åååh nej, jeg er blevet bustet :) Hvis jeg tager højde for målgruppen, som højst sandsynligt bliver mindre virksomheder, der ikke har en dis forstand på joomla, så håber jeg ikke de lægger mærke til det, og hvis de gør... hvad så? Det er udelukkende en hjælp til dem :)
Joda den bliver beskyttet, men regnede ikke med at gøre det før jeg var oppe at køre med nogle af de mere advancerede tutorials, men du kan have ret.. Det må jeg hellere få gjort :) Og bliver det ikke til noget, så lader jeg den bare stå frit for alle :) En gratis service til den community som har hjulpet mig "se lyset" XP Joomla..
Du bør overveje om tingene skal ligge frit tilgængeligt, for på siden læser jeg at det er til kunder der har købt en løsning. Du kommer jo nok til at bruge en del timer på det, så overvej om du ikek skal beskytte guiden med et password eller lignende..
Er hele ideen bag Open Source ikke, at man deler det man laver? Hvis I benytter - og tjener penge på - et Open Source produkt og vælger at udvikle noget ekstra dertil, herunder også manual, så skal det vel også udgives under GNU / som open source?
Omend jeg ikke er sikker på det juridiske deri, så finder jeg det moralsk forkasteligt, hvis nyder frugten af andres arbejde, men den dag I selv laver noget så vil I ikke dele.
Hvis jeg totalt har misforstået sammenhængen, så beklager jeg på forhånd mit skarpe indlæg.
Hilsen Michael. Uddannet Art Director, er Adobe Certified Expert og super god til XHTML, CSS, Javascript og AJAX. Elsker open source løsning så som Wordpress og Joomla.
Der er mange andre måde at "give tilbage" til Open Source. For eksempel bruger jeg adskillige timer om ugen som moderator på Joomla forummet for at hjælpe brugere osv.
Og nej, en manual er ikke underlagt GNU/GPL, heller ikke selvom den er skrevet til Joomla. Og hvis det endelig var underlagt samme licens ville der stadig ikke være noget til hinder for at tage penge for "produktet".
Derudover modsiger du dig selv i dit indlæg..
communication expert:
Er hele ideen bag Open Source ikke, at man deler det man laver? Hvis I benytter - og tjener penge på - et Open Source produkt og vælger at udvikle noget ekstra dertil, herunder også manual, så skal det vel også udgives under GNU / som open source?
Hvordan skal man tjene penge på et Open Source produkt hvis man skal dele alt man laver?
Hvordan skal man tjene penge på et Open Source produkt hvis man skal dele alt man laver?
Man tjener penge på de ekstraydelser man knytter dertil - fx konsulentbistand til kunderne, laver et design, opsætning, og lignende. Jeg har bestemt intet imod at man tjener penge med open souce produkter, men har lidt imod dem som bare nasser (dermed ikke sagt at nogen i denne tråd gør det, lød bare en kort overgang sådan for mig)
Hilsen Michael. Uddannet Art Director, er Adobe Certified Expert og super god til XHTML, CSS, Javascript og AJAX. Elsker open source løsning så som Wordpress og Joomla.
Og hvordan er det at skrive en guide ikke i kategori med "Konsulentbistand"? Jeg har skrevet en guide som jeg udgiver til alle mine kunder og det er da en service jeg ikke behøvede at levere. I stedet kunne jeg opkræve 500 kroner i timen for support.
Bare nasser? Hjemmesidens formål er at udgive tutorials til programmet, tutorials som jeg laver HELT fra bundet! Hvis du snakker om "templaten" jeg har brugt, er det ikke ulovligt, og syntes da det er åndsvagt at kalde det moralsk forkasteligt at bruge en template :S
haha Er det dig der ejer joomlacms.dk ? Jeg ved ikke hvor mange gange jeg er havnet på den side i min joomla periode :) Det skulle vel ikke være dig der har lavet den tutorial om hvordan man "enabler/installere" comments på sine artikler? (mener bestemt den også henviste til din side)
Men jo det er ihvertfald ja-purity :)
Ja, har lavet et par stykker nu, den næste bliver; Hvordan adder man en kommentar funktion under dine artikler (på dansk selvfølgelig)
Det er kewl nok du vil lave tutorials til brug fra bunden - det skal mange brugere nok få noget ud af. Ja ikke nok med det, jeg får en rutine i joomla som jeg ville kunne bruge i fremtiden.
Men tror du personligt at der ville være noget i at udbyde min side til virksomheder (for et småt beløb) Så de kan henvise deres kunder eller bruge den som en ekstra service? Eller tror du ikke der er noget at hente der? Eller skulle jeg køre en anden retning? Måske et banner? (som vi alle jo elsker)også bare lade den være åben?
Hvis jeg var din kunde og havde købt en Joomla løsning tror jeg jeg ville være ret ligeglad med hvordan du har implementeret kommentarsystem mv. Jeg var mere interesseret i at du fik lavet en rodentlig guide til det standard joomla stuff. Altså menuer, sektioner, kategorier, artikler osv osv osv..