Jeg kunne godt tænke mig et digital kamera, eller nærmere lomme kamera, skal kunne være i min lomme uden at være kæmpe stort, det skal primært bruges til at tage shots af hver der sker omkring mig, til fester, i byen og bare generelt der hvor mange altid mangler det..
Derfor er det lidt et krav at det tager rimelig okay billeder i mørke forhold, eller hvor lyset er skiftende - hvad skal jeg kigge efter her.
Da jeg regner med senere på året at købe et dyrere spejlrefleks kamera så er prisen jeg vil ofre omkring 1200,-
Du kan da prøve at lave en søgning på gate2prices og se, om der er nogen, der lever op til dine krav. Der kan du også finde brugeranmeldelser, så du nogenlunde kan fornemme, hvad du kan forvente.
ET udenlandsk site der anmelder kameraer er http://www.dpreview.com/
Men helt ærligt, så bør du hellere gøre op med dig selv hvor meget du vil bruge på et kamera, og så holde et vågent øje på div. tilbudsannoncer.
Du skriver at du har behov for et lommekamera der ikke fylder for meget. Dvs. jeg formoder at kameraet skal bruges til privatbrug? Med mindre du er pro, eller med mindre du sidder med 2 forskellige kameraer i hånden og sammenligner, så vil du ikke ane den store forskel! De fleste små kameraer selv helt ned til 1000-1500,- tager glimrende billeder.
Hmm, efter flere overvejelser besluttede jeg mig for at gøre det stikmodsatte.
Jeg fandt en kniv og skar hul i sofaen og fandt sparepengene frem.
Jeg købte mig derfor et Canon EOS450D, med en Speedlite 430EX og 8GB Memory, en fed taske og FUCK hvor har jeg bare ikke fortrudt det.. Det er virkelig et fedt kamera som jeg slet ikke kender endnu.. der er mange fede funktioner og tager super skarpe billeder :)