige i DK. Han kan sikkert hjælpe dig inden for med den rette markedsføring.

Du kan evt. kontakte ham på tlf. 2828 2922, han hedder Kim Andersen og er meget behjælpelig også uden at det skal koste dig noget :-)

Mvh. Chris

Tilmeldt 7. Mar 08
Skrevet kl. 20:37

Hej Jesper

Tak - det vil jeg overveje Big Smile

vh Ditte

Tilmeldt 7. Mar 08
Skrevet kl. 20:39

Jacob: der vil jeg da helt klart oprette mig- tak!

LN: Tak for henvisningen- jeg vil tage kontakt til ham og få lidt mere viden!

De bedste hilsner

Ditte

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 17:18

Lidt gammel post at tage op, men hvad.

Jeg har tidliger været chef for kursuscenter med 20 ansatte, og har derigennem lidt erfaring for hvad der virker, og hvad der ikke virker. Jeg tror i modsætning til andre herinde ikke på at markedsføring virker i denne forbindelse, dels har du formentlig et meget begrænset budget, og dels har jeg ikke erfaring for at det sælger ret godt.

Jeg ville absolut arbejde med mit netværk hvis jeg havde et sådant, og ellers vile jeg arbejde med telefonen, og her tror jeg desværre at den bedste til at sælge dit unikke kursus er dig selv ;o) Hvis du har brug foren der kan hjælpe dig med at lave en god salgspitch, og du ellers bor i det jyske vil jeg give mine bedste anbefalinger til Poya fra DynamiskCoaching.

Hvorfor har du valgt at prisfastsætte dit kursus til kr. 5.000,- det lyder ekstremt billigt!!!

Erdu interesseret i at få lidt gratis sparring om kursusmarkedet er du meget velkommen til at ringe til mig.

/René

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Tilmeldt 7. Mar 08
Skrevet kl. 10:57

Hej René

jamen det vil da være super med noget sparring. VIl du ikke sende mig en mail med dit tilefonnummer?

De bedste hilsner

DItte

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 17:32

Hej Ditte

Det vil jeg da gerne, men kan du ikke bare kigge lige under mit indlæg ;o)

/René

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Tilmeldt 7. Mar 08
Skrevet kl. 08:02
Jamen der kan man bare se, jeg prøver at fange dig enten i morgen eller først i næste uge. Bedste hilsner Ditte
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)