Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - Handelsbetingelser - er de ok?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino iværksættere !

Jeg er i fuld gang med min webshophttp://edbshoppen.dk og for at blive tilmelldt PBS skal jeg have mine handelsbetingelser klar til brug.

De kan læses herfra handelsebetingelser

Jeg har udarbejdet et sæt som er inspireret af andre webshops og jeg ønsker nogle handelsebetingelser som.

 

1 Ikke stiller kunden værre end købeloven.

2. Sikrer mig i rimelig grad mod tab som forhandler.

 

Købeloven kan læses her http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/13/koebeloven/

 

Jeg har før haft andre som spammede mit spørgsmål med personlige spydigheder eller irrelevente kommentarer så derfor :
Er det ikke noget du ved noget om så lad venligst være med at svare eller gætte eller komme med kommentarer.

 

N.B Mine handelsbetingelser vil blive placeret på forsiden th. i toppen af en af menuerne og der vil blive en "Har læst" boks som skal markeres ved køb på www.edbshoppen.dk

PÅ forhånd tak ..
Dennis

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

serverservice:

Jeg har før haft andre som spammede mit spørgsmål med personlige spydigheder eller irrelevente kommentarer så derfor :
Er det ikke noget du ved noget om så lad venligst være med at svare eller gætte eller komme med kommentarer.

 

Se, nu tør jeg jo næsten ikke svarer :-)

Umiddelbart synes jeg det ser ud til, at du har dækket dig ret godt ind og også overholder loven.
De ting som springer mig i øjnene er ikke primært i forhold til købeloven eller pbs, men de ting jeg ville bemærke som kunde.
Og det kan du vel også bruge til noget :-)

Du skriver først at manualer findes på engelsk og ikke på dansk i et lille afsnit.. og så gentager du med en uddybning, i næste afsnit. Det kunne du sagtens skrive sammen til et, det vil lyde bedre.

Du skriver at der faktureres til den pris der ligger på bestillings tidspunktet og ændres ikke ved hverken fald eller stigning.
Vil det sige, at hvis jeg bestiller en vare til 300 kr og henter den 3 dage efter og den imellemtiden er faldt til 200 kroner - så skal jeg stadig betale 300? Det ville jeg blive MEGET sur over som kunde og sandsynligvis ikke komme igen en anden gang.

Som kunde ville jeg blive bekymret over, at det var så svært at afbestille noget. Hvorfor kan man ikke bare ringe eller skrive en mail? Det ville nok få mig til at tænke en ekstra gang over købet - og dermed måske ombestemme mig.

6+8 du skriver først at du gemmer ordrebekræftelsen i 7 dage og her efter at du ikke gemmer ordrebekræftelsen.
For din egen skyld - gem den! Ellers kan du have kunder der påstår at pris på ordrebekræftelse og faktura ikke var det samme, at de har fået anden vare end der stod på ordrebekræftelsen osv. Og i sidste ende kan det give dig problemer.

Betaling - Hvis man selv kan afhente varen, hvorfor kan man så ikke betale kontant ved afhentning?

Reklamationsret: Kunden skal oprette en RMA-sag, som forkorter behandlingstiden.. Øh det vil sige? Her kunne du lave en kort forklaring eller henvise til en side hvor det var forklaret.

Som kunde ville jeg også blive stødt over, at hvis jeg skal have repareret noget under reklamtionsretten skal jeg selv afholde udgifter til at fremsende varen til dig og blive opkrævet penge for den emballage i skal bruge til at sende i. Jeg ville nok se sådan på det, at hvis i har sendt mig en defekt vare, kan det ikke være mig der skal betale for den fejl. Jeg ville mene, at det skulle være forhandlerens opgave at sørge for, at jeg som kunde fik så smertefri problemlindring som muligt, når fejlen ikke var min.

Hvis jeg glemmer at lægge fakturaen ved, når jeg returnere/reklamere, så lægger i bare varen til side, til jeg henvender mig - i stedet for at ringe/skrive og gøre mig opmærksom på at jeg har glemt det? her kunne du evt omformulere til at man skal forvente væsentlig længere behandlingtid, hvis man ikke vedlægger faktura, evt skrive fx op til 4 uger i stdete for normalt 5 hverdage.. eller noget i den stil.

Hvis det var mig ville jeg kræve 2 % ved betaling over forfaldsdato.

Og til sidst: Du mangler at skrive reglerne for kunder som har fortrudt købet.. De har krav på at kunne returnere varen i ubrudt stand indenfor 14 dage efter de har modtaget varen og få pengene retur. Også selv om det ikke er en reklamation, men bare at de ikke gider have varen alligevel. Dette gælder dog kun private kunder.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 273
Fra  Server-Service Odense "Så kommer I videre" ... Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:

 

Jeg har før haft andre som spammede mit spørgsmål med personlige spydigheder eller irrelevente kommentarer så derfor :
Er det ikke noget du ved noget om så lad venligst være med at svare eller gætte eller komme med kommentarer.

