Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google... domæne ændres til pegedomæne

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa!

Selvom jeg har arbejdet meget med SEO, har jeg et spørgsmål vedr. et website ( www.soling-ice.dk ) som jeg ønsker at ændre til et pegedomæne. Det nye domæne bliver www.teamice.dk...

Hvordan beholder jeg bedst mine rankings...
- skal jeg beholde www.soling-ice.dk indtil google har indekseret www.teamice.dk (den model jeg har i tankerne)
- eller, skal jeg ændre soling-ice.dk til et pegedomæne med det samme, da det i sidste ende ikke har nogen betydning...

Google indekserer i dag www.soling-ice.dk inden for 24timer (ved hjælp af et sitemap, så forventer samme respons på det nye domæne)...

Indholdet på det nye domæne bliver 100% det samme som fra det gamle...

Tak for hjælpen

Gudi

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 00:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Gudi

Du skal slet ikke lave et pegedomæne. I stedet skal du lave 301 redirects af de enkelte sider fra det gamle domæne til de tilsvarende sider (eller de mest passende, hvis nogen fjernes) på det nye domæne.

Du gør det lettest ved at installere det plugin, der hedder Redirection, til din Wordpress blog. (tag version 1.7 - den er lettest at sætte rigtigt op). Derefter "laver du en linie" for hver redirection der er brug for.

Det er 100% den bedste metode, når du skal skifte domæne. Google fanger pointen i løbet af ganske kort tid og du bliver minimalt eller ikke straffet på placeringerne.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 26. Aug 08
Skrevet kl. 10:30

Tak for svaret!

Har nu opdateret begge xml sitemaps, samt oprettet 301 redirects på alle sider... Og nu venter jeg blot på at Google kigger mit sitemap igennem ;)...

Endnu engang tak...

Gudi

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:12

Du er velkommen

Det med sitemap er jeg ikke så sikker på. Ville nok bare det fra det gamle domæne, hvis jeg var dig, men det har formodentlig ikke den store betydning.

Faldt lige over en side som mangler redirect: http://www.soling-ice.dk/page/2

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 26. Aug 08
Skrevet kl. 11:19

Tjaaa, Google vil nok med stor sandsynlighed indeksere www.soling-ice.dk før www.teamice.dk - da det nye domæne ikke er "fundet endnu". Så selvom begge sites har sendt en besked om et opdateret sitemap, så tror jeg heller ikke, at det har den store betydning... Gjorde det mest pga. jeg gerne vil have google til at kigge forbi det gamle domæne nu! :)...

Gudi

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 07:08

Hej

Er det ikke lidt dobbeltmoralsk at beholde sitemap fra det gamle site, når det er flyttet ?

Vil det ikke give en på frakken af google ?

Eller sætter man også en redirect ind i sitemap på gammel side ?

Mvh

Jesper

Tilmeldt 26. Aug 08
Skrevet kl. 07:49

Hvad så med de besøgende, der har lavede bookmarks på dit gamle site/domæne? De skal vel redirectes til det nye rigtige sted...

Har lavet redirects på alle mine sider samt indlæg. Og når du laver en "type 301" fortæller du google m.m. at det er permanent redirect

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 08:05

Hej

Alle sider på gammel side ER flyttet med 301. men google kigger jo stadig på gammel sitemap fra gammel side. Er det ikke at indikere at det ikke er HELT flyttet ?

Ska gammell sitemap fjernes ?

Tilmeldt 26. Aug 08
Skrevet kl. 08:12

Jeg ville ikke gøre mere, ikke før jeg var 100% sikker på at alt på det nye domæne er indekseret af alle søgemaskiner... og så ville jeg give den mere leve tid på baggrund af gamle besøgende og deres bookmarks m.m.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 08:14

Jesper:

Hej

Alle sider på gammel side ER flyttet med 301. men google kigger jo stadig på gammel sitemap fra gammel side. Er det ikke at indikere at det ikke er HELT flyttet ?

Ska gammell sitemap fjernes ?

Ja.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)