Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webvirksomhed som I/S

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i kloge hoveder.

Vi er tre, som påtænker også at starte vores egen webvirksomhed som vil beskæftige sig med hjemmesider, programmer, design opgaver.
I forbindelse med opstart af denne virksomhed ser vi ikke umiddelbart nogen opstartsudgifter. Vi påtænker os dog, at skyde 500kr ind hver, for at have lidt kapital til udgifter som visitkort m.v.

Jeg er klar over vi skal have udarbejdet en interessentkontrakt - og dette er intet problem da vi er enige om alt. Vi tænker også at have en ligelig deling af overskuddet, dvs. 1/3 hver.

Endvidere er jeg bevidst om, at de skattemæssige forhold afklares personligt for hver af os.

Jeg har nu nogle spørgsmål:

- Omsætningen i virksomheden kommer til at være skiftende - og derved kan vi ikke fastsætte noget fast beløb vi hver måned vil have udbetalt, da vi ikke ønsker at trække på kassekrediten. Er det muligt, at udbetale løn når vi synes det er ideelt?
- Hvordan skal vi forholde os til, at vi anvender vores egne computere, samt software på computeren, som i privat ejet. Giver dette nogen problemer i forhold til virksomheden?
- Da vi er tre, vælger vi en vores egne hjemmeadresser som virksomhedsplacering. Giver dette nogen problemer? Skat evt?
- Vi har ikke noget behov for at have en bil i firmaet, men til tider har vi brug for at låne en bil. Vi kan her låne en bekendts bil, hvorledes bliver der skattemæssigt set på dette?

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08

Hej!

1. Yes!

2. Nej.....i kunne jo sælge computere+software over i I/S´et!

3. Nej!

4. Lån af bil...ingen problemer!

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 10:16

Mange tak for rådet - så er det faktisk sådan som jeg forestillede mig det.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)