Ja jeg havde besøg af et par konkurrenter som bare vil "spænde ben" eller provokere

Jakodan:

 

Se, nu tør jeg jo næsten ikke svarer :-)

Umiddelbart synes jeg det ser ud til, at du har dækket dig ret godt ind og også overholder loven.
De ting som springer mig i øjnene er ikke primært i forhold til købeloven eller pbs, men de ting jeg ville bemærke som kunde.
Og det kan du vel også bruge til noget :-)

Du skriver først at manualer findes på engelsk og ikke på dansk i et lille afsnit.. og så gentager du med en uddybning, i næste afsnit. Det kunne du sagtens skrive sammen til et, det vil lyde bedre.

Det er rettet i mellemtiden  efter et tip fra en ven på msn , men takker - er det ok nu ?

Jakodan:

Du skriver at der faktureres til den pris der ligger på bestillings tidspunktet og ændres ikke ved hverken fald eller stigning.
Vil det sige, at hvis jeg bestiller en vare til 300 kr og henter den 3 dage efter og den imellemtiden er faldt til 200 kroner - så skal jeg stadig betale 300? Det ville jeg blive MEGET sur over som kunde og sandsynligvis ikke komme igen en anden gang.

Som kunde ville jeg blive bekymret over, at det var så svært at afbestille noget. Hvorfor kan man ikke bare ringe eller skrive en mail? Det ville nok fåmig til at tænke en ekstra gang over købet - og dermed måske ombestemme mig.

Vi har ikke nogen fysik butik , men kun webshop - så varen er solgt når kunden har fået bekræftelse og faktura - jeg kan ikke sidde og sende småpenge ud hvis de i mellemtiden falder i pris når de henter på posthuset  ;)smiler

Jakodan:

6+8 du skriver først at du gemmer ordrebekræftelsen i 7 dage og her efter at du ikke gemmer ordrebekræftelsen.
For din egen skyld - gem den! Ellers kan du have kunder der påstår at pris på ordrebekræftelse og faktura ikke var det samme, at de har fået anden vare end der stod på ordrebekræftelsen osv. Og i sidste ende kan det give dig problemer.

enig - det er rettet nu - takker ...

Jakodan:

Betaling - Hvis man selv kan afhente varen, hvorfor kan man så ikke betale kontant ved afhentning?

Kan du godt - det er pr efterkrav , men det skal nok omformuleres , så det ikke kan misforstås

Jakodan:

Reklamationsret: Kunden skal oprette en RMA-sag, som forkorter behandlingstiden.. Øh det vil sige? Her kunne du lave en kort forklaring eller henvise til en side hvor det var forklaret.

ja den er på vej - siden har været undervejs i 2-3 uger og jeg har selv udviklet alt (bortset fra banner) nu så vi må have tålmodighed

Jakodan:

Som kunde ville jeg også blive stødt over, at hvis jeg skal have repareret noget under reklamtionsretten skal jeg selv afholde udgifter til at fremsende varen til dig og blive opkrævet penge for den emballage i skal bruge til at sende i. Jeg ville nok se sådan på det, at hvis i har sendt mig en defekt vare, kan det ikke være mig der skal betale for den fejl. Jeg ville mene, at det skulle være forhandlerens opgave at sørge for, at jeg som kunde fik så smertefri problemlindring som muligt, når fejlen ikke var min.

nej det er dig der misforstår - det er i tilfælde hvor kunde mister returret .Her skal han selv betale for omemballering , eller hvis den skal vidresendes og den er sendt uforsvarligt - så kan den jo netop have skade som følge af transport ,og i det tilfælde vil jeg ikke betale for, at kunden ikke sender i forsvarlig indpakning/stand af varen - kan det formuleres tydeligere?

Jakodan:

Hvis jeg glemmer at lægge fakturaen ved, når jeg returnere/reklamere, så lægger i bare varen til side, til jeg henvender mig - i stedet for at ringe/skrive og gøre mig opmærksom på at jeg har glemt det? her kunne du evt omformulere til at man skal forvente væsentlig længere behandlingtid, hvis man ikke vedlægger faktura, evt skrive fx op til 4 uger i stdete for normalt 5 hverdage.. eller noget i den stil.

enig - takker ...

Jakodan:

Hvis det var mig ville jeg kræve 2 % ved betaling over forfaldsdato.

skal jeg lige se på ....

Jakodan:

Og til sidst: Du mangler at skrive reglerne for kunder som har fortrudt købet.. De har krav på at kunne returnere varen i ubrudt stand indenfor 14 dage efter de har modtaget varen og få pengene retur. Også selv om det ikke er en reklamation, men bare at de ikke gider have varen alligevel. Dette gælder dog kun private kunder.

jeps det er rettet i mellemtiden , mens du var væk . snakkes og tak for et velformuleret og gennemarbejdet godt svar ;)

 

IT Support for mindre og mellemstore firmaer på Fyn ! Serverservice

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)