Hvordan beholder jeg bedst mine rankings... - skal jeg beholde www.soling-ice.dk indtil google har indekseret www.teamice.dk (den model jeg har i tankerne) - eller, skal jeg ændre soling-ice.dk til et pegedomæne med det samme, da det i sidste ende ikke har nogen betydning...
Google indekserer i dag www.soling-ice.dk inden for 24timer (ved hjælp af et sitemap, så forventer samme respons på det nye domæne)...
Indholdet på det nye domæne bliver 100% det samme som fra det gamle...
Du skal slet ikke lave et pegedomæne. I stedet skal du lave 301 redirects af de enkelte sider fra det gamle domæne til de tilsvarende sider (eller de mest passende, hvis nogen fjernes) på det nye domæne.
Du gør det lettest ved at installere det plugin, der hedder Redirection, til din Wordpressblog. (tag version 1.7 - den er lettest at sætte rigtigt op). Derefter "laver du en linie" for hver redirection der er brug for.
Det er 100% den bedste metode, når du skal skifte domæne. Google fanger pointen i løbet af ganske kort tid og du bliver minimalt eller ikke straffet på placeringerne.
Hilsen Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Det med sitemap er jeg ikke så sikker på. Ville nok bare det fra det gamle domæne, hvis jeg var dig, men det har formodentlig ikke den store betydning.
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Tjaaa, Google vil nok med stor sandsynlighed indeksere www.soling-ice.dk før www.teamice.dk - da det nye domæne ikke er "fundet endnu". Så selvom begge sites har sendt en besked om et opdateret sitemap, så tror jeg heller ikke, at det har den store betydning... Gjorde det mest pga. jeg gerne vil have google til at kigge forbi det gamle domæne nu! :)...
Alle sider på gammel side ER flyttet med 301. men google kigger jo stadig på gammel sitemap fra gammel side. Er det ikke at indikere at det ikke er HELT flyttet ?
Jeg ville ikke gøre mere, ikke før jeg var 100% sikker på at alt på det nye domæne er indekseret af alle søgemaskiner... og så ville jeg give den mere leve tid på baggrund af gamle besøgende og deres bookmarks m.m.
Alle sider på gammel side ER flyttet med 301. men google kigger jo stadig på gammel sitemap fra gammel side. Er det ikke at indikere at det ikke er HELT flyttet ?