Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør man???

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 3
Fra  Kvadrant Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Er vel det oftest stillede spørgsmål herinde og nu også fra mig.

Jeg er udemærket klar over proceduren med business plan etc men jeg tænker mere på hvordan tager man springet og kaster sig hovedkulds ud i den her brandgode idé? Jeg sidder i godt stabilt arbejde og overvejer børnetøj/accessories ligesom alle andre der er designere og mødre :-D

Men helt ærligt - nogen der vil dele historien med at kaste sig ud i det?

Fra Køge
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello frk. Munk.

For mit ejet vedkommende var det en meget velovervejet beslutning, som jeg vendt og drejet igennem godt et års tid inden jeg begyndte at gøre alvor af det.

Den indledende/forberedende fase var meget vigtig for mig. Da tanker blev til konkrete forretningstanker begyndte jeg så småt at skrive ned - den spæde start på min forretningsplan. Jeg undersøgte om der var konkurrenter, om der var kunder, hvad omverdenen syntes, kunne idéen bære osv. Da jeg følte, at idéen var forretningsmæssigt gangbar og kunne bære en forretning, som jeg kunne leve af begyndte jeg for alvor at involvere mit netværk. Primært min kone - uden hendes støtte ingen forretning (vi har 3 børn på hhv. 2, 4 og 7 år, så...), men også mange andre venner og forretningsforbindelser for at sparre og for at netværke mig til en god start.

Da "det store spring" så kom og jeg sagde mit job op og fik mit cvr-nr., så var det nu alligevel ikke så overvældende, fordi det var nøje planlagt og var jo ligesom kommet snigende gennem længere tid og jeg havde så småt vendet mig til tanken om at arbejde som selvstændig. Men der er bare hammer mange ting at tage højde for, så jeg kan kun anbefale at du gør dit hjemmearbejde grundigt og undersøger tingene ordenligt inden du tager springet.

Hvornår ved man så om man skal gøre det og om man er klar?? Jeg tror på følgende afgørende kriterier:

1. Holder idéen??

2. Er du fuldt ud passioneret - brænder du vildt for det??

3. Hvem skal hjælpe dig med hvad og hvordan?

Jeg kunne blive ved, men der er skrevet så mange gode bøger om området og hjemmesiderne står i kø for at give gode råd, så dem om det. Besøg evt. iværksættermessen i Forum 12.+13. sept. Det gjorde jeg to gange inden jeg sprang ud i det - og jeg synes det var vildt inspirerende og givende for en næsten iværksætter.

Held og lykke med det, Lasse.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)